15 Aralık 1938 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 22

15 Aralık 1938 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 22
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

kavuşmanınğ. 2p hiç bir ay 7. ışığının iİgelerinder 3iraz sop Vatan Sevgısı © İzmir 1938, Dostum Töktor Osman ediyorum. Ben — Doktor, Hamburg'da iş bul- dum, gidiyorum. Doktor — Memleketten uzaklaşma- na gönlüm hiç razı di eğil | Osman Yunusun samimi olan bu ihtarı beynimi çok defalar iz aç etmişti. Onun bu sözleri ile benim harekâtım arasındaki tezatları, mantıkları uzun uzadıya ölçmüş ve neticede Osman Yunusa hak vermiştim. Yunusla # İsâ, kulları Rk papas der: opraktan geldin, yine toprağa ii kadar doğru bir felsefe, ücudumuz litrelerle kandan, kilo- metrelerle damardan, toprağı kendinin e nevi olan Ni müteşekkil olan em ikten ve... to tan ibarettir. Yani bizler, si Kirpi vücut bul muşuzdur, Yaşamak Bl kalmak, doğurmak ise bir ananın ve babanın toprağa vücutlarındaki kim- yevi elemanlar ilâve ederek bir vücut basıl edip dünyaya getirmeleri demek. fir. İnsan şeklen a gibi ahlökan da ebeveynine benz Gayet abi. Burasını biraz inceliyelim. Ahlâkın bünyeden geldiğini geçen bir y azımda izah etmiştim. öö intlamı dan mürekkeptir. inan vücudunu teşkil eden kimyevi dozlar ihtiyarlayınca değişir, ka salır, bazıları çoğalır. Bunu, aşağıda mrs) nun bir ei isbat ceğim, Bir söle ai yen Si parça iii lirindan İiiyeet le ilâve EE İri zamanlar, ancak kendi vücutların da olan kimyevi elemanları verebilirler. Parzedeli yaşına geldiği za. Ban aynı insanın m diğinı d üş bu adamın yaşadığı beyninde bir kim- ği neticesine varırız. beyninde fosforun çokluğu sebebiyet veriyor ettik, o ye ana ında iken inde 270 yaşıma nini züs ar anadan ve babadan de im bilhassa zeki olduklarını Bo iddianın “doğruluğunu uzun uza” lıya incelemiye artık ihti var mı? le ıdaki izahat kâfi deği mi ? i » babanın Bu “tarihike dün. yaya gelen ev vlâdın bine de az fos for verilebilmiştir Yetmiş yaşına geldikleri Zaman ana- nın ve babanın beyninde fosfor artmış ve dünyaya getirdikleri vücuda fazla fosfor erebilcielerdiz. ve binnetice ib» tiyar ana ve babadan doğan çocuk di- i olabilmiş- e ye nisbeten daha ze bir, İnsanın şeklen olduğu gibi ahlikan da ana veya babasına benzemesi key- fiyeti , budur. O halde doğurmak de- olar E: “ana vatan sevilmez mi, Bu kelimeler tahteşşuurun en bariz ideler dir. — .i. Ben düşüncelerimde o neticeye va- rıyorum ki, n sevgisi insanların e ile kendilerine maledindikleri bir m değil, fıtretin bahşettiği bir meyil â bem daha ileri vararak vatan sövdlalnis ana sevgisinden daha kuv. vetli Meniere iddia edeceğim geliyor. Asabiy seyin Kenan bir misal ge- ait be hastahane e İki ana aynı dakikada doğur Doğan KR erhal tebdil e bu iki anaya Ken ve olduğunu eden bu analar T vu daba a? ee mi sevecekler ayır. O halde ana ii telâkkinin esiri- dir. LA | Milliyet ise böyle midir. Romanya evvel hıristiyan olmuş Karakaçanlar. Bunla adâtı ve zannedersem ala da elân Türk. O halde milliyet dinden dahi kuuvetli. vatan sevgisinin bulmuş bir mefhum cudumuzu teşkil eden topra- ğın ve ie ilâve edilen kimyevi ele. manların yarattığı bir meyildir. Vatan e insanlarda fıtridir. Os cenin ile beraber doğar, betabat ölür. Topraktan gelir, toprağa gider, Vatanını sevmiyen, anasile zina yap» mışa benzer. Vatanını sevmiyen ya piç” tir, ya deli. * * Yukarıda getirdiğim çocukları değiş- tirme misalini ii ka olacaktır. Bir fikri tahlil e için ele alin» uy olduğundan a ve görülme di- 1 kinliğıni örtmek um. Bildiği- mem nereye ve tiye uğraşmışlar, İmamış, tabii olmaz. desi yağlı yemeye alışmış bir in. sanı alın, hiç yağ yenmiyen bir memle- kete götürün. O adam orada ne olur? Yaşamaz, ölür | Ankara keçisinin midesi karakterlerini “acclimatise» olamamışlardır. Akli. matize olmak demek, vücudunun li Daya kimyevi elemanları bulm ir, Netice: vatansız abinina elen Vatana merbutiyet demek, tabii bir A bir meyil. ni olarda da ol. duğuna göre muhakkak ki bir meyildir ve tahsil ve terbiye ie değildi nsan sevdiklerinin mezarında diz ve toprağını sevdiklerimizin kimye a bes raber yaşadıkları topraklar Kültürü yüksek illerde, milliyet mefhumu kuvvetlidir ve onların mezar- ları iyi muhafaza edilmişt Mezarını seven, onu ühnbiğz eden aslını, yani e seviyor demektir. ÖF, âdet, yeyim ve kıyafet farkları, musiki, mimari e konuşuş, yürü. p, ırk, milliyet her. kütlelerde olsun biribirinden e vi amızdeki va mb idle VE lim ) kimyevi dozların nisbet farkından doğan > a Misa — Sih çok düşü. penler a balk a Lisaka. | — Eskimolar seve seve bal içelim Zira muhit soğuktur ve vücutları bu yeni maddelere ihtiyaç göster mektedir. 3— e rklilar Garplılara nazaran boş vaktin çokluğundan yani alsan le ileri gelir. Her nesilde zekânın arttığını görürüz! Zira zekâyı husule getiren fosfor — biz öyle farzetmiştik — her n artmış ve bilhassa oaile ecdadın. vi dozlarını tevarüs etmiş e

Bu sayıdan diğer sayfalar: