Tetrlsl bir tür yap boy oyunu- na benzetebiliriz. Yap boz oyununda olduğu gibi doğru parçoaları bir araya getirmek gerekiyor ama hedefimiz bir tablo oluşturmak değil, bir- ken parçakaırı mümkürn: oldu- ğu kader düşük seviyede tut- mocik. Escaıs olarak yadi değişik Üp- fe parça yukcarıdan aşağı doğru iniyor. Parçalar sağa ve sola zikzak, sağa ve sola doğru L şekli, düz çubuk, ka- re ve haç şekillerinde, Aşağı doğru düşen parça- lar birbirleri üzerine birikerek, giderek artan bir yükselti oluş- turüyorlar. Ancak oluşan ta- bakada boşluk kalmazsa o tabaka yok olarak yükseltinin alçalmasını sağlıyor. Eğer parçaları doğru yerleş- tİrmezseniz yükseltinin boyu gi- derek artar. Bu durumda yu- karıdan gelearn parçoaları doğr ru yerlere yerleştirmek için ka- lan vakit giderek azcılır. Eğer yükselli tepeye kadlar çıkarscı öyuün SOonc erer. Parçaları doğru olarak yer- leştlirmenin iki avantajı var. İlk avantaj tamcamlanıp kaybo- lan her tabaka İçin fazladan puan almanız. Bunun dışında yerleştirdiğiniz her parça İçin- de puan aliyorsunuz. İkinci cvanta) daha evvel söylediği- miz gibi parçaları yerleştirmek İçin daha çok zamanımız ol- Mosıi. Parçalar yukarıdan aşcığı İnerken istedilğiniz gibi çevirip sağa sola doğru çekebilirsiniz. Bütün bu işlemleri Joystick yar- dimi İle yapabilirsiniz. Ateş tu- şuna basüarak parçaları çevi- rebilirsiniz. Amigoa'da konlrol- ları nümerik klavyeden de sağlamanız mümkün, Puanınız arttıkça parçaların- da düşme hızı artacak. Bir sü- re sonra hata yapmaya büş- layıp yükseltinin dağa dömr mesine neden olacaksınız. Oyunun başlangıcında zor- luk düzeyini on ayrı kademe- den seçebilirsiniz. Seçilen zor- luk düzeyine göre parçaların düşme hizi değişir. Bunca para- lel olarak da parça başıncı verilen puan değişir. Oyunda başarılı olmak için başlıca izleyebileceğiniz iki yöntem var. İlk olarak parça- ları mümkün olduğunca dü- * zenli ve birbirine uycacak şekil- dea yerleştirebilirsiniz. Ancak parçalar düzenli gelmezse te- pe oluşturmak yerine boşluk bırakmak dahaı yerinde olur. Bu yöntemin dezavantajı faz- la boşluk bırakınca yükseltinin tepeye dönüşmesidir. İkinci yöntemde mümkün ol- duğu kadar boşluk bıirakma- mayoa çalışın. Bu yöntemin de- zavantajı eğer gerekli parça gelmezse yükseltinin giderek artması ve parçaları koyacük yer kalmamasıdır. İlk yöntemin ikinciye göre daha başarılı ol- duğunu söyleyebiliriz, Oyunumuza yirmibeş dakli- kalık sön derece güzel bir mü- zik parçası eşlik ediyor. Oyunun değerlendirmesi Mirrorsott / Disket - Kaset C-64 AMIGA GRAFİK : 8 GRAFİK : © SES D eğğam * SEŞ 10 ZORLUK : 9. ZORLUK: 9 DEĞER - : 40 DEĞER ; 10 GENEL :9 GENEL : 10