Hazırlayan: Can ÖZTÜRK 1904 yaılında yazıları İneredible Hulk, Scott Adams türü adventure'- ların ilkiydi. Scott Adams adventu- reları (örneğin Spiderman) şimdiki adventure'larla kıyaslanınca olduk- ça basit gibi görünüyorlarsa da hâ- lâ zevkle oynandıkları bir gerçek. Bu tür adventure oyunlarında komutları iki kelima (fiil-isim) olarak verirsiniz, mekan sayısı, bu mekanlarda yapı- lan tasvirler ve karakterler arası ko- huşmalar çok azdır. ÂAyrıca bu tür adventure'larda bilmeceler ön plan- dadır. Fazla text'e yer verilmediğin- den oyunda amaç bu bilmeceleri mantıksal yollardan çözmekle sınırlı kalıyor. Bütün bilmeceler birbirleriy- le bağlantılı olup genellikle sonda oyunun çözümünü oluşturan büyük bir bilmece vardır. Aslında bütün bu yukarıda bah- settiklerim daha çok Hulk'un özel- liklerini yansıtıyor, fakat genelde bü- tün Scott Adams adventurae'ları için geçerlidir. Oyunda 18 mekân ve bu- lunup saklanması gereken 17 mü- cevher var, Oyunun başında, çoğu advantu- re'larda rastladığımız gibi hemen Çözülmesi gereken bir bilmace var. Oyunda herhangi bir ilerleme yap- madan önce kahramanımız Bruce Banner'ı bağlı olduğu sandalyeden kurtarmamız gerekiyor. Hulk filmini seyretmiş olanlar ya da çizgi roman- larını okuyanlarınız Hulk'un tuhaf güçlerini hatırlayacaklardır. Bruce Banner kızdığı zaman güçlü Hulk haline dönüşmektedir. Bu nedenle ona BİTE LİP komutuyla acı verarak Hulk haline dönüşmesini sağlama- hyız. Bunu gerçekleştirmenin başka 46 bir yolu da ROCK CHAİR komutuy- la sandalyeden düşerek başını ye- re çarpmasıdır. EV 1: Mevcut eşyalar: Kırık Sandalye, Ayna, Mücevher, Matal Vantilatör, yerde duran Büyük Halka. Çıkışlar: Doğu. Komutlar: Odaya gaz dolması nedeniyle Hulk olsanız da bu aşa- mada ne yerdeki halkayı çekecek yeterli güce ne de bunun nasıl ya- pılacağına dair bilgiye sahip değil- dir. Burada GET FAN ve GET GEM komutlarıyla vantilatör ve mücevheri alırı. Aynayı da Bruce Banner mıi ve- ya Hulk mu olduğunuzu anlamak için alabilirsiniz, ancak gerekli de- ğildir. Son olarak GET MIİRROR, EÂAST komutlarını verin. TÜNEL : N Mevcut eşyalar: İşaret, Düğme. Çıkışlar: Batı (Ev 1'e geri dönme), Tünel Çıkışı. — Komutlar: İşaret ileride yüksek yerçekimi olduğunu belirtmektedir. Bu yüzden, bu bölgede hayatta ka- labilmek için Hulk haline gelmek ge- reklidir, yoksa ölür ve Limbo denen yere gelirsiniz. Ancak bu noktada ne kadar BITE LIP deseniz detüne- le gaz dolacak ve yine Bruce hali- ne geleceksiniz. Çözüm düğmede yatmaktadır. Bu düğmeyle odaya gaz dolmasını kısa bir süre gecikti- rebilirsiniz. Böylece PRESS BUT- TON, BİTE LİP ve GÖ OUT komut- larıyla tünelden çıkın.