Ancak COPY komutu ile grafik ekra:- nını grafik baskısı yapabilen bir yazıcı- da bastırabilirsiniz. HARDOPY ile de aynı işlemi yazı ekranı için gerçekleştirebilir- sİNiz. DİĞER KOMUTLAR Tüm bunlardan başka, disketle işlem- leri sağlayan DIR ve DISK emirleri, veri kabulünü rahatlaştıran FETCH ve İNKEY komutları, programın belli bir süre bek- lemesini sağlayan PAUSE komutunu, belli bir DATA satırına RESTORE yapma- yı sağlayan RESET'i, bir hesaplama so- nucu ortaya çıkan bir satır numarasına GOTO yapmayı sağlayan CGOTO'yu, Joystick, lighipen ve pedole ile ılgılı JOY, FENX, PENY ve POT komutlarını say- mak mümkün. Daha da burada açık- lamasını yapmaya yerimizin yetmeye- ceği birçok kornut olduğunu da belir- telim. İsterseniz, SIMON'S BASIC'in 111 komutunun hepsinin alfabetik sıraya göre bir listesini görelim: #, A, ©, ANGL., ARC, AT, AMUTO, BCKGMNİDS, CENTRE, CHAR, CHECK, CIRCLE, CMOB, COLO, DELAY, DESİGĞN, DETECT, DIR, DISAPA, DİSK, DOLİNU, DRALI, DUMP, DUP, ELSE, ENVELOPE, FCHR, FCOL, FETCH, FILL, FIND, FLASH, HI COL, HIRES, HROCPY, IİNKEY, — İNSERT, LEFTB, LEFTW, LIN, LİNE, LOCAL, MERGE, FPiMOE, MOB OFF, MOB SET, NO ERROR, NRM, OFF, OLO, ÜN ERRÜR, ÜOPTİON, PAUSE, PENK, PENY, PLACE, PLAY, PLOT, RCOMP, REC, RENUMBER, REFPEAT...UNTIL, KLÜCMÜR , SCRSV, SECURE, SOUÜND, UPB, UPLİ, WAYE . MOD , RÖT, SCRLO, UÜSE, OL , SONUÇ Sonuç olarak, SİMON'S BASIC'ın Cd için gerekli, yararlı ve mantıklı bir BASIC geliştirme programı olduğunu söyleye- biliriz. Emirlerin biçimleri, sık sık program ya- zan kişilerin zorluk çekmeyeceği biçim- de hazırlanmış. Ancak gene de bir par- Ça eğzersiz gerekli. Programlamaya yardımcı olan ko- mutlar ile yapısal komutlar, programla- rin hizli, doğrüu ve daha kolay kontrol edilebilir olmasını sağlıyor. Bunun bir yan ürünü de, programın daha ileriki bir tarihte daha kolay bir biçimde ge- liştirilebilmesine olanak tanıması. rafik, ses, sprite, karakter seti ve ek- ran ile ilgili emirlerin sağladığı kolaylık- ların yanısıra, değişik sayı sistemlerini kullanmak veya bilgisayardaki progra- mı bozmadan disketin ıçındekı prog ramların listesini görebilmek gibi em ler de dikkat çekiyor. Özellikle ycınlışlıklcı verilen bir NEW sonucu silinen progra- BFLASH, COLOUR, DISPLAY, ERRLN, ERRMM, FRAC, INST, LOOP...END LO0OP, MOYVE , POT, RESET, TEST, CALL, CSET, BLOCK , CüPY, DIYV, DÜLİNE, EKEC, EHÜR, GLÜBAL, OGRAPHIİIC5, INV, JüY, KEY, LOW COL, MEMİ, MULTI, MUZİIC, OUT, PAĞE, PARINT, PROC...END PROC, RIGHTB, RİGHTM, TEST, TRACE, miın OLD komutu ile gerı Çoğrıiobıime si, dikkati çeken bir Son olarak beîırîılebılecek tek zorluk, normal Commodore BASIC'inde oldu- ğu gibi emirleri SHİFT tuşu ile kısaltarak yazmak İmkanının SİMON'S BASIC emir- leri için ortadan kalktığı. Ancak KEY ko- mutu ile, emirlerin tek bir tuşa basılarak yazıldığı gözönüne alındığında, bu da çok büyük bir zorluk yaratmıyor. ll