günlerde, Westchester'deki Commo- dore'un proje yöneticisi Clive Smith, tüm ekibin dört gün izin yapmasını istedi. Bu zoraki izin sırasında geri- limlerinden kurtulacaklar ve taze bir güçle işe girişip son hataları ortadan kaldıracaklardı. Kimsenin gizlice ça- lışamaması için, kapının önüne iki güvenlik görevlisi yerleştirildi. Ama J.'Mical, motorsikletinin anahta- rını büroda unutmuştu. AMIGA bi- nasına gitti ve görevliler tarafından sert bir şekilde engellendi. Ancak Westchester'le konuştuktan sonra onu içeri bıraktılar. ülerek, “Clive, kendısıyle clefonda konuştuktan beş dal sonra yine aradı ve görevlilere hâ]â orada olup olmadığımı sordu. Ama ne yapayım ki, masam son derece ka- rışıktı ve anahtarımı bir türlü bula- mıyordum. Güvenlik görevlileri en- semde duruyorlar, gizlice başka bir iş yapmamı engelliyorlardı'” diye anla- tıyor o günleri. Nihayet beklenen gün geldi: 25.7.1985 tarihinde AMIĞA New York'ta resmen tanıtıldı. Ama seri llmdn' I:!("Dıııııoılıı l’, Bu kavramla kastedilen kişi- ler, AMIGA programcı ekibi- nin tümüydü. Kavramı öneren- ler ise Dale Luck ve R.J. Mical oldu. Bir işte zaman bakımın- dan çok sıkıştıkları dönemler- de, bu ikisi gecenin geç saatle- rine kadar, hafta sonu ya da bayram demeden çalışıyorlardı. Bazen hiç yatamıyorlardı bile. Bu programlama orjilerinin bir ge- celerde, uykularını kaçırabil- mek için, müziği sonuna kadar açıyorlar ve dans edıyorlardı er programcılar sabah işe geldıklerinde gümbür gümbür bir Rock müziğiyle ve binanın içinde araya sıçrayan iki programcıyla karşılaşıyorlardı. Böyle olaylar ekibin ““Dancing Fools” adını almasına neden oldu. Bu tanımla kendilerini iş- letim sisteminde de ölümsüzleş- tirdiler. AMIGA'nın babası: Jay Miner, kucağında AMIGA ekibinin maskotu Mitchle ile birlikte. üretime uygun ilk makine bu göste- riden ancak bir gün önce tamamla- nabilmişti. Bu AMIĞA monte edilip testleri sonuçlandığı anda, AMIGA ekibi makineyi bir kutuya koyup he- men New York'a uçtular. Oradaki- ler büyük bir merak ve endişeyle bu ilk gösteri makinesini bekliyorlardı. AMIGA ekibi bu tek AMIGA''larının taşınma sırasında başına bir şey gel- mesinden o kadar korkuyorlardı ki, onu bagaja vermekten kaçındılar. Bunun yerine bir bilet daha aldılar ve AMIGA'yı bu boş koltuğa oturttu- lar. Hepsi de son derece mutlu ve coş- kuluydular. Bu duyguların etkisiyle paketin üzerine bir surat çizdiler ve yolculuk sırasında ona iyi bir arka- daşlarıymış gibi davrandılar. Hatta uçakta AMIĞA''ları için yiyecek ve içecek bile ısmarladılar ve hostesin şaşkın yüzünü büyük bir keyifle sey- rettiler. Üç yıl boyunca durmak din- lenmek bilmeksizin bu gün için çalış- mışlardı. Rüyaları artık gerçek ol- muştu. İçlerinden yalnızca biri evde kaldı: Jay Miner. Miner, uçmaktan hoşlan- mayan köpeği Mitchie ile ilgilenme- yi tercih etmişti. Mitchie, AMIĞA ekibinin resmen bir üyesi olarak kabul edilmişti ve bu nedenle AMIGA 1000'in iç yüzüne imza atma hakkı ona da tanındı. AMIGĞA ekibi, bilgisayarlarını bir sa- nat eseri gibi gördüklerinden, içine imzalarını attılar. Makineyi geliştiren ekibin diğer elemanları gösteri sıra- sında spotlar altında dururken, içle- rinden biri, Jay Miner sessizce orta- dan çekılıyordu O sıralar, AMIGA için oldukça kırgındı. New York'ta sunulan bilgisayar, onun üç yıl önce yapmayı planladığı makine değildi. AMIĞA 1000'i açıkça eskimiş olarak tanımlıyorydu. Çünkü kendisinin ge- liştirmiş olduğu grafik çipleri artık kullanılmıyordu. Ayrıca AMIGA 1000'in 256 KByte'lık belleği onun zevki için çok yetersizdi ve ona göre 4096 renk kullanımına olanak veren HAM modu, “RAM elemanlarının henüz çok pahalı olduğu dönemden kalma gereksiz bir kalıntı”'ydı. AMIGA'nın bu en önde gelen ba- basının eleştirileri işitilmedi bile. IĞA aynen 1984'ün Ocak ayın- da olduğu gibi New York'ta da bü- yük övgüler topladı. Kaymak tabaka- nın ve basının katıldığı gösteri çok büyük bir başarıydı, çünkü AMIGA o zamana kadar bilgisayar dünyası- nın hayal bile edemediği yetenekler sergiliyordu. Önde gelen bilgisayar dergileri AMIGA'ya ayırdıkları yazı- larında “Rüyaların Bilgisayarı Ger- çek Oldu” gibi başlıklar kullandılar. Herkes tarafından büyük coşkuy- la karşılanmış olmasına rağmen AMIGA ilk yıl içinde Commodore firması açısından pek başarılı olama- dı. Bu başarısızlıkta birden fazla fak- tör rol oynuyordu. Bu faktörlerin ba- şında işletim sisteminin henüz hata- larından tümüyle arındırılmamış ol- ması geliyordu. Yazılım firmalarının