1 Ocak 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

1 Ocak 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SPOR Lig lideri faaliyette Golü kurtaran yumruk Futbol Baklava maçları Iddıalı maçlar hep İstanbul'da olacak değil yal Ankara'nın da havası yavaş yavaş değişmektedir. — İstanbul'dan ör- nek alanlar, maçın galibi olduğu takdir- de taraftarı bulundukları takıma hedi- yeler vadederek teşvik etmeye başla- mışları Geçtıgımız hafta, Ankara lig lide- rini tayin edecek bir maç vardı. Müsavi sayıya sahip iki takım lig sayı cetvelin- birbirini takibediyorlardı. attığı gol ile yediği gol arasındakı nisibet farkı büyük olan Ha- cettepe, sekiz takımlık birinci kümeye alemdarlık ediyor, nisbeti biraz daha düşük olan — Ankara'nın Fenerbahçesi Ankaragücü'de ikinci durumda bulunu- yordu. İşte bu iki takım, Pazar günü çamur, kar ve soğukla mücadele ederek kozlarını paylaştılar. Hacettepe — taraftarları, takımları kazandığı takdirde üç tepsi baklava, iki top, Ankaragücü taraftarları da bir tep- si baklava, birer dolmakalem ve maç akşamı muzıklı bir yemek vadetmışler— di. Bu baklava haftasından Ankaragücü kârlı çıktı ve bir tepsi baklavayı kulüp- te yedikten sonra, dolmakalemlerini de ceplerine koyarak müzikli yemeğin yo- lunu tuttular ve güzel bir gece geçi- rerek günün yorgunluğunu unuttular. Sahanın çamur olmasına, havanın soğuk ve kar yağışlı bulunmasına rağ- men tarafların çıkardığı seri ve gayret- li oyun, tam bir final maçı havasına bürünen karşılaşmamn hakkını verecek kalitede idi. ri bir şekilde baş- lamış, çamura saplanıp takılan ve çık- mak istemeyen topu, 22 gencin gayreti ve enerjisi mağlübetmiştir. İlk dakika- larda gerilerden atılan bir frikik atışın- da, sıçrayıp kesemeyen Necdetten son- ra Abdullahı da çamurda kayarak alda- tan meşin top, Hacettepe'ye güler yüz 32 gösterdi. Raif yakaladığı pası iyi kulla- nıp Nurıyı köşeden attığı plase şutla mağlüp etti. Birinci devrenin bu tek golünden sonra, ikinci devreyi hemen tamamen hakım oynayan karagücü, bu gay- retinin semeresini iki guzel göolle elde muvaffak oldu. Orhan'ın nefis volesi ve Abdullah'ın eski günlerini ha- tırlatan sağa kayıp kaleye süzülüşden sonra attığı isabetli şutla çamura bula- nan meşin top, Hacettepe filelerinde üzerindeki bu çamurdan — silkelenmek imkânını L aragücü maçı kazandı, bu de- mek değildir ki Hacettepe fena idi. Ha- cettepe de en az rakibi tarafından orta- ya konan futbol kalitesine denk bir maç çıkardı. Fakat biraz daha fazla gayret ve fırsatları kullanan — kıymetli rakibe mağlüp olmaktan kurtulamadı. Bu baklavalı maçın galibi Ankara- gücü, sayı cetvelinin artık başındadır. Hacettepe'de Trakibinin yerine geçmiş- tir. Fakat şimdi bir fark var aralarında, Ankaragücü iki sayı ile ilerde bulun- maktadır. Bu arada ikisinin de bu haf- ta birinci devreyi tamamlayacak iki çe- tin karşılaşmaları daha vardır; Ankara- gücü eski ve ezeli rakibi Gençlerbirliği ile — karşılaşacaktır. — Gençlerbirliği'nin bugünkü durumuna göre düşünecek o- lursak maçı Ankaragücü'nün rahat al- ması normaldir, fakat İki rakip arasın- daki ananevi rekabet havası her zaman aksi neticeyi vermiştir. Bu itibarla An- karagücü'nün, rakibini halen bulundu- ğundan daha kudretli kabul etmesi ve buna göre çıkması lâzımdır. Yoksa Gençlerbirliği şampiyonluk yolun- da kıymetli rakibine bir azizlik yapabi- lir.. Hacettepe ise bu kösteklenme ü- midi içinde bu hafta Demirspor ile kar- şılaşacaktır.. — Ankaragücü'nün takılması ihtimalini düşünerek oynaması icabeden Hacettepe, herhalde bu hafta bir gali- biyet kovalayacaktır. Fakat Demirspor da Hacettepe için otedenberı daima handikap bir rakip olmuştu Velhasıl bu hafta da ıkı baklava maçı var demektır zı tatlanacak. Galatasaray yenilmedi vet, Galatasaray futbol takımı, İs- tanbul profesyonel küme lig maçla- rının son karşılaşmasında da yenilme- di. Beşıktaşhlar şampiyonlukta bu ma- ça bel bağlamışlar, Fenerbahçeliler de aynı hisle Beşiktaş'ı — desteklemişlerdi. Fakat — Galatasaray'ın — bilhassa ikinci devredeki azim ve gayretı hepsini boşa çıkardı. — Galat oynadığı dokuz maçın yedisini kazanıp, ikisinde bera- bere kalarak namağlüp ünvanı ile ve iki kıymetli rakibinden üç sayı ilerde birinci devreyi yine lider olarak tamam- ladı bakalım kimin ağ- C.S. Beşiktaş bu son maçında lider ra- kibine karşı birinci — devrede üstünlük temin etmiş ve forvetinin anane haline getirdiği uzun paslı oyunu ile tehlikeli tur. Bu arada Turgay gibi bir ka- lecinin affedilmez iki hatasından iki de guzel gol kazanınca, devreyi 2-0 bitir- miştir ki, bu netice taraftarlarda galibi- yet neşesı bile yaratmıştı. Fakat rakibi- talı olarak geri çekilen hatlarıyle siyah beyazlılar galibiyet yolundan i dön- müşlerdir. İlk devrede iki gol atıp ra- hat oynaması icabeden bir takımın ikin- ci devrede de enaz bir gol çıkarması icabederdi. Fakat bu geri çekiliş gali- biyeti kaçırmaya kâfi gelmiş ve rakibi- nin gayretini arttırmıştır. Nitekim son dakikalarda muhakkak bir gol tehlike- sini, Beşiktaş kalecisi fevkalâde bir şe- kılde kurtararak, Beşiktaş'ı maçın so- nunda mağlübiyet kapısından geri çe- virmiştir. Galatasaray, ıkıncı devredeki gay- ret ve kazanmı i ile gösterdiği tîıt— bolle, bu senekı durumunun ve elde et- tiği neticelerin bir tesadüf olmadığını isbat etmiştir artık. İlk devre bitti ve Galatasaray lider yerinde kaldı. Şimdiye — kadar üçüncü durumda bulunan Fenerbahçeliler, Fik- retli, Lefter'li kadroları ile Beykoz gi- bi çetin bir rakibi açık farkla altedip, Beşiktaşın sayısını yakalamıştır Lig l- deri ile arasındaki 4 rakibi üçe indiren sarı - lacivertliler, böylece yüksek ave- rajı ile Beşiktaş'ın elinden ikinciliği de almışlardır. Istanbul profesyonel — kümesinin ikinci devre maçları böylece çok kri- tik bir safhaya intikal etmektedir. Bun- dan sonra her maç için as takımlar çok dikkatli hareket etmek zorundadırlar. İki ayrı kurup E vet; Ulvi Yenal'in başkanı bulundu- ğu futbol federasyonunda, Orhan Şe- ref Apak'ın vazife almasını iki ayrı ku- tuba benzetebiliriz. Ulvi Yenel federas- yonu u işlerde muvaffa olmayan bir çalışma sistemine sahiptir, den bir çalışma göstermiştir. Bu itibarla Apak federasyonunun istifasından sonra AKİS, / OCAK 1955