31 Ağustos 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

31 Ağustos 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

Ulaştırma Bakanlığı binası Kirli çamaşı deposu Bunları okurken sandviçini biti- ren sevimli Bakan, neticelenmiş bir Daşka tahkikat dosyasına © attı ve gülmekten kendisini alamadı, Dosy: Hava Yollarına aitti. Sâbık Brill nın Hava Yollarına olan borçlarının listesini ihtiva ediyordu. Devlet hesa- bına yapılan yolculuğun dışında Men- deres ve ailesinin Türk Hava Yolları- nz tamamı tamamına 25 bin 364 lira bagaj borcu vardı. Ayrıca Beyfendi- ir şahaneleriyle bazı alleler hava Yollarında bedava seyahat et- me imtiyazına sahip kılınmışlardı. Bunların başında Yardımcı ailesi gel- mekteydi. © Sâkıt İktidar mensuplarından Ko- Ulaştırma Müdürlüğü daha vardı. Denizcilik Bankası Genel Müdürlüğünde Koral- tan ailesi sefa sürmekteydi. Bunların al attıkları da, oldukça ytlklü ve sağ- tem imdi Meselâ m” fab- rikalarına ısmarlanan şilepler karşı- il 28 milyon lira ödenecekti. büyük bir kısmı ödenmişti. Tal aradan tam altı yıl geçtiği hal- de şileplerden hâlâ haber yoktu. Doğ- tarafına Tahkikat Ko- misyonu Üyelerinin de aklı ermiyor- du. İşte bir bityeniği vardı ama o ka- dar güzel kamufle edilmişti ki - ye- niği bip türlü yakalıyamıyorlard Herhalde “Yassıada sözmdn tın şulistimallerle ilgili kısmı pek tğ- lenceli geçecekti. Demokrasi İyi saklanan sır (Gecen haftanın ortasında bir gün öğle vakti İstanbul radyosu Ana- ve iki devlet adamının bir süre baş- AKİS. 31 AĞUSTON 1980 başa görüştüklerini bildirdiğinde bü- tün gazetelerin Devlet Başkanını ta- kiple vazifeli muhabirleri yürekleri- nin ağızlamna geldiğini hissettiler. Haftanın en mühim hâdisesini bir defa daha atlamışlar, ii ha- berdar -lamamışlardı. Aynı hâl baş- larına undan üç a kadar önce, Devlet rsaşkanı H.P, Genel Baş- kanını Heybeliadadaki evinde Zziya- di. Hem bu sefer fotoğraf çektirmek de kaabil olmamıştı. Hiç olmazsı Heybeliadada bir şipşakçı ohâdiseyi tesbit edebilmişti, Floryada şipşak- çı da çıkımnadı ve iki devlet adamı tam bir sükünet içinde e YURTTA OLUP BİTENLER ti mânasını taşıyan bu temaslara a- xırı reklâm havası vermek iki tara- fın da Bohüla gitmiyordu. Tabii or- tada gizli kapaklı bir husus yoktu. Bu bakımdan ziyaretler, vukuundan önce gürtltü kopmasını önlemekti. İnönü ile Gürsel arasındaki her te- mas, İster istemez geniş akisler dos #uruyordu. O sabah İnönüyü, adadan sekizde kalkan ekspres vapurda görenler bi- raz şaşırdılar. Bu, mutad olmayan nel Başka» nı bu yıl tam tatil fırsatı bulaliyi konuştu, gazeteleri karıştırdı, denizi seyretti. Zihninin meşgul olduğu se- ziliyordu. Köprüye Ali Sohtoriğin yazıhanesine gitti ve bir sade kahve içti. Devlet Başkanıy- la randevusu saat onda olduğundan önünde biraz zaman vardı. Yazıhane- de oyalandıktan sonra, tam onda Floryada olacak şekilde yola çıktı, Hakikaten, bindiği kırmızılı sarılı o- tomobil Floryaya geldiğinde ona bir kaç dakika vardı. Yollarda polisler bulunuyordu. Şorör, Devlet Başkanı- nın nerede oturduğunu onlardan sor- Gürsel, vaktiyle Kemal Aygünün ikamet ettiği köşkü seçmişti. Bina güzel bir parkın içindeydi ve haki- katen manzara insana huzur veriyor- du. İnönü daha sonra, evi pek Orgeneral Gürsel yazın yorgunluğunu çıkarıyor Sezin hakkı Sezura