lığıni ihya etmek ve Türk köyüne, rasyonel tekniği sokmak için evvelemirde köylünün toprağına ve mahsulüne karşı alâkasım temin veya iade etmek lüzımdır. Bu ise, köylüyü mülkiyetine sahip kılmakla, topraksız köylüyü topraklandırmakla mümkün- dür. Kat'iyetle diyebiliriz ki ortakçılık, yarıcılık usulleri Türkiye köy iktısadiyatında rasyonel inkişafın önüne dikilmiş irticai ce- miyet engelleridir. Fikrimizce Türkiye köy iktışadiyatında tek- nik inkılâp yani Türk köyüne modern tekniğin girmesi ancak kurunu vustai toprak münasebetlerinin tasfiyesile mümkün ola- caktır. Ancak o zamandır ki, mahsulün kalitesini, tobumun cin- sini ıslah, damızlığı, kredi ve satış işlerini - teşkilâtlandırmakta esaslı muvaffakiyetler elde edilecektr. Ziraatçi - teknik ve iktı- satçıteknik bir politikanın evvelemirde içtimat bir görüşe dayan- maşını zaruri buluyoruz. Köylüyü topraklandırmak, ortakçılığı ve şarktaki derebeyliği sınıf olarak tasfiye etmek inkılâpcı bir toprak reformudur. Yal- nız suitefehhüme meydan vermemek için bu reform üzerinde bir parça durmak lâzımdır. Taprak münasebetlerini tasfiye ya sosyalistçe yahut halkçca olur. İnkılâpçı sosyalizmde toprak ıslahatı, toprak üzerinde ferdi mülkiyeti kaldırarak bunun ye- rine kollektiyist mülkiyeti kurmaktır. Bugün Rusyada olduğu gibi'" Misal: Kolhozlar.. Halkçı reform, her ferdi toprak mülki- yetine sahip kılmaktır. Milli inkılâbın her ferdi topraklandır- ması, içtikami taktik bakımından genis köylü kütlelerini milli inkılâba daha sıkı bağlıyacağı gibi, milli müdafaada zaruri gör- düğümüz memleket alâkasını da takviye edecektir. Hattâ geniş sosyalist tecrübeleri yapan Sovyetler bu milli müdafaa endişesi dolayısile, garp hudutları boyunda takip edilen iskân siyasetin: de sosyalist bir toprak siyaseti yerine küylüyü topragına sahip kılacak halkçı bir bolitika takip etmislerdir. Milli kurtulus inkılâbı yapan memleketlerin toprak politikası rejimlerinin karakteri itibarile sosyalist değil, halkçıdır. Bu itibarla, bizim inkılâbımızın toprak reformunda da köylüyü topraklandırmak gayesi esas prensibi teşkil cder. Bu duvayı böy- lece tesbit ettikten sonra bunun tatbiki yolları üzerinde aras- tırmalar yapmak kalır ki, bunu başka bir makalemize mevzu olarak ayırıyoruz.