—— oo S Gönüller genç diın elsun erkek - alsun tuhaf bir al- kıntıya, beubinliğe kapılırlar. Bu da tabirıdir ve korkulacak birşey yoktüfü Ancak bunu alışkanlık şekline sok- matlaya bakmalı ve cinst mülnasebet- sonra karı koca birbiırine yefkat göstermelidir. Bazı evlilerin aşka verecek vakıt- leri yektur. Çocuklar, iş, hayat proje- leri onların bütün — enerjfjilerini zap- tetmiş gıbidir. Bu, karı kocaların ev- liliklerine karşı işledikleri en büvüxz suçtur. Evlilikte yatak odası âdeta mukaddes b.” yer olmalıdır. Oraya sıkıntılar, kara duşünçeler münaka- sevgi ve feragalle birbirler.ne sarılmalıdırlar. Kadının cins!t münasebette bünye- sine karşı yapacağı en mühiım kont- rol kendisini tamanmıiyle kontrolsuz 01- rakabıilmesidir. Böylece cinsi nmünase- bet denmilen ve asırlardan beri kadını Urkuten şey cinsi anlaşma ismini ala- ilir.. Bu kadın kadınlıgına orisobılec. e hayatının en Mmeselesini halledecekt Moda Kırk yaşından sonra yle bir devır olmuştur ki kırk ya- naya ki detışen zıhnıyet olmuştur, Kırk ya- 26 40 yaştan yukarısı için modeller kaldıktan sonra.., şından sonra bile bir kadın, bugün gençtir. Y lü dolaşmak, güzel giyinmek kırk ya- şından sonra yirmibes yaşındaki kı- zı taklit etmek onun modellerini, onun tavruhareketini kopyse etmek demek dezildir. Mesele yirmibeş yaşında gö- rünmek değil, kırk yaşında el, hos, ('anp olabilmenin kabil olduğunu ispat etmek, nç kızları bile imren- dırecek hususiyetler taşımaktır.. Kırk yaşından sonra güzellik da- ha ziyade mazbut kıya(etlerle sadelik ve kibarlıkla müm ir. Kırk ya- ndan gsonra bir kadın dekoltelerin- den bazı rundadır. Meşhur kadın terzisi Cha- nel "Yaşınızı en çok gösteren yer kol- larınımır yakanızı acımz, fakat mu- ayyen yaştan sonra kollarınızı giz. leyinız” ılor. Elbette bu kaidenin de istisnaları vardır. Netice şudur ki kır. kından gonra bir kadın aynada kendi- sini iyice tetkik edip, dekoltelerini o- na göre açmalı, güzel taraflarını gösz- terip, çirkin taraflarım gizlemelidir. Kırk yaşındaki bir kadının moda- yı da artık ihtiyatla takip etmesi ge- rekır Belki Dior'un en şahane mode- li ona göre değildir ama Dior'un kol- leksiyonunda muhakkak kendisıne göre modeller bulacaktır.. Zaten bli- yük terzilerin daha ziyade vyaşını ha- sını almış kadınlar için calıştığını u- ferruatlı elbiseler giyinen, modeller deki genç kız modasını takip eden ka- & toprklu ayakkabı ile daha kısa ızö;ündükleri gibi.. Son mod. n şümizye elbiseler adınlar için çok dekoltelı. güzel kuplu zarif, fantazi elbiselerden, sade eteklik ve renkli bluzlardan miülteşekkil bir gardrop mek te şarttır. Zannedilir ki muayyen bir yaştan sonra insan daima siyalı, kahverengi, gri giyinmelidir. Halbu- ki mühim olan renkten ziyade biçimni- dir. Kırk yaşından sonva insan kırmı- zı da giyebilir, mavi de, hattâ pembe de.. Yalnız renklerin daima güzel ve fazla frapan tonla ol ramasına dikkat etmek, bıçımleri de iddiasız, sade biçimlerden secmek lâzımdır. Elbette ki bu gardropta siyahın, gr1- nin, kahverenginin büyük bir yeri o- lacaktır. Ama griden griye fark var- dır. Meselâ gri bir elbiseyi eflatun bir kemerle veya pembe bir ciçekle genç- leştirmek mümkündür. Açı ve- rengi bir kıyafet de beyaz aksesuvarla ne kadar cazip olur. Soluk renkler, maviler, pempeler, kreme bakan sa- rılar, beyaz ve eflâtun da kahverengi veya gri kadar kibar olabilir. ırk yaşından sonra dikxat edile- cek bir nokta da fazla ciddiyete özeli- memektir. Elbiseler kuru erkekvari, fazla klâsik bir eda şımnmnlıdı. FHırk yaşından sonra a, nuakyajda da en cok elı,eın nlan gey ölçü ve samimiyettir. Tayyör ve şapka Yaşlıların müttefikleri * AKİS,10 AĞUSTOS 1957