25 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

25 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

—e 246.6. 035 AnkBER AAFLAR HAFTA TATİLİ KANUNU Cumartesi Günü işçiye Tam Yevmiye Verilecek (HRUSUSI MUHABİ! RİMİZ BİLDİRİYOR) Ankara, 24 Cumartesi günleri işçilere tam yevmiye verilmesi hafta tatili kanununun ruhu ve her memlekette vâki olan tatbikatı icapları- dır. Bu tarzda yevmiyeleri vermiyen milesseselerin hareketi An- karada alâkadar mahfellerde teessürle karşılanmaktadır. Dil ve Tarih Cemiyetİeri "Ankara, 24 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Dil ve Tarih cemiyetleri önümüzdeki aylarda İstanbulda Dolmabahçede çalış- ma emrini almıştır. Cemiyet üyeleri yakında Istanbula hareket edeceklerdir. Dış işlerde Yeni Tayin Listesi Ankara, 24 (Hususi muhabirii imiz bildiriyor) — Dış İşleri Ba- kanlığının hazırladığı yeni bir tayin listesi Milli İradeye iktiran etmiştir. Bu listeye göre, elçi ve konsolosluk memurları arasında bazı değişiklikler olmaktadır. Hususi kalemden Seyreti Paris birinci sekreterliğine tayin edilmiştir. Kaymakamlar Arasında Yeni Değişiklikler 'Ankara 24 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Cihanbeyli kaymakam- lığma Nahiye müdürlerinden Meh- met, Kandra kaymakamlığına Tarsus kaymakamı Şekip, Karasıt kaymakam lığına Şiran kaymakamı Zeki, Akdağ madeni kaymakamlığına hukuk me - zunu Mehmet Ali, Menemen kayma- kamlığına Karaisalı kaymakamı Re - bü, Karaisalı kaymakamlığına Mülki. ye mezunu Htizi, Çerkeş kaymakam- İtğma Mülkiye mezunu Turgut, Serik kaymakamlığına Fenike kaymakamı Şeyvket Fenike kaymakamlığına Gör- dos kaymakamı Mazlüm, Gördes kay- makamlığına Mülkiye mezunu Muh - lis, Buldan kaymakamlığına Mülkiye gras inayka' KağmaKAMI Mazhaf, Yâh- vaç kaymakamlığına hukuk mezunu brahim, “Tavşanılı - kaymakamlığına Enez kaymakamı Raşid, Simav Ly- makamlığına bukuk mezunu Fahri, Hara kaymakamlığına Foça kaymaka mı Sadi, Mesudiye kaymakamlığına Mülkiye mezunu İlhan, Maçka kay- makamlığına Mülkiye mezunu Ziya, Vartu kaymakamlığına Şarki Kari ağaç kaymakamı Vedad Hamza, Ger- mik kaymakamlığıma Adnan, Olti kay makamlığına Dursunbey kaymakamı İzzet, Şalşak kaymakamlığına Böâlü kaymakamı Fuad, Osmaniye kayma- kamlığına Tire kayrmakamı Gafur, Gölpazarı kaymakamlığına eski Şe! Temaneti müfettişlerinden Arif, Muğ- da kaymakamlığına Mülkiye mezunu Kemal, Karaburun kaymakamlığına Torbalr kaymakamı Muzaffer, Torba- h kaymakamlığına Muğla kaymakamı Nâzım, Şarki Karaağaç kaymakamlı- &ma Mülkiye mezunu Nihad, Pertek kaymakamlığına Mülkiye mezunu Sa- ip, Küşad kaymakamlığına Mülkiye mezunu Hamdi, Şiran kaymakamlığı- na Mülkiye mezunu Sabri, Mercan kaymakamlığına Şürayi devletten Ke- mal, Emed kaymakamlığına İzmir Emniyet müdürü Osman, Kuruçay kaymakamlığına Konyâ Emniyet mü- dürü Halid, Tire kaymakamlığına Mülkiye mezunu Şefik, Söke kayma- kamlığına Niyazi, Melâzgird kayma- kamlığına Hayri, Çubuk kaymakamlı- ğına Mülkiye mezunu Ahmet, Köyce- ğiz kaymakamlığına Mülkiye mezumu Balil Hilmi, Boyâbad kaymakamlığı- na Halil, Hayrebolu kaymakamlığına Mülkiye mezunu Süleyman, Dervari kaymakamlığına İnebolu kaymakamı ar kaymakâarıı YEMtdır. ÜErEĞi makamlığına Dürce kaymakamı Şakir Müdürnü — kaymakamirtıma — Gerede kaymakami Ibrahim, Koçhisar kayma kamlığna eski Maçka kaymakamı Vasfi, Dursunbey kaymakamlığına Akseki kaymakamı Kâmil, Çiçekdağ kaymakamlığına Yalvaç kaymakamı Tdris, Maçka kaymakamlığına hukuk mezunu Hüseyin, Kağırman kayma- akmlığına Celâl, Mustafa Kemal Pa- Şa kaymakamlığına Ceyhan kayma - kamı Hayri, Pınarbaşı kaymakamlığı- na eski Keşan kaymakamı Reşad, Ti- reye Ferid, Yeşilköye Hukuk mezunu İhsan, Ineboluya Karaağaç kaymaka- at Fuad, Kafaağaça eski Simav kay- makamı Ali Fuat, Milâsa Emirdağ kaymakam: Ahmed. Emirdağa Akça- Gağ kaymakamı Ahmed, Akçadağa Gariantep Emniyet müdürü Necati, Arapçaya Kağızman kaymakamı Me- Sud tayin edilmişlerdir. Karaburun kaymakamı Besim de Vekâlet emrine alınmıştır. Emniyette Yeni Tayinler “Ankara, 24 (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — — Mardin emniyet mü- dürlüğüne İstanbul merkez memur- larından Necati, Kayseri müdürlüğü- ne, emniyet işleri genel direktörlüğü memurlarından Tahir, Antep müdü lüğüne Emniyet işleri genel direktör lüğü memurlarından Sebati, Van mi dürlüğüne Diyadin kaymakamı Erib, emniyet işleri Gner şube müdürlüğü- ne Trakya umumi ıııü.(etu'îiği İskan Müşaviri SadrettinDiyarıbekir müdür lüğüne İstanbul merker memurların- dan Mazbar, Antalya müdürlüğüne emniye işleri genel direktörlüğü şef- lerinden Kemal Kaya, Çorun müdür- Tüğüne Anı E- dirne müldürlüğüne İstanbul emniyet mMüdürlüğü ikinci şube müdürü De- mir, Konya —müdürlüğüne — Edirne müdürü Kerim, Seyhan müdürlüğüne İstanbul poli mektebi müdürü Bah- ri, Istanbul polis mektebi müdür- lüğüne Seyhan müdürü — Memed Ali, Malatiya müdürlüğüne emniyet işleri altıner şube şeflerinden İhsan Sabri, Bursa müdürlüğüne Kayseri müdürü Salâhattin, İstanbul ikinci şube mü- dürlüğüne umum müdürlük şeflerin- den Cemal, İstanbul —üçüncü — şube müdürlüğüne — Çerke& — kaymakamı Kâmran, polis — müfettişliğine emni- yet umumiye altıncı şube müdür mua D yini İzzeddin tayin edilmişlerdir. Adliyede Yeni Tayinler “Ankara, 24. (Hususi muhabirimiz bildiriyor) — Yeni adliye tayinleri listesi şudur : Konya reisliğine Ku- tahya reisi Sadik, Antalya reisliğine temiz raportörü Necati, Zonguldak Teisliğine temyiz raportörü Ekmel, temyiz raportörlüklerine başmuddci. Hmumi muavinlerinden — Abdülkadir ve Adana müddelumumisi Münür, Kütahya reisli imi Asim, temyiz raportörlüğüne İs- fanbul hukuk — hakimlerinden Zeki, Stanbul üçüncü hukuk reisliğine femyiz raportörlerinden Ali, temyiz Taportörlüğüne Erzurum reisi Sadık, tzurum reisliğine temyiz raportör- Terinden İbrahim, temyir raportörlü- Büne Elâziz reisi Sami, Elâziz reis- met Ata, temyiz raportörlüğüne İs- tanbul asliye reislerinden Necib, temyiz raportörlüğüne Konya müd- delumumisi Ahmet, Adana müddeiu- mümiliğine eski Kırşehir cera hâkimi Yümnü, başmuddeiumumi muavinli- ğine temyiz — raportörlerinden Meh- med, temyiz — raportörlüğüne Trah- zon müddeiümumisi Ahmet Remzi, Trabzon müddejumumiliğine temyiz reportörlerinden Mehmed Nuri, tem- yiz raportörlüğüne Maraş hukuk hâ- kimi Ali Riza, Maraş hukuk hâkimli- ğine temyiz raportörlerinden İsmail Mazhar, temyiz raportörlüğüne An- talya reisi Servet, temyiz raportörlü- ğüne Üsküdar mustantik — azasından TA İbrahim Tali İyileşiyor (HUSUSİ MUHABİRİMİZ BİLDİRİYOR) Ankara, 24 'Trakya Ummumi Müfettişi Ibrahim Tali birkaç gün evvel mühim bir has- talık geçirmiş ve tedavi için Nümüne hastanesine - kaldırılmıştı. Tbrahim Tali yapılan tedavi neticesinde iyileş- | miştir. Bir müddet daha hastanede ka lacaktır. Buğday sulistimati tahkikatı Ankara, 24 (Hüsüsi muhabi- rimiz bildiriyor) — Buğday su- hakkında Devlet şürası kararı- nı vermştir. Suiistimal tahkikat evrakı, tetkik edilmek üzere, İs tanbul idare heyetine gönderil- miştir. Nüfus müdürlüklerinde yeni layinler Ankara, 24 (Hususi muhabi- rimiz bildiriyor) — Tokt nüfus müdürlüğüne nüfus umum mü- dürlüğü memurlarından Abdül- halim, Edirne nüfus müdürlü - ğüne Edirne nüfus baş kâtibi Hayrullar, Kırşehir nüfus mü - dürlüğüne Samsun iskân me - murluğundan açıkta bulunanHa lit, Urfa nüfus müdürlüğüne Seyhan nüfüus müdürlüğün(_le &- çıkta bulunan Ekrem, İzmir' is- kân müdürlüğüne Manisa nü - fus mi Ekrem tayin edil- mişlerdir. Moskova elçiliği Ankara, 24 (Hususi muhabi- rimiz bildiriyor) — Diyarbekir saylavı Zekainin Moskova elçi- liğine tayini yüksek tasdike ik- tiran etmiştir. l p. «anal ektörlükler Anıkara, 24 (Hususi muhabi- rimiz bildiriyor) — İç Bakan- lik Hukuk gencl direktörlüğü - ne Kocaeli valisi Hasan Faiğin ve vilâyetler idaresi genel di - rektörlüğüne de Kastamonü va- lisi Fazılın tayinleri muhtemel- dir. ——— ——— ri, temyiz — raportörlüğüne — Bartin reisi Saffet, Kozan müddeiumumili- ğine temyiz müddelimumi muavinle- rinden Emin PFerdi, Van reisliğine başmüddeiumumi muavinlerinden Ö- mer, Arabkir hâkimliğine eski Ada- na sulh hâkimi Ali Fehmi, Bitlis hâ- kimliğine Gelibolu reisi Ah- met Rifat, Bartin reisliğine Çorunu | müddeiumumisi Tahsin, Çorum mud- | deiumumiliğine Kozan muddelumu: isi Zeynel Abidin, Pertek hâkimli- ğine eski İstanbul — sulh hâkimi Şev- ket başmüddelumumi — muavinliğine eski Karasi ağır ceza — azası Kâzi Mesudiye hâkimliğine eski Eskişehir hâkim muavini Ahmet — Raif, Tarsus müddelumumiliğine başmuddelimü- mi muavinlerinden — Rilfat, Akçadağ hâkimliğine eski Edirne azası Ahmet Refik, Sivrihisar hâkimliğine Cernik sulh hâkimi Mehmet PıiEnerıhîye hâkimliğine eski Muğla —azası Meh- met, Tercan bâkim! Hîlne eski Kocaeli üddelumumisi Mehmet, Aiyaman gine Sungurlu müddelumümi- | si Recai, Çapakcur hâkimliğine eski Eğirdir hâkimi Hamdi, Sürt azalığı- na eski Nevşehir cinayet —müddeiu- mumisi Nazim, Kemah hâkimliğine eski Keşan hâkimi Hüseyin, Pasinlar hâkimliğine eski Çorlu hâkimi Şera- fettin, Midyat hâkimliğine eski Alâi- ye aza mülâzimi Ahmet, Dersim hâ- kimliğine eski Balya rı y Kelkit bâkimliğine eski Manisa reisi Mustafa, Alucra hâkimliğine eski Muş aza mülâzimi Receb, Kars aza- lığına Sivrihisar hâkimi Ali, Ermer- nek hukuk hâkimliğine eski — Milâs hukuk hâkimi Süleyman, Yıldızeli hâkimliğine eski Kırkaç müddeinmu- misi Esad, başmuddelumumi muavin- liğine bakanlık teftiş heyeti müme yizi Orhan, Gönen azalığına Sultani. ye hâkimi Rifat, başmüddeiumumi muavinliklerine, eski Kemah müddei- umumisi Esad, Düzce aza mülâzimi Bekir, eski ordu aza mülâzimi Mel-- haret, Bolvadin müddelumumiliğine eski — Çemişgezek — müddeiumumisi Zuyyin, Beğşehir müddeiimumiliği- ne Osman, Balikesir müddeiumu- mi — muaviriliğine eski — Çölemerik müstantik Cevdet, Akdağ madeni Ösman Nuri, Konya müddelumumi- ime temyiz raportörlerinden Meh- liğine temyiz raportörlerinden Hay- müddeiumumiliğine Cizre müddeiu- Demiryolu Siyasamızın Gürlüklü Verimi Önünde “Büyük görelme ve kuvvetlenme devam edeceğiz., 1L (1) Demiryollarımızın genel durumuna şöyle kuş bakışı bir bakarsak, batıdan doğuya doğru iki büyük ana hattın uzandığı göze çarpar: 1 —SH:yd.ır:uışı - Eakişehir - An- kara - Kayseri - Sivas. 2 — İzmir - Afyon - Konya - Ada- na - Fevzipaşa - Malatya - Elâziz. Bu iki ana hattan birincisi (Erzu- rum)a, ikincisi de (Diyarrbekir) e yönelmişlerdir. Birincisi Erzuruma, ikincisi de Vana ve doğu sınırımıza dayanıncadır ki, yurdun bu iki belke- miği tamlarımış olacaktır. —— Marmara ve Ege denizlerinin en önemli limanlarından başlıyarak yur- dumuzun, biri güzey (şimal), öteki güney (cenup) bölgelerini boydan bo- ya alarak doğu sınırlarımıza doğru giden bu iki ana hat, gerek ekonomi, gerek soysal ve kültür bakımlarından ve gerekse yurt savgası yönünden ül- kemizin gerçekten birer belkemiği ve ana kan damarıdırlar. 4 3 — Şimdi bu iki ana hattı biribiri- ne bağlayan demiryollarma bakalım: a) Birincisi daha başlangıçta, Mar- mara Denizi - Bandırma - Manisa de- miryolu ile. b) İkincisi Kütahya - Balıkesir - Manisa demiryolu ile. €) Uçüncüsü Eskişehir - Afyon de- miryolu ile. ;î Dördüncüsü Kayseri - Ulukışla demiryolu ile şizadiden biribirine bağ- lanmış bulunuyorlar. d) Yapılmakta olan Sivas » M: yya hattı da bitince beşinci bir bağ de bağlanmış olacaklardır. 4 — Şimdi de bu iki ana demiryo- Tunu, Kara ve Akdeniz limanlarına bağlıyan demiryollarına bakalım: a) Irmak - Ereğli limanı arasında yapılmakta olan demiryolu. b) Samsun - Sivas demiryolu. Bu iki yol güzey (şimal) bölgeden geçen ana hattı Samsun limanına ve Ereğli kömür havzası llmanıma bağ- lamaktadırlar, €) Adana - Mersin. €) Yapılmakta olan Afyon - An- talya hattı. Bu iki yol da güney (cenup) böl- geden geçen ana hattı Mersin ve An- talya limanlarına bağlıyorlar. Yeni satın aldığımız İzmir - Ay- dın - Eğridir demiryolu ise, yurdumu- zun batı güneyi bölgesinin ekonomi bakımından en bol verimli, yurt sav« vası bakımından en önemli Hir cervra. $inden. geçiyor, Eğgridirde - hitiyor. Alfyon » Antalya hattı bitince bu hat- la çaprazlaşacağı içim, bu hat ta kör- Tükten kurtulacak, geçtiği zengin çev. ile reyi bir yandan Antalya limanma, bir | y yandan da İzmir - Afyon hattına bağ- | İamış olacak ve o zaman bu hattın da gerek ekonomi ve gerek yurt savgası bakımlarından — değeri ve önemi iki kat artacaktır. . Şimdi bu hatlardan herbirinin üze- rinde biraz daha duralım: Alfyon » Antalya ve Irmak - Ereğli hatları bitince; yurdumuzu batıdan doğüya kaplıyan yukarıki iki ana hat- ta dikel olarak Karadenizi Akdenize bağlayan iki önemli hattımız olacak. Bunlardan biri bitmiş olan: Sam: sun - Sivas - Kayseri - Ulukışla - Mer- sin hattıdır. Öteki de: Ereğli - Irmak - Eskişe. hir - Afyon - Antalya hattıdır. Bu dikel hatlar: Karadeniz ve Ak- deniz Himanları sarasında, gereğinde Boğazlardan geçen deniz yoluna ih- tiyaç brrakmıyacak çok önemli bir du- rTumdadırlar. Bunun'değerini ve önemini kavrıya- bilmek için, Büyük Savaşta tam dört yıl ve Ulusal Kurtuluş.Savaşımızda da tam Üç yıl, Boğazların düşmanla- nmıdıcı Aıı_;:ılıımı. kaldığını ve bu yüzden olunun güze larile güney kıyılarmdaki l:nınııııwrnım— da deniz yodunun kesili ve kapalı kı | tışından ötürü, çektiğimiz zorlukları ve ıstıfapları hatırlamak yeter., Bundan başka Irmak - Ereğli de- miryolu kışmanın çok önemli bir' de- Keri daha vardır: Türkiyenin 'zengin kömür havzası- na, bugüne kadar yalnız deniz yolu ile gidilebilirdi. AGerek Büyük Savaşta ve gerek Uluğal' Kurtuluş Savaşımı: da, en büyük dertlerimizden, gıkıntı. larrmızdan başlıcası, gerek donanma: Mizın ve deniz taşrma araçlarımızın, gerek demiryollarımızın ve fabrikala, Tımızın kömürlerini, Ereğli kömür havzasından getirtebilmekte toplanı- yordu. Büyük Savaş bağlar başlamaz, İm- paratorluk Rusya'sının donanması İs- tanbul Boğazı ile Eseğli kömüt hav- zası arasındaki deniz. yolunu ketmiş- ti. Bu yüzden çekilen sıkıntıların ve darlıkların enginliğini, Büyük Savaş. ta ülke işlerile uğraşmış olanlar lirler, Hele Ulusal Kurtuluş Savaşı, ladığı sırada iş daha sıkıntılı barb:: TU malmıştı. Yurdumuzu düşmanları. muz her taraftan sardıkları gibi, daha ilk ağırda Ereğli kömür kaynağını da ele geçirmişlerdi. O zaman, Atatürk sawaşçılarının mumisi Yahya tayin edilmişlerdir. elinde kalabilen demiryı oıî Parçaları | gübre olarak kullanılacağı için, tarım aracı olan demiryollarıım — yapılmasını (Parti proggamı M 26) üzeyde Ankara - Eskişehir; güneyde âuı.îfı. « Konya - Afyon olmak üze- re İki güdük hattan başka birjgşey de- ğgildi. Bunlardan: a) Ankara - Eskişehir demiryolunu işletebilmek için, Ereğli kömür kay- nağının deniz yolundan başka yolu olmadığından Mihalıççık ormanların- dan odun üstencilerinin (mütecahhit- lerinin) getirebilecekleri odunlar b) Ulukışla - Konya - Afyon miryolunu işletebilmek için de Toros dağlarından yine odun üstencilerinin getirip verebilecekleri odunlara ve bu odunların kaynatabilecekleri Tokomo- tif kazanının verebileceği buhar kuv- wetine bağlı kalmıştı!!. Bu yüzden neler çekmiştik!!. Düşünmeli "i: Ulusal Kurtuluş Sa- vaşımızm biricik desteği ve temel di- reği olan o zamanki ulusal ordumu- zun biricik hayat damarı da ancak bu güdük demiryolu parçası idi. Onun için, ne ile ve nasıl olursa olsun bu güdük hattı işletmek zorunda iğik. Düşmanlarımız da, bizim bu dı_ını» mumuzu pek iyi bildikleri için, bizi bu güdük demiryolu parçasından da ayır- mak için ne kadar uğraşmışlardı?!. Birinci, İkinci İnönleri ve Sakarya meydan döğüsleri, düşmanlarımızın böyle bir düşüncelerinden doğmamış | mu idi? Onlar: “Türkleri, bu güdük demir- yolundan da ayırıp uzaklaştıralım.. Demiryolsuz kalsınlar.. O zaman or- dularını — besliyemezler, — cebelerini (cephanelerini )getiremezler, savaşa da devam edemezler.. Dediğimizi ka- bul ederler.” diyedir. ki, İnönlerini de, Kütahya - Eskişehir ve Sakarya meydan döğüşlerini de göze almamış- İar me idi? Onun için Irmak - Ereğli kömür | kaynağı demiryoluna, (kömür yolu) demek pek yerinde olur. Bu yol, yalnız yurt savgası bakı- mından bu kadar önemli olduğu gibi, ekonomi bakımından da değerli ve verimli bir yoldur; a) Kömür harcantısı artacak. ab) Kömür madenlerinin işletilmesi genişliyecek. €) Kömür tecimi ve kömür işçiliği üreyecek. €) Sonra yarım antrasit fabrikası bitince yurdun her yerine, bu yol ile de yarım antrasit taşmabileceği için, vurtta kömür vakımı yayılacak lmaktan, yıkılmaktan korunmuş ola- cak, T, artık (ziraat) alanında da etkisini göstere- cek, » « Yurdümüzün güney - Bölgesinden geçen İzmir - Afyon - Konya - Ada- na - Fevzipaşa - Malatya - Ergani Ma- deni - Diyarıbekir hattınım, bu yazı« mızın başmda söylediğimiz değerin- den başka, bu hattın (Adana - Fevzi- paşa - Malatya - Ergani Madeni) kıs- munın özel iki önemi daha vardır: 1 — İlk önce yurt savgası bakımın- dan bu hat, Nusaybin — kısmının yerini tuta. caktır. Bu, bu hattm çok önemli bir özgülüğüdür (hususiyetidir). Çünkü güney yönünden gelebilecek herhan- gi bir tehlike ve saldırışa karşı, yur- dumuzu korumak - zorunda kalırtak, böyle bir savaşın başlangıcında, bu Islahiye - Çobanbeğli - Nusaybin de- miryolunun, ne bizim, ne de onun gü- neyinden — gelebilecek —düşmanların kullanmasına imkân yoktur. Çünkü sırır boyunca — sinıri siyryarak giden bu gibi demiryolları, o sınırın iki yö: nündeki ülkeler kopacak' d) Bu geyizde ormanlarımız da ya- | DUT! iğbal! diye uurlır.__Şalm pişşniğşini görmedim. Çiğinden de hoşlanmam. Zaten balın ya- pılışından işkillenirim. Bir vr - ziltılr hayvanın nereden getirdi- ğini bilmediğimiz harçla bize göstermeden yaptığı bu tatlı da ha ziyade onun rızkıdır. Neden zoraki elinden alayım da yiye- yim? Üstelik mumunu da Mer- yem anaya dikerler. Bu ebedi kız oğlan kız, acaba damla ka- dar hayvanların gıdıl_am!dın toplanan bu mumlara bir lâhza sevap bağışlar mı?. Zannet- mem. Onun için dudmş bala benzetilmesini bal için bir otur sayarım da dut için saymam. Şimdi yemiş mevsimidir. Sof- ralarımızda olduğu kadar.kı_n- halarımızda da yemiş görünür- se garipsememeliyiz (qnıın_ı- çin bügünlerde kâh yemiş, kâh zerzevattan dem vurüyoruz.) Yemişlerin içinde dut, !renkle: rin (Bohem) dedikleri hırpani ve evi sırtında artistler gibidir. Onu bir manav dükkânında ara- mayınız, bulamazsmnız. Dut, ya ağacının dibinden, yahut gezgin bir satıcının tablasından yeni - lir. Dükkâna girip mostrada duramaz, alçak gönüllü ve gös- terişsizdir. Çileğe kadar her ye- miş yıkanır, dut yıkanmaz. Top raktan toplandığı halde, yıkan- maz, Çünkü (Bohem)dir. Ser - seridir. Yemişini yeriz, kurtu « luruz, pestil kaynatır, rakı çe « ker, sirke yaparız. Yaprağı ol- mazsa bayanların fışir fışır i- pekli fistanlarının yerinde yel - ler eser. Lâkin itibarsızdır. Hor tutulur ve kimse aldırmaz. Bir dut ağacımnı , bir şeftali, bir kay- sı ağacı gibi kimse hoş tutmaz. Neden?. Çünkü alçak gönüllü- dür. Herkese faydalıdır. Dikeni yok, dişe dokunur çekirdeği yok ve iddiası yoktur. Gösterişe siz oluşu ve mağrur olmayışı o- nu bu hale getirmiştir. Bir de şu kiraza bakın! Kırmızı boyalı, narin saplıdır. Güzeldir. ama ne- ye yarar? Mevsimi içinde iki hafta yiyebilirsiniz. Dikkat et - meli, çok yerseniz midehnizi bo- zar, Tatlısını bulmak« güçtür. Bulursanız gözünüzü açarak ye- melisiniz, çoğu kurtludur. Bü tün bunlarla beraber o, itibarda- dır. Duttan çok yukardadır. Da- ha pahalıdır. Çünkü renklidir. Öyledir ama, dut gibi, serâzat değildir, faydalı ve mütevazj değildir. Dut manav dükkânına gire « mez, mostralık olamaz. O here kese yarar, kimseden bir şey-a- ramaz. B. FELEK ——— ——— Türkofisin Yeni kadrosu (HUSUSI MUHABİRİMİZ. BİLDİRİYOR) Ankara, 24 Türkofisin yeni kadrosu Bakanlar kurulu tarafından — tasdik edilmiştir. Yeni kadroya göre, Türkofis için Ce- lâl Bayarın tasavvur ettiği ikinci plân teşkilâtr” yapılmaktadır. Bu plânda komşu memleketlerde komi vuvayya- herhangi bir döğüş başlangıcında hiç bir tarafça güvenle kullanılamaz. Ya- ni bu gibi -hatlar, gerek seferberlik taşıması devrinde ye gerek yığanak taşıması do .inde, kullanılabileteği hesaha katılamaz. ? — Bu parçanım ikinci özel önemi de şudur: Bu parçanın geçtiği iller tarımca zengin ve ürünlü ill>rdir. Son- Ta, Ergani bakır madeni, Adana - Mersin hattı ile Mersin limanına bağ- lıdır. Geçtiği illerin zengin toprak ürün- lerini, hayvan ürünlerini, maden ürün- lerini ucuz, kolay ve çabuk olarak hem ülkenin öteki yerlerine, hem de Mer- sin limanına ulaştıracağ riçin ekono- | mi, tecim ve tarım yönlerinden de | çok değerli ve verimli bir demiryolu | parçasıdır. Yeşilköy: Ali Riza EREM —e ae0 Birinci yazı 1$ Haziran sayımızda- a. ——— Emniyet direktörü Bugün geliyor Ankara, 24 (Muhabirimizin telgrafı) — Yeni İstanbul Em- niyet direktörü Salih bu akşam İstanbula hareket etti. iör halinde bulunacak komersiyal sek- reterler vardrı. Bu sekreterlikler Vi na, Bükreş, Hayfa ve Bombayda tesis edilmiştir. Bükreş sekreterliğine Ro: ber Kollej ve hukuk - mezunlarından Ofis Tzmir şubesi raportörü Nejat, Viyanaya Viyana Üniversitesi mezun darından ve Ofis raportörlerinden Aziz tayin olunmuştur. Hayfa ve Bom haya gidecek sekreterler henüz tesbit «dilmemiştir. Tokyo'konseye kornersi yalliğine. Mançester Üniversitesi me zunlarından ve Ekonomi Bakanlığı Sa nayi tetkik heyeti liyelerinden Reşad tayin edilmiştir. İskenderiye konseye komersiyali Mitat, ofisin Samsun şu- besi müdürlüğüne nakledilmiş, yerine Olis raportörlerinden ve Berlin Tica- ret mektebi mezunlarından Baha ta- yin edilmiştir. Atina Ticaret ataşeli. ğine Türkofis müşavirlerinden ve Peş te Üniversitesi mezunlarından Dr. Naci tayin olunmuştur. Pariste müd- detini bitirmiş olan Atina Ticaret ata- şemiz Mitat Türkofis müşavirliğine nakledilmiştir. Ofinin Istanbul müdü- tü Akil Emrullah Merkezde müşavire liğe nakledilmiş, yerine müşavirler - den Robert Kolej ve hukuk mezunla. rından Mahmud Celâleddin tayin edil miştir. Ofisin Kars şubesi müdürlü ne raportörlerden ve Berlin Universi tesi mezunlarından Ahmed Naim ta- yin olunmuştur.