1 Mart 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Mart 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

(4) Stealth Fighter'ın kullanım tuşları nelerdir? (5) C-64 için virüs var mı? Varsa nasıl korunabilirim? Bildiğim kadarıyla C-64 için virüs yok. Ancak virüs yok etmek İçin program var. Virüsten korunmanın en iyi yolu bütün disketlerinizi yazmaya karşı kapalı tut- maktır/ Bunun İçin disketin sağ tarafındaki çentiği bir bant ile kapayın. Kaset kullanıcılarının virüsten kork- malarına gerek yok. Ankara'dan Övgü Gülşen arkadaşımız bize aşağı- daki ip uçlarını göndermiş. Kendisine teşekkür ediyo- ruz. Apollo 18 Ayar ekranındaki kelimelerin yeşil hale gelmeleri gerekir. Kelimelerin hepsi yeşil olunca, en aşağıdaki NO GO değişerek GO şekline gelecektir. Bundan son- ra ateş tuşuna basarak mekiği kaldırabilirsiniz. PHM PEGASUS Zamanı hızlandırmak için * tuşuna basın, yavaşlat- mak İçin - tuşuna basın. Övgü arkadaşımızın soruları: (4) The Three Stooges adlı oyunda gerekli para ne kadar? a (2) The Train adlı oyunda belli bir istasyonda daha ileri geçemiyorum, geçmek için ne yapmalıyım? Bu sorunun cevabını Şubat-89 sayısında bulabilirsi- ISİCJI"I bul'dan A nııu ki ip ucunu göndermlş Kenclislne teşekkür edlvoruz Predator Commodore tuşuna basarak el bombası atabilir- siniz (üç tane). RETURN tuşu ile silahı bırakır ya da ala- bilirsiniz. Yekar Kungfu 2 S tuşu ile müzik veya ses efektinden birini seçebilir- siniz. Barbarlan | F3 tuşu müzik-ses efekti seçimi. F5 oyunu durdurur, başlatır. Ayrıca CTRL V tuşuna basıldığında ekranda V 05 05 87 yazısı çıkıyor ama ne İşe yaradığını bilmi- yorum (sanırım çıkan yazı oyunun versiyonunu veya çıkış tarihini belirtiyor, 5 Mayıs 1987 gibi - B.K.) Tiger Hell Run-Stop tuşu oyunu durdurur, başlatır. P tuşu baş- langıç ekranına döndürür. Venom sirikes back P tuşu oyunu durdurur, başlatır. Run-Stop tuşu baş- langıç ekranına döndürür. MAKİNE DİLİ IF-THEN Son derece yararlı ve gerekli bir komut olan IF-THEN, makine dilinde CMP ve BNE veya benzeri bir komu- tun bileşiminden oluşur. BNE yerine BES, BCC gibi di- ğer komutlar da kullanılabilir. Bu komutlardan oluşan bir program parçası şu şekilde olabilir: 2000LDA SS7 — ; $57 adresinde hangi 2002 CMP#$OF ; bu değer $ÜF (— 15) mi? 24 —_—ı Sİz. var? 2004 BE©) $200D; eğer cevap evetse, ; $200D adresine atla 2006 LDAHH$OA ; cevap hayırsa, $57 adresine 2008 STA $57 ;$0A (-10) değerini kov 200A JMP $2011; THEN kısmını 200DLDA $14 ;THEN, $57 adresine $14 (- 20) ; döğerini 200F STA $57 2011 ... eder... Program çalışması sırasında herhangi bir olay flag'- lardaki bitleri yakacağı için CMP komutunu kullanma- nıza gerek kalmayacaktır. Mesela, $57 adresinin de- ğeri sıfırsa, 200D adresine atlamak istiyorsanız, bü- tün yapmanız gereken; LDA # 57 BE© $200D olacaktır. CMP- 0 komutunu kullanmadık, çünkü A yazmacına yüklenen değer sıfır ise zero (sıfır) biti ya- nar. CMP komutunu kullanmak programınızı daha an- laşılır hale getirecektir. Ancak bir programı kısaltmcık zorunda kalırsanız mümkün olan yerlerde CMP komu- tunu çıkarabilirsiniz. İNPUT INPUT komutu, seri halde kullanılan GET komutların- dan oluşuyor denilebilir. Ancak kullanıcının girdiği ve- riler GET komutunun aksine ekrana yazılıyor. Bu saye- de DEL, İNST ve kürsor tuşları ile gerekli düzelimeler yapılabilir. İNPUT rutinimiz bütün bu işlemleri içerme- li, mesela delete işlemi istendiğinde silinme derhal gi- rilen yazı üstünde yapılmalı. Bundan başka rutinimiz hangi tuşların yazıya dahil olmayan karakter üretli- ğini bilecek kadar akıllı olmalı. Mesela kürsor tuşları- nın basıldığını kontrol etmezsek bunlar da yazıya dahil edilir ve düzeltme fonksiyonlarını kaybederler. Rutini- ; program devam

Bu sayıdan diğer sayfalar: