in ÜN ME ŞE 2 np Dünyanin Büyük Meselelerinden Almanyada Hitlercilerin Irk Nazariyesi Yazan: HABİL ADEM PELİSTER 2 Hitlercilerin ırk mütahassısları, Ar- navutların Cermenlerinden ol. duklarını kabul ediyorlar ve diyorlar ki: . Arnavutlar, dağlardan alçak vadilere ve Yunan denizlerine inmediler, esirle. re karışmadılar, Helyonların kızlarını almadılar. Bunun için, sarı saçlı, mavi gözlü ve tam uzuvlu kaldılar!» Bu iddia, belki doğrudur; belki de yanlıştır. Fakat, Hitlercilerin tarihi medeniyet (tezlerinin Oo aleyhindedir. Biliriz ki, Akdeniz medeniyetini Yunan» lılar yükseltmişti. Bugün, eski devir» lerdeki Yunan lisanı yazılır ve okunur. Aristo, Makedonya kıralı büyük İsken- derin sarı saçlı, mavi gözlü olduğunu söyliyor. Fakat, bir Makedonya, bir Albanya medeniyetinden ve edebiya- tından (o birşeyler diyor ki söylemiyor. Yalnız ki: kindar; kızdığı zaman, vahşi bir lisanla adamlarını tekdir ediyordu!, Aristo ise, siyah saçlı, kara gözliydi. Atinadaki İlâhların hepsi de siyah gözlüydü. Fidias, siyah (o gözlülürden modellerini seçiyordu. Hattâ, Venus, Atina heykelleri, Efsos, Bergama, Milet ilâheleri de siyah gözlülerden başka birşey değildi. Eski Yunanistanda mavi gözlüler o yoktu. İsparta, bunlardan Otantik Cermen kadin tipi mseyi fanımıyordu. İskender, Makedonya ordusile Atina ve Korente geldikten sonra mavi gözler bollaşmağa başladı. Daha önceden de Makedonyadan Yu nanislana gelen seyyahlarda bu renkler görülüyor. Yunan mu- hacirlerinin Adriyatik, ları kolonilerdeki yerli esirlerde bü renkler görülüyor, eski Yu» nanistana Uyarı uv. buralardan götürü» Hitlerciler, eski Yunan mede- niyetini Çermenlerin Helyonlarla ein bozulduk. larını söylüyorlar. Biz, eski Yu- nan medeniyetinin (Milet) mus haceretinden sonra başladığını biliyoruz. Eski Yunanın en salâ- hiyettar bir dahisi olan Aristo, Anadolunun İzmir kısmındaki Milet kolonisinden Yunanista» na hicret eden Tales ve beş ar- kadaşı tarafından, Yunan felsefe, edebiyat ve mantığının kurul- GE EE kabul ediyor. Bu beş adamdan önce, Si ööanletende ilim ve edebiyat yoktu. Bu de- virdeki Yunanlılar ise, sarı saçlı, mavi gözlü değildi. Eğer, Atinayı kuran cermenler, daha önceden ortadan kaybolmuşlarsa, onla» rın bir medeniyet kuracak kabi- liyette olmadıklarını kabul et- mek mecburiyetindeyiz. Nihas yet, Yunan medeniyeti, bu Cer menlerin eseri değildir, diyebiliriz. Hitlercilerin oOkültür (O mütahassısı Rözenberg, Yunan medeniyet devrinde sarı saçlılarla mavi gözlüleri göreme yince, “Cermen dehası» nazariyesinin iflâsı ile karşılaşacağı şüphesizdi. Buna karşı da bir tez ortaya attı: — Yunan medeniyeti, Tales» Aris- to devrinde bozulmağa başlamıştı... O halde, eski Yunanistanın kitapsız, edebiyatsız devirlerindeki Cermenleri de, yarı vahşi kabileler sayar, bunlara bir kıymet vermeyecek olursak hak- sızlık eder miyiz, acaba? Bugünkü Almanyanın en salâhi- yettar âlimi gibi geçinen bu Rozen- berg'in medeniyet tezide gülünç bir mugalâtadan başka birşey değildir: Eğer Yunan medeniyeti, eski Yuna- nın bir tefessüh devri ise, insanların medeni bir cemiyet kurmamaları daha doğru olmaz mı” Romaya ilk gelen Cermen kadın tipi özenbergin cevabını bilmiyor de ğilim. Diyecek ki; «Eğer Yunan medeni yeti, Yunan ırkının bir tefessüh devri olmasaydı, Yunan ırkı kaybolmaz, me deniyeti yıkılmaz, hâlâ yerinde durur, yaşardı.” Bu iddia, tarihin yanlış görülüşün: den çıkarılmış bir hata değil, bir anlı: yış, bir muhakeme galatıdır. Hırıstiyan dini, Müslüman dini gibi Yahudilerin malıdır. Yabudiler, kendi milletlerine “ Allahın sevimli ırkı, sıfalını verdik leri gibi, Allahın kendisi gibi ortaya çıkardıkları İsayı da, Yahudi ırkından göstermişlerdir. Bu plânı tertip edenlerin maksak ları, kabiliyetsiz ve hayat kavgasında beceriksiz olan Yahudi ırkına karsi Ariyen milletlerde bir sempati uyan dırmak, istedikleri gibi serbestçe i# yapmalarına karşı ses çıkartımamaki ve neticede de Ariyer milletlerin ahlâk ve