Opera ve Balesine verilmesi gereke cek şekil ve hüviyet. — Opera ve Bale bölümlerine. Tiyatro bölümüyle aynı çatı o ve bütçe içinde kalmakla beraber, sağ- lanabilecek mesleki özgürlük şekli- leri. — Sahne ve Müzik çalışmaları- nın yeni bir düzen içinde ve mem- leket çapında geliştirilebilmesi için bağımsız, ya da Milli Eğitim Ba- kanlığına bağlı (oolarak kurulması uygun görülecek idari teşkilât. üzik ve sahne sanatların- daki gen İm yurt içinde ve dı- şında yayılıp tanıtılabilmesi için a- lınması gereken tedbirler. — Müzik ve Sahne sanatçıları- mızın kendi bünyeleri ve branşları içinde gelişebilmeleri için alınması gerekli tedbirler ile bu alanlarda özel teşebbüse yapılması uygun ola- cak yardımlar — Müzik ve Sahne sanatları - nın birinci derecede önemi olan bestecilerle (o yazarların daha çok sa- yıda yetişmeleri ve verimli olabil- meleri için alınman gereken ted- birler ile kendilerine (o sağlanman faydalı olacak maddi ve omânevi haklar. — Müzik ve Sahne sanatların - da çalışanların sosyal durumlarıyla ilgili meseleler ve alınacak tedbir- ler. Toplantıya memleketimizin Mü Müzik ve Sahne hayatında, gerek yaratış ve icra, gerek idare, gerekse öğretim alanlarında, uzun o yıllar çalışmış, tecrübe sahibi tanınmış şahsiyetler (o çağırılmıştır. Toplantı 3 Ağustos Pazartesi sabahı saat 10 da, ,Güzel Sanatlar Akademisi'nde Milli Eğitim Bakanının bir konuş- masıyla açılacak ve üç gün süre- cektir. Son yıllarda Müzik ve Sahne sanatlarında yurdumuzda görülen büyük gelişmeye (paralel olarak ha- zırlanmış olan yeni Konservatuvar- lar, Bölge Tiyatroları tasarılariyla sanat ve kültür işlerini yürütecek bağımsız veya Eğitim Bakanlığına bağlı bir teşkilât konusunun Ku- rul toplantısında konuşmaların a- gırlık. noktasını teşkil edeceği sa- nılmaktadır. Danışma o kurulunda varılacak sonuçların ışığı (o altında Milli Eğitim Bakanlığının Müzik ve Sahne hayatımızda yeni bir merha- leye doğru, kesin ve çok önemli ka rarlar alacağı tahmin edilmektedir. Ss İ Festivaller Berlin 11 Sinema sayfalarını (o hazırlayan arkadaşımız Tarık D. Kakınçın Berlin film festivalini takip içini Berline gittiğini ve oradan A- KİS için yazacağını bildirmiştik. Fakat Kakınçın yazılarından evvel bir. iyi haber yurda geldi. Bir türk filmi «Susuz Yaz» festivalde birin- cilik kazanmıştı. Hemen Kakınçla temas kurduk ve iki hafta evvel A- KİS'te bulduğunuz Sinema kapak ya- zısını hazırlamasını istedik. Kakınç alelacele memlekete döner dönmez «Susuz Yaz» in başarısıyla ilgili ya- zıyı hazırladı. Arkasından da Ka- kınç'ın Berlinden postaladığı o yazı- lar gelmeğe başladı. Geçen hafta bu sütunlarda okuduğunuz ve bu hafta devam eden yazı serisi (o Kakınç'ın Berlin festivali ile ilgili (o intihaları- dır. Aşağıdaki yazıda yerinde tes- pit edilmiş ilginç izlenimler bula- caksınız. Saçları hafifçe alnına yakın dökülmeye yerlerden başlamış N E M A genç adam, sorunun geldiği yana baktı ve mikrofonu ei daha ço yaklaştırarak, alman — Önce soruyu soran gazeteci- ye teşekkür ederim, dedi. o «Susuz Yaz» ın -festival adıyla (Almancası «Trockener Sommer» di - rejisörü İsmail Metindir ve kendisi Türkiye deki iyi rejisörler arasında oönemli bir yere sahiptir. Şimdiye kadar on- dörde yakın sayıda film çevirmiş- tir, uluslararası bir film festiyali ne de, İlk olarak «Susuz Yaz» ıyla katılmaktadır. Durdu, soruyu soran gazeteci ye doğru yeniden baktı, yeterlilik üzerinde karşılıklı anlaşmış olacakı lar ki, diliyle dudaklarını ıslattıktan sonra, yine almanca olarak : — Ich danke!. dedi. Olay, geride bıraktığımız hafi tanın başlarında, doğu ile batı Al- manya devletleri arasında ( sıkışı| kalmış «bir garip ada» cık olan Ber- ünde geçiyordu ve konuşan film yapımcısı ve festivale türk filmi «Susuz Yaz» in üç oyunu cusundan biri Ulvi Doğandı. Türki Albert Finney, Karel Reisz'ın "Gece Bitecek"inde Hayal Kırıklığı AKİS/33