25 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 16

25 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 16

BİRİKTIRDİĞİ PARA CANKURTARAN GiB — Belsoğukluğu ve Frengi' ye —a mmamak İçin en eyi çare, 21 senedenberi bu hastalıkların | ile uğraşan Dr. A. KUTİEL'in tertip ettiği (NEOPROTEKTİN) | ilâcıdır. Yakında piyasaya çıkarılacaktır. eee 4688 Deniz Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Bu sene deniz lisesinin dokuzuncu sınıfına aşa- gıdaki şartları taşıyan talebe almacaktır. A — Anası, Babası Türk olan ve Türk tabiiyetinde bulunan resmi veya muadeletleri Maarif. vekâletince tas- dik edilmiş orta mektep mezunları imtihansız. B — Hususi orta mektepler ile hususi- vaya meslek mektep mezunları imtihan ile. 2 — İsteklilerin sıhhatleri denizin hçer hizmetine elverişli olduğu tam teşekküllü Askeri hastahanelerce rapor ile sabit olması ve yaşlarının 15, 17 bulunması lâzımdır. 3 — İsteklilerden İstanbulda bulunanlar doğrudan doğruya Heybeliadada deniz Lisesi Müdürlüğüne, taş- rada olanlar bulundukları yerin en yakın askerlik Şube- si Reisliğine istida ile müracaat etmelidirler, Her istekli istidasına güverte, Makine ve hava sınıf- | larından hangisini istediğini yazmalıdır. İstidalara aşağıdaki vesikalar bağlamalı. 1 — Fotoğraflı nüfus cüzdanı, aşı ve hüsnühal kâğıdı. '? — Şahadetname veya tasdikname, 3 — Askerlik öğretmeninin mahrem sicilli. — Mektebe kayıt olunduğu takdirde mektebin tabi || olacağı kanun, talimat, emir ve esasları kayıt ve şartsız olarak tamamen ve aynen kabul edeceğine dair taahhüt senedi “Bu taahhüt senedinin sureti mektep müdürlü- ğgünden veya Askerlik Şubesi Reisliklerinden tedarik edilmelidir.,, z 4 — Müracaat müddetleri Temmuzun birinci günün- 'den 31 ci günü akşamına kadardır. |- 5— Bu seneLise 10 ve On birinci sınıflarla deniz harp mektebine talebe alınmıyacaktır. 4300 ——— ——— Sıhhat ve içtima? muavenet vekâ- leti hudut ve sahiller sıhhat umum müdürlüğünden: 'Trabzon Sahil Sıhhiye merkezi için yeniden yaptırı- lacak taka biçimi motörle eski Trabzon motörünün ta- mizi eksiltmeye kemulmuşdur. A — Her ikisinin keşif bedeli (2950) liradır. B — Bu işler için fenni ve idari şartname ve resimler İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinden parasız alı- nır. C — Eksiltme 27 Haziran 935 perşembe günü saat 14 de Galatada İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezin- de açık eksiltme usulile yapılacakdır. D — Muvakkat teminat akçası 227 lira 50 kuruştur. C — İsteklilerin gemi inşaatı ve motör tamiri işle- rinde ehil olduklarını gösterir ticaret odasından ve da- vet tarihinden sonra alınmış bir vesika aranılacakdır. F — Eksiltmeye girecek olanların pey_'lzr sürülmeye başladığı dakikaya kadar muvakkat teminatlarını yatır- mış olmaları şarttır. (3278), 4458 V40 n KIZILAY INN GENEL MERKEZİNDEN: Kinin ile bütün milhleri ve kinin ve cıva ve bizmut ile yapılıp sıtma ve firengide kullanılan bütün müstahzarların mem- lekete sokulması ve memleket içinde yapılması monogolu bir kanun ile Kırılay Cemiyetine verilmiştir. Z Sıhhat Bakanlığından' izin alınarak veya izne tabi olmıyarak 5 bu müstahzarları memleket içinde yapanların aşağıda gösterilen E tafsilatlı bir beyanmame ile Haziran nihayetine kadar Ankara'da Z Kızılay Genel Merkezine müracaatları lâzımdır. 1 — Müztahzarın ismi ve şekli ve varsa ruhsatname tarih ve numerosu. 2 — Müstahzar sahibinin ismi ve yapıldığı lâboratuvarın ismi ve adresi. 3 — Müstahzarın havi olduğu müessir maddelerin nev'i 4 — Bunların senelik vasati satış mikdarı. 5 — Müstahzarın toptan, perakende satış fiyatları. — 4711 L TARELKRLDADRNN O HAKUTALIYUAKIUYAKAII Söke Belediye Reisliğinden: 1 — Sökeye 6 kilo metre mesafeden getirilecek olan su tesisatına aid iki maslak ve bir içtima hazinesi ve bir tevzi hazinesi ile isale boruları toprak hafriyatı ve ima- liyesi bedel keşfi olan 17395 lira 71 kuruş üzerinden ve 14-6-935 haziran tarihinden 15 Temmuz tarihine kadar 31 gün müddetle kapalı zarf usulu ile arttırma ve eksilt- me kanunu hükümlerine tevfikan eksiltmeye konul- muşdur. 2 — Şeraiti fenniyesini öğrenmek ve pilânlarını gör- mek isteyenlerin bu müddetten evvel Belediyeye müra- caat etmeleri lâzımdır. 3 — İhale 15 Temmuz 935 pazartesi - gününde saat 16,30 da Söke Belediyesinde Encümen huzurunda icra | kılmacağından ihale saatinden bir saat evvel - taliplerin | teklif mektublarını ve yüzde 7,5 teminatlarını riyasete makbuz mukabilinde vermeleri ve bu müddetten sonra yapılacak tekliflerin kabul edilemiyeceği ilân olunur. (3367) 4585 SÜMER BANK Umumi Müdürlüğünden: 1-İzmit'de kâğıt ve karton fabrikası için umum | muhammen keşif bedeli 24244 lira 52 kuruş olan a) Fabrikayı şoseye bağlamak üzre iltisak yolu ( inı —%mn Yata auvarıarı ve ter öfgü tesisi, <) Kerez deresinden fabrikaya su isale bo- ! rusunun hendek hafriyatı işleri vahit fiyat esasi- | le eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 - Bu işe ait eksiltme evrakı şunlardır: a) Eksiltme şartnamesi, b) Mukavele projesi €) Fennf şartnameler, d) Vahit fiyat ve keşif cetvelleri, e) Projeler. | — İsteyenler bu evrakı Sümer Bank İnşaat Servi- | sinde görebilirler ve 120 kuruş mukabilinde An- | kara şubesinden alabilirler. 8 - Eksiltme 27-6-985 perşembe günü saat 17 * de Ankarada Ziraat Bankası binası dahilinde Sü- | mer Bank umum?! müdürlüğündeki komisyonda yapılacaktır. 4 - Eksiltme “Kapalı zarf usulile yapılacaktır. — | 5 - Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 1.818. 1 | 34.- muvakkat teminat vermesi ve bu işlerle | iştigal ettiğini bildiren vesaiki Bankaya gösterip i ehliyeti fenniye vesikası alması lâzımdır. | 6 - Teklif mektupl. n yukarda yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankara'da Bankalar caddesin- de Sümer Bank Umumt Müdürlüğüne verilmesi Posta ile gönderilen mektupların da nihayet mu- ayyen saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın | kanun? şekilde kapatılması lâzımdır. — 4558 — | a— Osmanlı Bankası Türk Anonlm Şirketi,-Tesis Tarihi: 1863 Sermayesi: 10,000,000 Ingiliz Lirası Türkiyenin başlıca şehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançesterde Mısır, Kıbrıs, Irak, Iran, Filistin ve Yunanistan'da şubeleri Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yuna- nistanda Filyalleri vardır. 4107 Her türlü Banka muameleleri yapar. eee eee Te e aa Umumi neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Etem İzzet BENİCE Gazetecilik ve matbaacılık T. A. Şirketi, İstanbul, Ankara cad- desi, 100.—. Basıldığı yer: TAN matbaası, 25 -6-99359 ——— Kendinizi bu tehlikeli şişkinlikten kurtarınız Wem sıhhatınızı kazanacak, Hem de şik olacaksınız... yaşlı ve yorgun görünürsünüz. Linia gentörü ; crhazlarınızı esazlı bir surette gabil yarlerinde tutar ve bi sine hizmet ve gençliğin sip endemınizi muhafar. #iyati 17 T. Lirası » Si falap vulvanda Cteklksll şişk Yeğlan satış mahalli - J. ROUSSEL 8. O. Tünel maydanı No.12 - İstiklâi Caddesi Na 386 PARIS : 166, Boulevard Houssmann Nafıa Bakanlığından: Demirleri Bakanlık tarafından verilmek üzere 492000 adet (S) demiri imaliyesi açık eksiltmeye konulmuşdur. Tahmin edilen bede! 4920 liradır. Eksiltme 5 Temmuz 935 cuma günü saat 16 da An- kara Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde yapılacakdır. İsteklilerin ticaret odası vesikası ve 369 liralık muvak- kat teminatları ile birlikde aynı gün ve saatte komis- yonda bulunmaları lâzımdır. İstekliler bu hususdaki Ankara'da Malzeme Müdür! nameleri — parasız olarak ğünden alabilirler. (3428) 4620 Maraş Şarbaylığından: 1 — Maraşın şehir elektrik şebekesi tesisatı Bayındır- lık Bakanlığınca musaddak projeleri ve şartnamelerine göre kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2—İhalelitemmuz 1935 günlemecine rastlıyan perşembe günü saat on beşte belediye encümeninde ya- pılacaktır. 3 — Eksiltmeye iştirak edecek şirketler yahut serma- yedarlar 2490 No. lı kanunun 3 üncü maddesinin A ve B fıkralarına göre vesikalarını göstermeğe mechurdur- lar. 4 — İşbu tesişatın keşif kıymeti 35,250 liradır. Mu- vakkat teminat 2643 liradır. Bu teminat ihaleden evvel n YTaACAKTIY. 5 — İstekliler usulüne göre verecekteri taklif mektup larını muayyen saatten bir saat evvel encümen reisliğine makbuz mukabilinde vermelidirler. 6 — Plânların örneği on lira göndermek - şartile isti- yenlere Maraş Belediyesinden verilir. (3307) 4519 Söke Belediye Reisliğinden: 48891 lira 60 kuruş bedel keşfi ile Söke su boruları ve malzemesi ile boru ferşiyatı ve kalafat. 1 — Nafıa ve Sıhhiye Vekâletlerinden - musaddak su projesine göre, 48891 lira 60 kuruş bedel kesfi olan Sö- ke su yolları boru ve malzemesi ve boru ferşiyatı ve ka- lafatlanması 1-6-935 tarihinden itibaren 31 gün müd- detle kapalı zarf usuliyle 2490 numaralı arttırma ve eksiltme kanunu hükümleri dairesinde eksiltmeye ko- nulmuşdur. ç 2 — İhale 15-7-935 Temmuz pazartesi günü saat 16 da Söke Belediyesinde Encümen huzurunda icra kılına- cakdır. | 3 — Taliblerin ihale saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminat akçelerini veyahud banka mektubları ile birlikde tekliflerini kanuni ve şartnameye uygun su- rette verilmesi lâzımdır. 4 — İşbu malzemenin evrakı keşfiyesini ve şeraiti fenniyesini anlamak isteyenler Söke Belediyesine müra- caat edeceklerdir. (3368) 4586 SÜMER BANK Beykoz Debagat Ve Kundura Fab- rikasından: Fabrikamız için hariçten ve memleket dahilinden celbedilen eşyanın gümrük muamelesi ve vapurdan İabrikaya kadar sevk | işini gümrük kemisyoncularından yapmak isteyenler Fıhrikı, Ticaret şetliğine müracaat ederek tanzim edilen gartnameyi | alabilirler. 4691 Ihale 26-6-1935 tarihinde saat onbir buçukda icra ıdilzeek)ı'ı. Edremitte Satılık Yağ Fabrika ve Depoları Edremit'in Zeytinli köyünde asri dört valslı un ve 75 beygir kuvvetinde bir buhar makinasile mükemmel bir kazanı ve Üç presi bulunan zeytinyağı kaısrmlarını muhtevi fabrika ve yüzbin kilo yağ alan mevzuatlı depoları vesair müştemilâtı açık —artırma suretile satılığa çıkarılmıştır. İhalesi 17935 - tarihinde Edremitte yapılacaktır. İsteklilerin fabrikayı hergün görebilmeleri mümkündür. Daha ziyade tafsilât almak ve pey sürmek iste- yenlerin Edremitte Avukat Hayati Barbaros oğluna ve Zeytinli köyünde fabrikada oturan Ahmed'e müracaatları,