yoktur. Gerçekte tarih, filmde ise ya- pımcı, rejisör ve senaryocular oonlar- dan yana değildir. Bozguna uğramak- la kalmazlar, üstelik bir de gülünçle- şirler, haksızlaşırlar ve seyirci gözün- de sömürgecilere ve sömürgeciliğe kar- şı çıkmanın bir suç, bir çeşit cinayet olduğu Samuel Bronston ve memur- ları tarafından ispat ve ihtar edilir. Bu yanlış tutumunun yanı sıra, Ray'in "55 Days At Pekin - Pekinde 55 Gün" ünde dişe dokunur bir reji ça- lışması da yoktur. o Yapımcı Samuel Bronston'un bir bakıma baremi i me- mur rejisörü olarak ne dilenmiş ve ne istenmişse, tıpatıp, Ooo Ölçülere uygun vermiştir. Başarının büyük çoğunluğu fotoğraf direktörü ünlü Jack Hildyard ve ar direktörleri (oVeniero Colasanti ile John Moore'a aittir ve "Pekinde 55 Gün", göz boyayan spectacle'liğinin ö- tesinde önemsenmeye değmez bir film- dir.