sıntı geçirdiğini, fakat herşeye rağ- men ayakta kaldığını ispatlamıştır. Yıkım, en çok Atıf Yılmaz ile Os- için bir çaba gösterecekler midir? Burası kesin olarak (o bilinmemekle birlikte Yılmazın Balzac adaptasyo- nu "Tılsımlı Deri"si, Sedenin de Re- şat Nuri Güntekin adaptasyonu "Ça- lıkuşu" filmleri iki rejisörün dönüş filmleri -pekâlâ- olabilir, Teknikerlere gelince Reiisöflerin davranış ve tutumları- na uygun olarak o teknikerlerde de gerileme elle tutulur derece be- lirgindir. Eski ve işini bilir tanınan fotoğraf direktörleri furya temposu- na ayak uyduracağım diye- olmadık sonuçlar almışlar ve (arkalarından yürüdükleri rejisörlerini (o başarısız- lıkta yalnız bırakmamışlardır. İki ni Kaybedersem"i ile (beklenmedik bir başarıya ulaşan Çetin Gürtop ve bu yıl da Ertem Göreçin "Ayrılan Yollar"ı ve Tarık Dursunun "Ara- mıza Kan Girdi "si ile Orhan Kapkı sıraya girip (oyerlerini almışlardır. Aynı Çetin Gürtop, geride bıraktı- gımla mevsim içinde ortaya koyduk- ları ile "Seni Kaybedersem"in ne- ticesine varamamış ve bir önceki- nin rastlantı olduğu konusunda şüp- he uyandırmıştır. İliadis ve Filmeridis ile hemayar bir çizgiye ulaşan Turgut Ören, son- ra sonra şaşırtıcı bir dengesizlik ör- ise fotoğraf direktörlüğünü yapım- cılığa tercih etmiştir, Burçkin de yapımcılıkla uğraşmaktadır. Senaryo yazarları da yapımcıla- rın, rejisörlerin ve teknikerlerin kö- tü koalisyonunu bozucu herhangi bir atılışa (o girişmemişlerdir. . Furyayı' yapımcı ile bir olup körüklemişler ve gidişi hızlandırmışlardır. En gözde- leri yine Bülent Orandır. Eski Sadık Şendil üçüncü sınıf filmlerin senar- yolarına düşmüş, yedilerden Suavi Süalp bir varlık (o gösterememiştir. Tek bir modanın, komedi türünün e- siri olan geçen yılın türk sineması, sonuca bakarak bu yıl olsun bir sil- kinme, bir yenileşme ve kendini aş- ma gücünü gösterecek midir? Bunu ıl n ürünlerine (o bakarak söyleyebileceğiz. AKİS/27