skeleri, sarmış hlivan- açılmış Eceğine Faideli ATAK ROMAN- CE kademi' Fransez âzasından Marcel Prevost.. “Roger Regis, in “Ma- dame de Montbaron, ismindeki yeni ro manının intişarı vesilesile, okuyucuların meyline göre, romanların hangi vadiler. de yürüdüğünü tetkik ediyor; diyorki: Romancılık.. yirmi seneden fazla bir müddet.. mubielif devirlerin efsanevi e istismar ettikten sonra, son zamanlarda, garib vadilere atıldı. pisikolo; yucularını, lan arının eri arkasında sürükliyerek, hayal sukutlarına ulaştırıyorlar. Bu iki kısım rında kimselerdir. Bereket versin, bu çeşit solma k li pek te tutu- tadır. gün gene en itibarda olan roman» cılık, büyük üstad (Balzac) ın emsalsiz bir debâ Gi ik karakter şi roinancılığıdır: İhtiras çatışmala ens Hast ihtilafları. Li ve zümre münafe- retleri.. Fırka ve aile prensiblerinin ça- tişmaları... Okuyucuların aksüla mellerine gelin. y. da ho Ü, temiz ve necip his erle hare roma ek, kahramanlarının, imi eyi zaaflarını göstermelerini;ve baz: yüksek hisleri- si, hattâ küçük bir AŞİ heves» fasıla” siyle, bulandırmalarını, afedilemiyecek bir kusur bula Bu hali, “Roger ei in, “Madam de öntbaron, rom evue de Ürance, ta tefrika edildiği zaman, ro mana karşı, bazı emeli ee sinde, protesto etm ördüm de itiraf mi ece urum ki, yazılışı cihetinden kusursuz, hatta met- he lâyık olan buromanın tezi, çok atak bir mevzua da! yanıyo Mevzu şudur Fakir bir memur e olan ai ne Ârnaud,, 1, pek zengin olan kont “Etienne de Mobi severek alıyor. Genç kadın «d'Orgviller Normand şato- iy ki lar iş peşinde cazibesinden, emi sinden epice Kapbetli buluyor. Etienne Tetkiklerden Küçük Hulâslar: Yazan: M. Rasim © harpten, alkolik. kavgacı.. kumarcı müs- rif döndüğü için.. evinde, kendisini zapt- edebilecek k bul Özgen ei seksenlik bir köylüye re edil. miş Bur uet, 0) cazibesine değil.. kocası öldükten sene sonra, merhun malikâne cile getirdiği ümrana aılıyer. Seksen yaşına bakmadan genç kadınla evlenmeyi kuruyor. “abienne, zahiren köylü görünüyor sa da, e enini) mil ir duygular da tir. Asilân yaşayışı, adiselerin Si altinda e bat bir hale gelmiş olmakla beraber, a ye bom. eski hayata yine av edebilec i düşünüyor. Halbuki kız.. vakti hali enlirie komşu bir köylünün güzel, iyi tahsil görmüş oğluyla “Geor- m © Ni Ze Eps g m z a” & n *s * “ Kitabın ilk sahnesi, bize GEishe» in bu kadar adi izdivaca köpürdü- r. ari ya Alexsandre.. nibayet “iri,, sarışın. ma- yi a r in ve rüzgârlari il yüzü ile, ekoslovak kece lila liz ln karışıyor. guet, kendisi ile evlen Şar” Barı Gw. mesi tile, era hak ri dan vazgeçen, ontese söylüy müstakbel lima bel ia ai için, bu teklifi a or. Kitabın i mubarririne bâlâ d gü” zel ve ka üredi hisleri e tesiri altıns dadır. O e bu kadının zahiri isme- tini aza ediyor? Bunu da di solyacağız çünkü orta» lik kararmağa başladığı zaman, kadın, penceresindedir; Ziska da aşağıda dö laşıyor. Bir küçük işaret. delikanlı on odasının La adadır. Yatak odasının kapısı, az açılıp kapanıyor. RM ME kaide, meltresle âşık keyfe da Bu k. e ile a öpüs şürken gördüğü za aman “Geo s İhi&- urnazlıkla, kızını, asil sm b “Christian de Pernes,,le e irmesi: artık tabii görürüz. Muharririn tasviri" göre, kızın kardeşi. 15 i muhabbetle sevdiği kızkardeşinin ev lenmesi önünde kendini kaybediyor ve ROMAN HARDİ) intihara kalkışıyori b kl : az bir hiz İşte roman mevzuu... çok a mpi etkâ z şeni bir ablikeniik ok: “Alex diği ın kızkardeşi yi Ly Slim sev” gisi kirlenmiyor. #“Fabienne, e gelince: aile menfaatini bu kadar erkekçe mü- dafaa eden bir kadının, yine bir dere- ceye kada kekçe bir istiklal hareketi ile aşk ve ibtirasına tâbi ol Des den çok görmelidir? “Madame de Mont baran,. “Rogi sr Röcüş, in iin “yeni,, bir kadın tipidir. kıymetini arttıracak bir da mal elik. Muhar- ririn asıl muvaffakıyeti ise. herşey “tamami IF: İl i halde, O La ve saire gibi büyü Ima mesteden “mübarek denizi,n tesiri altın. da kald dı. Bu meki filzeofun, o zamana ka inziva sına kapanmış olan ei ki keyfi, n mavi suları UL kadar ileri gitmsi tuhaf şeydi. Bu hal, onun beyninde, cinn hissolunmaya» et in; cak Ladir hafif olan ei mi idi. Ve &ne sonra da, tin en asil mütefekkirlerinden biri ol Miili son bir buhri ranla a ıp gö türdü. Hay: . bana: boğa demeyiniz! Ben, Niç iii Kar- n yüzünden nun, cinneti sidir. İn : Si rhal ilâve edeyim ki Kar. çok se sever, ve bu sevenler deli değildirler, Çünkü pi ona akıl ağı Ti seviyorlar; ve onu, bir n itimadları cibetind den tak Evet.. bunları delilikten n, bu kayıtsızlık.. bu ihtirassız. 13