&e» AMIĞA'YA Saıranç tahtası üzerinde nefes kesi- ci bir gerginlik hüküm sürmekte. Ra- kipler sessizce karşılıklı oturuyorlar. Arada sırada alçak bir klik sesi du- yuluyor ve rakiplerden birinin bir taşı tahta üzerinde yeni bir kareye geçi- yor. Seyirciler karşılaşmayı büyük bir dikkatle izliyorlar ve son hamleler üzerinde fikir yürütüyorlar. 46. ham- leden sonra beyazın bir piyon fazlası var. Acaba bu üstünlük sonucu be- lirleyecek mi? Peki, satranç tahtası başında boy "ölçüşen bu rakipler kimler? Yoksa bunlar yeni bir düelloda biraraya ge- len Dünya Satranç Şampiyonu G. Kasparov ve onun ezeli rakibi A, Karpow mu? Hayır, burada karşıla- şanlar, şimdiye kadar üretilmiş en iyi satranç programını belirlemek ama- cıyla kullanılan iki adet AMIGA 500. Biz yalnızca ikisi arasındaki bu son partinin seyircileriyiz. 10 "'Sessizlik lütfen!"” Doğal olarak bu detaylı testin son aşamalarında hem oyuncular hem de seyirciler, sessizlik istiyorlar. Biz de finali terkederek, bu süreyi yeni ge- len seyircilere turnuvanın bu aşama- ya kadarki kısmına ilişkin toplu bir bakış verebilmek, oyuncuları ve on- ların oyun sanatlarını anlatabilmek için kullanacağız. Bu mücadelenin amacı, AMIGA için yazılmış en iyi satranç programı üÜnvanını kazanabilmek. Katılan programlar (alfabetik sıra ile): — Art of Chess (Satranç Sanatı) — Chessmaster (Satranç Ustası) — Grossmeister (Büyük Usta) — Sargon III Günlerden beri dört rakip prog- ram, dört satranç problemini çözme- ye uğraşıyorlar, Kendilerini sonuca götürecek hamleleri deniyorlar ve bir- birlerini doğrudan kıyaslama içinde ölçüyorlar. Kurallar şöyle: Her oyun- cu her oyuncuya karşı bir kez beyaz-