1 Temmuz 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25

1 Temmuz 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 25
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Teknoloji yazıyı Meti Çeviren: Güven Savaş Kızıltan Metin işlemenin bir sistem olarak adlandırılması pek de yersiz sayılmaz, çünkü metin işleme olabildiğince iyi aygıtlar ve programlar satin almaya bağlı değildir yalnızca, bunlardan öte bir anlam taşır. Bu bağlamda önem- li olan şey, bütün bölümlerin büyük bir uyum içinde bulunmalarıdır. Bu- rada size harmonik bir yapıya sahip 10 değişik sistemi tanıtmak istiyoruz. Metin işleme çok farklı ilgilerin karşı karşıya geldiği bir alandır. Bu konuya el atmış olan herkes bütün ta- leplere uygun düşebilecek aygıtlar ve yazılım biçimi oluşturulmasının zor olduğunu bilir. Optimal sonuçlara ulaşmak için her zaman değişik yol- lar mevcuttur, ama bunlar arasında asıl tavsiye edilmeye değer olan tek yol daha sonra betimlenmiş olanıdır. Şüphesiz siz kendi bilgisayarlarınız- la neler yapmak istediğinize dair belli tasarımlara sahipsinizdir. Ağırlığı oyun sektörüne ya da kullanım yazı- lımına vermiş olabilirsiniz. Tercihle- rinize bağlı olarak, bilgisayar sistemi- niz de farklı bir görünüme bürünmüş olacaktır. O halde, yapılması gereken ilk şey, bir sistemden hangi fonksi- yonları yerine getirmesinin beklendiği konusunda açık bir görüşe sahip ol- maktır. Bu bağlamda ilkin bir sistemin ne olduğunu açıklamak gerekiyor. Bir bilgisayar sistemi denildiğinde, opti- mal olarak birbirleriyle uyum içine sokulmuş tek tek yapı taşlarından oluşan bir grup anlaşılmaktadır ki, burada sistemin her parçasının sıkı bir biçimde tanımlanmış bir görev alanı vardır. Bir bilgisayar sistemin- de sözkonusu olan şey, sistemin bir bölümünün sonucunun diğer bir bö- lümün girdisini oluşturmasına daya- nan salt bir kurallar döngüsü değil- dir. Bunun arasında “işletme süreci” denilen bir işlem yeralmaktadır. Bü- tün bunları daha açık ve somut ola- rak ifade etmek gerekirse şöyle diye- 26 ekrana aktardı İşleme biliriz: Klavye giriş aygıtıdır, metin iş- leme programı işlem yapan bölüm- dür, Floppy, Yazıcı ve Monitör ise çı- kış aygıtlarıdır. Monitör ve kimi za- man da yazıcı özel bir konuma sahip- tirler, çünkü bunlar insana metin iş- leme sürecini, denetleme imkânını sağlayan kontrol aygıtları olarak hiz- met görürler. Örneğin, eğer siz bir hata yapacak olursanız, ekranda yan- lış bir harf belirecek ve bu da sizi ha- tanızı düzeltmek için harekete geçire- cektir. Bu açıdan bakıldığında, bura- da küçük çapta bir kurallar döngü- Resim 1: PC 10 Sist sünden bile sözedilebilir. Bu sistemin her bölümü arasında kesim bölgeleri bulunmaktadır. Siz bu kesim bölge- lerinden bazılarıyla ilgilenmek zorun- da değilsiniz, çünkü bunların taşıdık- ları önem sistemin iç yapısıyla ilgili- dir ve bunlar bizzat bilgisayar tara- fından denetlenirler. Bilgisayarınızın depo yönetimi buna örnek gösterile- bilir. Ama bütün dışsal kesim bölge- lerinde durum farklıdır. Kuşkusuz bu kesim bölgelerinden en çok bilineni insan ile bilgisayar arasında yeralan emi- Üzerinde durulacak bir sistem, errmrmrmm Tei î'_“E ı !-I—'l* T..TT FK Resim 2: Commodore Protext, Ci 28-Sistemi'ne proiesyonel ye tiler sağlıyor.

Bu sayıdan diğer sayfalar: