şime açabiliriz. Bunun için Çı- karma cihazına ACCB ciha- zından yüklemek ve bunu adaya varınca atmak gereki- yor. ACCB cihazları üç türden biri olabilir: Kaynak (Resour- ce), Fabrika (Factory), Savun- ma (Defence). Mesela, Kay- nak türünde bir ACCB cihazı- nı boş bir adaya atarsak, İlk olarak adada komuta merke- zi kurulacak ve daha sonrüa çeşitli madenlerin üretilmesine geçilecek. Bu tür adada pet- rol çıkarma kuülesi ve çıkarılan madenlerin depolanması için gerekli depolar otomatik ola- rak yapılır. Üretilen hammaddeler adalar arasındaki iletişim ağı kullanılarak fabrika bulunan adalara İletilir. Bu adalarda da istediğimiz silah ve cihaz- lar üretilerek adalar arasında- ki iletişim yolları kullanılarak STOCK PİLE adamıza gönderi- lir. Stockpile adasını haritayı kullanarak sahip olduğumuz adalardan birine kurabiliriz. Adalar arasındaki iletişim hat- tını haritadan görmek müm- kündür. Eğer bu ağ üzerinde- ki adalardan birisi düşman eli- ne geçerse, adalar arasında- ki bağlantı kaybolur ve ada- lar arasındaki transfer durur. Bu yöntemi düşmana karşı kul- lanarak başarı elde etmemiz mümkündür. Savunma adalarında üre- tim veya hammadde çıkarıl- ması İşlemleri yapılmaz. Bu adalarda savunma birimleri bulunur. Ve her adada gü- dümlü füzelerle donatılmış olan uçaklar savunmada önemli bir rol oynarlar. Bunlar- dan başka ada yüzeyinde fü- ze fırlatıcılar ve bizim uçakla- rimiz için bir havadclanı bulu- nur. Bu havaaclanına inen uçaklara yakıt ikmali yapılır. Savaşta galip gelecek tara- fi, hangi adaların ne tür yerle- şime açıldığı, ne zaman ne üretilmesi gerektiği gibi karar- larımız belirleyecek. Düşmana ait bir adayı al- mak oldukça zor bir işlem. An- N AF E YA M WELTGHKT F A B aLaki z aa T ldm LA D CHEMICAAL. LASER cak adanın türü savunma de- gilse bu İşlem oldukça kolay. Bütün yapılması gereken, adadaki komuta merkezini yok etmek, Zaman kaybetme- mmek için komuta merkezine vi- rüs bombası atmak en kestir- me yoldur. Bu yöntem sayesin- de binalar fazla hasar görme- den ada tekrar bizim yöneti- mimiz altında üretime geçer. Ancak, savunma adalarını ele geçirmek oldukça zor ve zaman cılıcı bir işlem. İlk yapıl- ması gereken bu adadaki ko- muta merkezini havaya uçur- maktır. Bunun için gemiyle ko- muta merkezinin olduğu taraf- tan adaya yaklaşıp füze fırla- tarak vurabiliriz. Ancak komu- ta merkezi adanın iç tarafla- rındaysa, uçaklara misil yükle- yip komuta merkezine saldır- mak gerekecektir. Bu saldırı şekli bize oldukça kayıp verdi- rebilir. Haritadan kolonideki tüm adaları görmek mümkündür. Kırmızı renkli adalar düşmana, mavi renkli adalar bize aittir. Yeşil renkli adalar ise henüz hiç kimse tarafından ele geçi- FPFYLORD WELGHT : D ES LN e. ÜCÜRRENT ZO0OKG ) rilmemiş demektir. Eğer ACC OMESA İle karşı- laşırsanız tüm uçakları hava- landırın. Çünkü bunlar gemi- nin kısa bir süre için de olsa korunmasını sağlar. Komuta- nız altındaki uçakla düşman gemisine saldırın, eğer yara- liysanız gemiye çakılın. Bu ara- da tüm çıkarma gemilerini de dışarı çıkarmak çok yararlı olur, çünkü bunlar da deniz seviyesinden gelecek tehlike- lere karşı gemiyi korur. Aynı saldırıyı çıkarma aracına yük- leyeceğimiz lazerle de yap- mak yararlı olur. ACC OMESA'yı, savunma adalarımızdan birine saldırır- ken yakalarsak, işini bitirmek çok kolay olur, çünkü adada- ki savunma birimi de düşman gemiye saldıracaktır. Oyunun değerlendirmesi: Rainbird GRAFİK : 40 SES 9 ZORLUK : 9 DEĞER : 40 GENEL : 10