unutmamış ve daha sonraları hepsi- nin burunlarından fitil fitil getirmiş- tir. Max Amann'ın tavsiyesinin aksi- ne, Hitler a fikirlerini söy- lemeyi tercih e Nasyonal Ssmlimin liderine "Mein Kampf" konusunda ikinci yar- dımcı koyu yahudi düşmanı, bir gazeteci papaz, Rahip Bernhard Stempfle oldu. Hitler, rahibin sözünü Hess'inkinden daha çok dinledi o ve bazı kısıntılar yaptı. Papaz, Hitlerin bilhassa kötü gramerini düzeltti, üs- lubuna tokluk verdi. Üçüncü yardım- cı, Çek aslından Josef Czerny'dir. Nazilerin yayın organı o Voelkischer Beobachter'de çalışan Czerny birinci cildin ikinci baskısında Führer için zararlı olabilecek kısımları çıkarttı, ikinci cildin provalarını ise bir baştan ötekine elden geçirdi. Buna rağmen "Mein Kampf", Hitlerin fikirlerinde- ki dağınıklıktan kurtulmuş değil- dir. Modem İncil K itap, Nasyonal Sosyalizmin ka- deriyle sıkı sıkıya alâkalı bir kadere sahip oldu. "Mein 1925 sonbaharında yayınlandı. rinci cildin 400 kadar sayfası ve 12 mark (3 dolar) fiyatı vardı. İlk sene kitaptan topu topu 9473 tane satıldı. O tarihlerde Hitler demode olmaya başlamıştı. Ondan sonra, satışta daha da düşüş görüldü. 1926'da 6913, 1927'- de 5607, 1928'de ise sâdece 3015 ki- tap satıldı. 1929'da bir kıpırdanma oldu: Satış 7664'e fırladı. Nazizmin rağbet kazanmaya başladığı 1930'da kitabın bir ucuz baskısı çıkınca, o 54086 tane gitti. 1931'de bu, 50808 ol- du. 1932'de 90351'e fırladı. n Kampf" ın saadet yılları bundan sonradır. Hitlerin Almanya Şansölyesi olduğu 1933" yılında, ki- taptan Il milyon adet satıldı. Yaza- rın hissesi, | Ocak 1933'ten itibaren gi 10'dan yüzde 15'e yükseltilmiş- Hitler o yıl I milyon markın üs- tünde (300 bin dolar) telif hakkı al- dı. Zaten Hitlerin 1925'ten itibaren tek resmi geçim (vasıtası, (o"Mein Kampf"in getirdiği paradır. Hiç bir kitap -İncil müstesna- na zi rejimi boyunca "Mein Kampf "in Almanyada satıldığı kadar satılma- dı. 1940'da Hitlerin kitabından sâde- ce bu memlekette altı milyon adet . Çok alman ailesi evin gö- rünür bir yerinde bir "Mein Kampf" bulundurmayı sigorta saymaya baş- ladı. Yeni evlenen çiftlere, okulunu iyi bitiren öğrencilere birer "Mein Kampf" hediye ediliyordu. Modern incil peygamberiyle bir- likte yükseldi, peygamberiyle battı. TARİH Hitler ve Frank Deli ve celladı Yeni din Hi "Mein Ka'mpf'ta çizdiği i- eolojinin . inanılmayacak kadar az zamanda inanılmayacak bir kuv- vet kazanması bir basit temele da- yanmaktadır. Bu ideoloji, siyasi bir programdan ziyade bir dindir ve hi- tap ettiği kütlenin ruhunun derinlik- lerindeki hassas noktalardan oses getirmektedir. Hitleri, Almanyada birdenbire çıkmış bir mesih saymak onu alman düşüncesinin büyük zirve- leri Luther'den, Goethe'den, Wag- ner'den, Nietzsche'den, Bismarck'tan ayırmaya kalkışmak hataların en bü yüğüdür. Her şey olup bittikten, bü- tün kartlar açıldıktan ve neticeler alındıktan sonra alman milleti gibi bir milletin Hitler çapında bir avus- turya serserisinin peşinden nasıl git- hidir. Şaşılacak kabiliyetlerini, demir- den -muvazenesiz dahi olsa- iradesi- ni, kütleleri sürüklemek kudretini, hitabetteki üstadlığını, hatta sesin- deki büyüleyici tesiri inkâr etmek im- kanı yoktur. Ama daha mühimi, söyledikleri vüzde yüz, cermen topluluklarını a- sırlar boyu sarsmış, mestetmiş inanç- lardır. Cermen toplulukları daima bir takım (efsanelerin (-Nibelungen'leri hatırlayınız- tesiri altında (kalmış, hayaller âleminde yaşamış, kafasın- dan ziyade hisleriyle düşünmüş, bun- lardan teşekkül etmiş ormanlar i- çinde at oynatmıştır. Eğer Nietzsc- he'nin felsefesi almanları (o büyüle- mişse, bu, Kuvvet ve Kuvvetli Ada- ma yapılmış bir seranat olması yü- zündendir. "Üstün. Adam"dan "Üs- tün Irk"a geçiş zor olmamıştır. Al- manları, bütün efsaneler içinde ırk efsanesi, yani biyolojik bir esas Üze- rine bina edilmiş -kan birliği- bir et- nik grupa mensup olma, bütün ırklar arasında da ari ırkın "Üstün Irk" ol- duğu inancı her şeyden fazla mestet- miştir. Ari ırk içinde ise kuzeyliler, Cermenler vasıfların topuna o sahip- tirler. İşte Hitler, bu ırkı Dünyanın Efendisi yapmayı program olarak al- man milletine sunmuştur. Zaten mev cut maya, usta hamurcunun elinde kolaylıkla tutmuştur. Nazilik, (o bir fransız düşünürünün, François Per- roux'nun o söylediği gibi "bir insan topluluğunun kendi kendisini ilâhlaş- tırmasıdır Hilerin şaşırtıcı başarısının Sırrı- , bu felsefesinde oOaramak lâzım- r “Dünya denen cengel" An diktatörünün "Mein Kampf'- taki fikirlerini okuyanlar o Darwi- n'i ve Malthus'u hatırlamadan ede- mezler. Hitler için dünya bir cengel, hayat ise ebedi bir mücadeledir. Bu mücadelede ancak kuvvetliler yasama hakkına sahiptir. Kuvvetli olmayan- lar, okuvvetlilere kölelik oedecektir.. Kuvvetlinin kim olduğu ise ancak sa- vaşla tayin edilecektir. Hitler için insanin zayıfı, hayvan- dan bile aşağı bir mahlüktur. "Mein Kampf "ta şu inanılmaz satırlar var- dır: 19