LDA # 1 JSROPEN — ; printer kanalını aç LDXH# A JSR CHKOUT : çıktıyı birinci kanala nder BCC PRTOK ; carry sönük, hata yok LDA # 1 : hatayı hallet JSR CLOSE ; printer İçin açılan kanalı ka JSR CLRCHN LDA # (MSG ; printer hata mesajı LDY # )MSGS JSR STROUT JSR GETİN CMP # 32 BEKLE ; boşluk tuşu için bekle ; boşluk tuşunun ASCII kodu 2'dir BNE BEKLE JMP PRTKON ; boşluk tuşuna basıldı, ti dene ; printer açık E JMP CLRCHN MS5G “PRİNTER'İ KONTROL ET, TEKRAR DENEMEK İÇIN BOŞLUK TUŞUNA BASIN” .BYTE OYUNLAR İÇİN KOLAYLIKLAR (4) Burada sözü oyunlar için çeşitli kolaylıklar gönde- ren arkadaşlarımıza bırakıyoruz. Barış İntepe arkadaşımız bize aşağıdaki ip ucunu göndermiş. Kendisine teşekkür ediyoruz. Paperbo' Oyunda baştan beşinci eve gelince posta kutusu- na gazete atmak yerine gazete İle camını kırıp son- radan sınav yolunu bitirmeyi başarırsanız Ü0000 pu- an alabilirsiniz. Ankara'dan A, Erdem Ertan arkadaşımız bize aşa- ğıdaki İp uçlarını göndermiş. Kendisine teşekkür edi- yoruz. Test Drive (C-64) V tuşuna basarsanız hız ekranın üstünde dijital ola- rak gösterilir. Bom POKE 7053,200:5YS 39712 Gink POKE 39922,165: SYS 16384 Future Night BUĞG87 tuşlarına aynı anda basarsanız sonsuz hak- kınız olacak. Seniinel 1318 no.lu Landscabe'in kodu: 58896035 Champlonship Westling Eğer rakibiniz sizi yere atarsa, Joystick'i mümkün ol- duğunca çabuk İleri iterek ateş tuşuna basın. Enerji- niz artacak ve rakibiniz geriye doğru fırlayacaktır. Knight Mare Kapının yanına (en üst sağ köşeye) gidip kapıya dö- nüp “OPEN DOOR” komutunu verince normal olarak kapının açılması lazım. Fakat bunu yapmadan önce zindandaki taşları ve yiyeceği alın. Erdem arkadaşımız aşağıdaki soruları soruyor: (4) Makine dilinde hafızadaki bir programı başka bir adrese göndermek için (program içinde) ne yap- mam gerekir? Bu soruyu iİkiye bölelim: (a) Bir programı normalde olduğu yerden başka bir yere nasıl taşıyıp çalışır hal- de kalmasını sağlayabiliriz? (b) Programın gereği ola- rak belirli bir hafıza bölgesini başka bir bölgeye na- sı| taşıyabiliriz? a) Programı başka bir yere taşıdığımızda çalışma- - sını İstiyorsak elimizde assembler İle yazılmış listesi ol- ması gerekir. Programın JMP veya JSR gibi komutla- rında $FFC3 gibi direkt adres kullanmak yerine CLO- SE gibi label'lar kullanılmış olması gerekir. Aksi takdir- de tüm adresleri yeni başlangıç yerine göre yeni baş- tan hesaplayıp düzeltmeniz gerekir. Eğer Label kul- lanıldı ise yapılması gereken bütün şey program İls- tesinin başında yer alan başlangıç adresini yeni ol- masını İstediğimiz adrese çevirmektir. (b) Hafızanın belirli bir bölümünü başka bir yere ta- şımak İçin monitördeki komutları kullanabilirsiniz. An- cak bu İşlemi programınızın çalışması sırasında yap- mak İstiyorsanız; LDA $0804 STA S$CO00O komutlarını istediğiniz sınırlara göre döngü içine ala- rak taşıma işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Bu işlem sı- rasında LDA komutunu İndeksli olürak kullanmayı unutmayın. (2) Makine dilinde PRİNT komutunun karşılığı nedir? (3) Makine dilinde INPUT komutunun karşılığı nedir? Bu İkl sorunuzun karşılığını da bu yazının Makine Di- li bölümünde bu ay ve önümüzdeki aylarda bulabi- lirsiniz.