12 Haziran 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

12 Haziran 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

KA DIN İstanbul Poker yerine 30 Mayıs 1961 günü İstanbul Sergi Sarayında Türk Rekreasyon Ce- miyetinin pavyonunu gezen erkekle- rin çoğu, eslerine karsı bir hayli mahcup duruma düştüler; Birçokla- rına göre eşlerinin cemiyetlerde kay- bedecek bos vakitleri yoktu ama, doğrusu kısa zamanda elde edilen ne- ticeleri gördükten sonra fikirleri de- gişmişti. Hanımlar hakiki birer sa- natkâr olup çıkıvermişler, hem de boş zamanlarını değerlendirip, evle- rine bir kat daha faydalı olmuşlardı. Hakikaten son iki sene içinde İstan- bulda birçok hanım yeni hevesle- re kapılmıştı. Artık eskisi gibi poke- re veya dedikoduya rağbet edilmi- yordu. Komşu ziyaretleri de eski kıy- metini kaybetmişti. (Buna mukabil hanımlar sık sık toplanıyor, orman- larda pikniğe gidiyor ve akşamlan evlerine topraklı ağaç kökleri veya ocaman kütüklerle dönüyorlardı. ler duyuyorlardı. Bir müddet sonra bu topraklı kökler şekil değiştiriyor, Ü işlenmiş bir bir bar, güzel mangal, abajur, çanak çömlek veya Ziynet eşyası (oluveriyor, parçası halinde evdeki yerini alıyor- du. Hanımlar yalnız ağaçla uğraşmı- yorlardı. Birçokları da sanat sanat içindir diyerek resim üzerinde çalışı- yorlardı. İçlerinde paçavralardan ta- rihi kıyafetli bebekler yapanlar, se- ramik ve tahta işi sanatını aydınlat- mada kullanarak çok cazip dekoratif abajurlar meydana getirenler de var- d 1 Türk Rekreasyon Cemiyeti Türk Rekreasyon Cemiyeti faaliye- te Beyoğlunda, Abdullah sokak- taki 2 numarada, Lerzan Bengisunun Ö i Cemiyetin sudur. Sonradan Kültürel Geliştirme Derneği şeklinde ismi değiştirilen cemiyet, milletlerarası bir cemiyet- tir. İlkin Amerikada kurulmuştur Gayesi, insanların boş vakitlerini faydalı bir şekilde odoldurmaların sağlamak, güzel sanatları ve küçük sanatları yaymak, aynı zamanda za rarlı meşgalelerle mücadele etmek tir. Türk Rekreasyon Cemiyetinin faal kolları Resim, Ağaç. Skülptürü Dekoratif Aydınlatma, Bebek ve De korasyondur. Seneye bir müzik koli da açılacak ve faaliyet (o genişletile- cektir. Cemiyetin faaliyeti İstanbul Belediyesi otarafından da desteklen- miş ve Sergi Sarayındaki Darülaceze AKİS, 12 HAZİRAN 1961 pavyonunun bir kısmı kendilerine ve- rilmiştir. Böylece cemiyet burada de- vamlı bir atölyeye sahip olacak ve isterse bir satış yeri de bulundurabi- lecektir. Resim Kolunun öğretmeni Ercüment Kalmuktur. Ağaç Skülptü- ru Lerzan Bengisunun idaresindedir. Bu sanatkâr, bu sabada getirdiği ye- niliği memlekete yayarak muhakkak ki bir iyiniyet örneği vermiştir. Gün- seli Aru, Dekoratif Aydınlatmanın, Nimet Demirbağ Türk Bebeklerinin ve Faruk Sırmalı ise, Dekorasyon kolunun öğretmenleridirler. Sanat başka nöbet başka acivert elbiseli, bir hanım, sergide- ki basın toplantısında yeşil tay- yörlü, kumral bir hanımı yakaladı ve kimseye duyurmadan: "— Nükhet hanım, siz galiba nöbet defterine kaydolmamışsınız.." dedi. Nükhet Aksoy birden kıpkırmızı kesildi. Kendisi Ercüment Kalmukun öğrencisiydi. Sergideki suluboya Yıl- dız Parkı tablosu ve güzel peyzajları ile ilgi toplamıştı. oNiyeti' elbette ki nöbetten kaçmak değildi ama, liste yapılırken orada bulunmamıştı. Us- lu bir çocuk gibi başını Önüne eğdi ve üç ay müddetle, haftanın muayyen bir günü sergide nöbet beklemeyi ta- ahhüt etti. Öğrenci hanımlardan bir- çoğu da aynı durumdaydı. Gerçi hiçi kimse nöbetten kaçmak fikrinde de- ğildi ama, doğrusu, sanat başka şey- di, nöbet başka.. Hanımlardan çoğu nöbet cetvelleri hazırlayıp, birbirle- rine nöbet devretmeye çalışırlarken gazeteciler bu iç açıcı sergiyi gezi- yorlardı. Pariste acılan sergisinin ba- Çok güzel tabakların ve çanakların yânında Gönül Akersonun sütunu, Asuman Andurunun aynalı tuvalet masası, Zekiye Narinin kus seklinde oyulmuş kökü, Fatma Ada- kanın barı bilhassa ilgi topladı. Kad- rünnisa Aydemir, büyük bir kökü o- yarak şişeler yerleştirmişti ve mus- luklardan akan da hakiki içki idi. Lerzan Bengisu çalışıyor Eli işe yaraşan kadın 21

Bu sayıdan diğer sayfalar: