idi. Bununla beraber, Kerimin sahne- deki kısacık mazisi göz önünde tutu- lursa başarısının değeri daha iyi an- Albay İzguierde' ye gelince: bu rol esaslı Ur tetkike ihtiyaç hissettir- mektedir. Izquıerde sadece zalim, taş kli bir hunhar mıdır? Sadece alına hizmet etmek için mi kan dökmektedir, dindar bir adam oldu- ğu için mi Kral a ve dolayısiyle Alla- ha hizmet etmek endişesi ile vicdanı- na kulak vermiyor T Albay Izqıııerde eserdekı dııı'u- undan laşıldığına göre, lıf tesırlerın aynı noktada bırleşmesı ıle zalim görünmektedir. O din r, o kralına hizmet etmek ter, o muhteristir, mevkı ve nüfuz mücadele eder. O, kendisini çıplak bir yayl ada bogazına kadar toprağa gö- müp olmadık hakaretı yaparak sa- vuşup — giden yuk bir kinle doludur. Bunda da bi- geçenler tarafından kurtarılmasaydı vücudunu binlerce kurt kemirerek yok edecektir. İzquıerde, aldığı — vazifeyi kolay değildir. Bu rolü Saim Alpag; temsil ediyor. S Alpago aynı zamanda ese- rin Trejisörlüğünü de yapmaktadır. Saim Alpago sene başından beri sah- neye konulan bütün eserlerde rol al- mış, sene başından beri hiç dinlenme- miştir. Tiyatro'yu Ur sanat olarak kabul ediyorsak, ıstedığı kadar bü- yük kabiliyet olsun, Şaim Alpqgo'- yoktur. Nitekim bundan önce temsil ettiği rollerden bazılarında başarı bayı bütün hususiyetiyle, bütün cevvalıyetı ve buhranları ile oynadı. Fakat şayet yorgıın 0lan hafızası sık sık pan yap mamıyle hatırlıyabılse karşısındakı arkadaş a dü- şurmekten kurtaracaktır. Aktörler Bir acı 1 Nisan Setti Körmük: çu sıgarasından bir nefes daha çekti — Hepsi, hepsı kuru gürültüden ıbaret kaldı... İnsan bir kere ölmeye görsün, yetimlerini düşünmek değil, hatırasını bıle anmak kimsenin aklı- na gelmiyor... Terden göğe kadar haklı idi. On bir sene önce, Hazım gözlerini AKİS, 2 NİSAN 1955 TİYATRO