TİYATRO Tepebaşında "Güneş Batarken" Hayırsız evlatların dramı Yeni Tiyatroda: "Dilekçe" Kim okur kim dinler! LütfiAY Oyun: “Dilekçe”, (Komedi. 2-bölüm) Yazan: Çetin tin Altan. Sahneye koyan: Müfit Kiper. Tiyatro: İstanbul Şehir Tiyatrosu (Üsküdar bölümü). Dekor: Turgut Atalay. Konu: Devlet dairelerindeki perişanlığın ve çöküntü- nün realist ve satirik bir tasviri. Oynıyanlar: Kadri Ögelman (Odacı Hasan), Necdet Yakın (Kâtip Nuri), Atıf Avcı (Şef muavini Rifat), Gülistan Güzey (Kâtibe Leman), Apturrahman Palay (Neci Torik), Muhip Arcıman (Şef Hikmet), Saltuk Kaplangı (Müdür Osman). Beğendiğim : Çetin Altanın -birkaç çizgi ile rastgele çizilmiş gibi görünen yüzlerden- sahneye, gerçekliği olan ve seyircinin ilgisini çekmiye yeten kişiler çıkar- mış olması. Müfit Kiperin, karikatüre düşmeyen, ölçü- lü sahne düzeni. Necmi Torik'te Apturrahman Palayın çok sevimli oyunu. Kâtibe Leman'a Gülistan Güzeyin kazandırdığı tesirli ifade. Odacı Hasan'da Kadri ögel- HİMun, Kâtip Nuri'de Necdet Yakının, Şef Hikmet'de Muhip Arcımanın başarılı kompozisyonları. Beğenemediğim: Çetin Altanın, her pm kadar, itina ile seçilmemiş olan politik "esprit'ler Sonuc: Seyircinin, acısını çektiği bozukluklardan bo! bol gülerek öcünü aldığı, eğlenceli -ve uyarıcı- bir hi- civ. Ovun: "Güneş Batarken"" Piyes 4 perde. Yazan: Gerhart Hauptmann. Çeviren: Seniha Bedri Göknil. Sahneye koyan: Hüseyin Kemal Gürmen. Tiyatro: İstanbul Şehir Tiyatrosu (Tepebaşı). kor Turgut Atalay Konu: Güngörmüş, evlatlarını yetiştirmiş, refaha ka- YüRMiLEiŞ, varlıklı bir babanın, son günlerine mutluluk veren genç, güzel ve duygulu bir kızla evlenmesini çok gören hayırsız evlâtların isyanı Oynıyanlar: Hüseyin Kemal G ürmen (Matthias Cla- usen), Leylâ Altın (Ottilie), Perihan Tedü (Bettina), Necdet Mahfi Ayral (Erich Klamrouth), Nur Sabuncu (Paula Clothilda), Kani Kıpçak (Hanefeld), İbrahim Delideniz (Geiger), Melâhat İçli (Frau Peters), Ned- ret Güvenç (Inken Peters), ves. Beğendiğim: Hüseyin Kemal Gürmenin ağırbaşlı, te- sirli bir Oyun düzeni içinde gerçekleştirdiği reji. Tur- gut Atâlayın dekorları. Başrolde, gene Hüseyin Kema- lin belki biraz fazla hareketli, ama sevimli o zindeliği içinde beşeri bir "ton" kazanan kompozisyonu. Heri* han Tedünün, Nur Sabuncunun, Leylâ Altının oyunları. Damat Klarrirouth'da Necdet Mahfi Ayralın, Kâhya Ha- nefeld'de Kani Kıpçak'ın, Frau Peters'de Melâhat İÇ" linin canlandırdıkları ilgi çekici tipler. Clausen'in yaşlı dostu Geiger'de İbrahim Delidenizin sade, tabii seyri" ne doyum olmıyan oyunu. Ve nihayet Inken Peters'e Nedret Güvencin duygulu, zeki bir oyunla kazandırdığı sıcak ifade. (Vor sonnenuntergang"). Beğenemediğim: En azından 35 yıl önce yaşamış, meşrebi itibariyle de en az 50 yıl öncesinin zevkini be- nimsemiş olması gereken Clausen'e, italyan stili son moda elbiseler giydirilmiş olması,. Sonuç: Ünlü alman yazarının 100. doğum KR de Tiyatromuzun yüzünü ağartan bir temsi