7 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10

7 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

güraya kadar kaydettiğimiz hu elhis edersek OŞi neticeye varırız. Yahyanın yökdiğerini t Zerkuşoğlu / Ömer - Hariı ismindeki kadınla maznunlar. in beyanatı Hamdi ve rüfe- Üzeyirin evine geldiklerini itiraz ka- ir şekilde izah etmektedir. Sti Üzeyirin evine gelmiş ol izah ve ispat ettikten sonra, gel yrr tarihin tesbitine - geçebiliriz. d edleceğimiz delâil yine or. Üzeyir, nikasteiler çi akşamı yaylaya doğru cusu gördüünü ve Şahay isine A Saihe vendiği — mektubu miğunu ifade etmektedir. - Binaen. rih meselesini teshit ederken bizim dei hareket olarak Üzeyirin bu ifa- inad etmek zarureti meveuttur. Ü- ım üzeri yaylaya giderken Şa- iki kere iki maenaleyh tarih meselesini tes- n bu ifadeler üzerinde yürüyece. Çavuş gerek zabitada ve verek- yiresinde ermiş olduğu ifade- katr anlatarak tarihi söyleyemiyor. / Valnız dosya end tenviri hakikat u mektüpta- Üzeyirle olan tarak akşam üzeri yatsıya i, diyor. Demek ki, mülâkatta ta- in ifadesile tam bir mutaba- Şabanın Üzeyirden ayrıl- Kümbetire gelerek — misafir | Reşir Cavuş ismindeki şa- istintaknamedeki 65 - 66 ü ifadesinde Şabanm ken- olduğunu ve bir gece mi- Üzeyirle Şabanm yolda- nt anlattıktar / sonra tarih tes- mahkemelerin tatili iret etmekte ve Yah- takriben 20 gün iş olduğunu işaret in tatili 20 tem- binsennleyi / mülâkat 20 yakabulmuştur.. Yahıya gelmiştir. Şu ha maş ve 17 temnuizda Ayin- Hududü, Kilis tarafla. “olmasma nazaran Yahya- tarihlerinde - hududu geç- österir bir delil -olmama. DA 15 veya 16 temmuzda dudla Kümbetir arasın. nin 6 veyn T günlük bir yol van - süikastçilerin 22 veya olmaları iktiza orman . içerisin. nek, yakalan sile gelmiş olatıklarını da na- ak. 6 veya 7 günlük bir ül Etmek iktizi etmektedir. tiki bir Şeselsülle sni- ik ağustos — bidayetinde olmaları İktiza eder kı ifadelerine " bü noktada enb ediyor. “Binsennleyh le bulündüğu — tarihi ifadesi - ve Şaban gibi v fadeleri lervek ikastçilrin ağustor ikinei günü zelmiş oldukla- trüreti karşısında kalmış olu. erin gelmiş oldüklarını ve bu astos bidayetlerinde olduğu le izah ve isbat ettikten sonra laki diğer delillerin tahli. debiliriz. Yahya şrilirken — iki gün İç Ayin on Beş veya on geçtiklerini kabul etmiş ayın on yedisinde luşmaları iktiza &tmez miy kaydinin, yekdiğerin andan itiharen kabul “yöktür. Zaten hudüdla g- Si di Yoksa ayrıldıkları andan itiharen iki a ne Hamdi ve arka- daşları olmaları ve e de Yahyanın Karameznra kadar yürü: mesi için kâfi değildir mdi saikastçilerin — geldiklerini ve gelmiş — oldukları tarihi tamamile - tesbit ettikten sonra hâdiseleri silsile zibi takib ederek delillerin tahliline devam edelim. Üzeyir enikastçilerle iki sant kadar ko- muştuktan sonra b adamları Hükümetin öddetli aramaları yüzünden geriye çevir. diği meselesine göz atalım. Yukarıda da izah ettiğimiz veçhile Üzeyirin daimt bir tarassd altında - bulundağu — malümdur. Daha hu hâdiseye — takaddüm eden eski günlerde bile — Üzeyirin böyle — yabanct adamlarla konuşması nazarı dikkati enlib bir vaziyet almıştır. “Tandarma — kuman danı Zekinin istintaknamede mevend be- yanatile yine dosya — meyanmda mevend muhabereleri Üzeyirin bir sene evvelisin. denberi bu hususta takib edildiği ve Üze- yirin kaçakçılara yataklık ettiğinden şüp- he edildiğini — göstermektedir. — Hatta yine — deşya — meyanında — mevend rapordan — Üzeyirin — kaçakçıları ye kastile bekçiyi dördüğü —ve hapsettiyi, bu yüzden maş olduğunu öğreniyoruz. Simdi bu vazi- et karşısında bulunan ve takib edildiğini hisseden bir adamın gelen guikasterları evi alıp saklamış olması ancak ve ancak cinnet yasfile tavsif olunabilindi. Netekim yuka 'rıda da söylediğimiz. veçhile —Andirin M amumiliğine ortada fol ve yümurta yok. ken mürnenat etmesi de Üzeyirin - daimi gürette kuşkulanmakta bulunduğunu sara- haten gösteren eanlr bir delildir. Aleşhin. de hiçbir dedikodu ölmaş bir şeyden işkillenmeyen Üzeyir ne diye müddei vmu. miye müraesat etmiştir? İşte bu da bize gösteriyor ki Üzeyir daimi surette takib « dildiğini histetmektedir. — Üzeyir — enikaet- cilerle ten sanra - onlarla alâl irtibatını muhafaza etmiş midir? bu sunle tereddüd (evet) cevahını — verebili riz. Bu saale evet cevabını veren yalnız hiz değiliz. Bu gün sumt — ve ebk: gibi. bütün bildiklerini söylememeğe nz- metmiş-olan kendi köylüsü Çerkesler dahi bu sunle zimnen evet demektedirler. Maz- munlardan / Şabanm zabitada — ve istintak. namedeki ifadelerine bir kere dabn güz atalım. Şaban, Üzeyirle mülâkattan sonra Üzeyirin heybelerle akşamın dar bir vak. tinde yaylaya doğru gittiğini görerek na- zarı dikkati eelbediyor ve derhal bu hâdise. yi istiğrab dolu nazarlarla anlatı yor. Beşir de ifadesinde bu ciheti saklama- yarak söylüyor, düşünelim: Üzeyir ki zengin ve eştaftan bir adamıdır. Yaylada adamları vardır. Runlara yemek veya iç. mek götürmek — mntadı değilken ne diye mühakeme altına dahi bir kaya iyettir ki buna kendi köylüle. Fi dahi şaşıyorlar ve bu, köyün içerisinde, bir dedi kodu mevzmu açıyor. Şu vazivet hize gösteriyor ki Üzeyir smikastçil dıktan sonra onlarla irtibatmır derhnl kes- memiş ve onlarım hudüd haricine kadar girlenerek gitmelerini de temin etmiştir. Bütün banları izah ettikten sonra asıl işin canlı tarafına geçmek iktiza ediyor. Üzeyirin Ali Snihe mektuh gütürmesi mese- desi Buruda bir silsile takibi - için meseleyi fhalara ayırarak safha safha takib etmek iktiza etmektedir. Evvelâ Ali Saible Üze- yirin münasehetleri meselesinden bahsede- Tim. Üzeyirle AN Saib arasmdaki müna- sehet herhanci bir münasehet, hüdudIarmı. Beçmiş ve hatta samimiyetten —daha ileri gitmiştir. Ali Saih Üzeyiri çok eskiden. beri tanımakta — ve hemen hemen yanm. dan ahi ayırmamaktadır. Üzeyirin — zn- hatadaki bu hususta ve tadeyi Ali Saibin dahi reddetmemiş olması arala- nda münasebet hakkında bize sarih bir fikir verebilir. Binnenaleyh - Türkiyede Atatürke suikasd için birlikte yapılacak ber hangi bir teşehbüste Ali Saibin dahil olduğuna nazaran ona tavassut 'en yakmlarından birisini bulmak iktiza et- mektedir ki, bu bulunacak adam da haiz olduğu vasıflara göre Üzeyirden başka kim- senin olamaması iktiza etmektedir. Komplonun daha nüve halinde Bulun: düğü zamanlarda iş oli 'assnt için - Üzeyirin nlanmış olduğunu göstermektedir. Yah. yaya aid delilleri yukarıda tahlil ederken Şunları izah etmeğe çalışmıştık. Yahya 933 ehesi kışmı Üzeyirin evinde geçirmiş ve © yaz Sariyeye kaçmıştır. - Yahyanın Sari- yede tesadüfi olarak - Musa namında birisi tarafından Şama gönderilmesi, oradan Tdri- sin akrabası bulunan Selim Hacı Tbrahimin bulunduğu Merei sultana gitmesi ve yine oradan Çerkes cemiyetinin -merkezi - olan uneytraya gitmiş olması, sonra Ammana geçerek Üzeyirin akrabası Mahmudla görtüş- :4 ün sonrü & mesi cihetlerini pek tabit bulamamış, — b ,—s—.e.——.» » ULUS kadar tosadüf olamayacağını ileri sürmüş dük. Bu husastaki izahatımızı hatırlatarak Üzeyirin bu işe daha çok evvelden karıştırıl. maş olmasını bir netice olarak - söyleyebilir. Nitekim, 984 senesi yaz mevsiminde 'TTür- kiyeye dönen Arife bu cihet avdetten hir kaç gün evvelisi Reşid tarafından da söy lenmiş ve Arif bu eiheti itirafata -devam #üretile son dakikaya kadar saklamayarak ifade eylemiştir. Şu halde / Üzeyirin bu işle alâka / ve mülümatı daha çok önceden hüsül bul- muş demek oluyor. Şimdi, işin ikinci — safhasına geçelimi Hamdi. larmm, Üzeyirin yanı- a gelmiş olduklarmı ” yukarıda — uzün uzadıya izah etmiştik, burada bir an i nn vü- yine Yahyanm — söylemiş oldukla eu edelim. Yahya diyordu ki: Bu işin ba- şında Ali Saib vardır. Yahyanm bilâhare Tücuunda bu imi, aklına - gelen ilk bü- yük adam ismi olarak atmasının ne ka- dar - gayritabii — bulunduğunu — yukarıda izah etmiştik. -Onun içindir ki tekrar bu noktaya rücu etmek istemiyoruz. - Yah. ka- bul ettiğimiz takdirde, Yahyanın Ali Sa ib için söylediğini kabul etmemek için bir sebeb mevend. değildir. Kaldı ki- bu is- mi Arif ve Üzeyir de tamamen anlatmı Ali Saibe gidip gitmediği me- ne intikal edelim : Üzeyir, zabıtada- irafında, Sulh hâkimine vermiş oldu. #a ifndede ve kendi hattı destile yaz- miş olduğu — yazısmda - bu ciheti” hiç bir şekke meydan vermemek süretile izah et- mektedir. Yahya ile Üzeyir ayrı ayrı yerlerde ve ayri ayri zamanlarda, tama- men yekdiğerini - görmeden ifade vermi lerdir. Şu halde ayrı zaman / ve mekân. irda ifadesi almanlardan - birisi, yani Yahya bu işin - başında Ali Saib vardır. diyor. Üzeyir, Ali Saibe, kendilerini gö- türmek üzere — Hamdi — ve arkadaşlarının geldiklerini bevan ediyor. Arifse ta Am iken Reşidin kendisine, size adam- lar göndereceğiz — bunları” kardeşin Aziz, Ali Saibe götürecektir. diyor. Bu sözleri kabul etmediğimiz. takdirde, bu üç tahtr. tesirinde ol nla konuştuklarmı ka- etmiş olmaklığımız Vüzmmgelmekte- Bir an için zabrtanm, Yahyadan, Ali Saib ismini işittiği “—zaman, bu ismin bunlara da celiren — kabul / ettirerek söye denmiş olduğunu - farz ve tahmin edelim. Üreyirin - çiftliğe zidiş, geliş tarzındaki izahatma ne mana vermiş olalınt Üzeyir yalnız Yahya gibi, evef; bu işin başında Ali Saib vardır, demiyor ki; Bü- tün tafsilâtile çiftliğe nasıl gittiğini, mek. tubu nasıl / vermiş olduğunu / izah ediyor. Bundan başka zabrta eğer bu sözleri, ba masalları cebren kabul ettirmiş olsaydı. hâ- disenin rükünlerinden olan - Çerkes İdı bul zapta geçmiştir. Masal uydurmak /dda farzettiğimiz zabrtanm bu adamlar için de bir takım hikâye uydurarak imza Üzeyirin çiftlize gitmiş olduğu tarih hangisidir? Yukarıda uzun uzadıya suikast. cilerin gelmiş olduğu tarihi tahlil - ve tesbit etmiş bu tarihin ağnstos bidayeti olduğu- 'nu kabtl etmek zarareti mevend - olduğu- a söylemiştik. Üzeyir ifadesinde suikastçi- lerin geldiği günün ertesi günü Şaban Ça- vuştan mektubu aldığını ve daha ertesi günü de çiftlike gittiğini söylüyor. Şu halde çift- iğr gidiş tarihi ağustosun ikisile dördü ara sında olduğu anlaşılmaktadır. Üzeyir gergi ifadesinde bu tarihi 17-18 Wtos arası olarak göstermiştir. Anenk ifadesinin biraz aşağısında tarih meselesini tekrar sordüklarr zaman kati olarak tesbit v almad w ifade evlemiştir. Su hal- de Üzeyirin söylemiş olduğu 17-18 ağız tos gecesini kati bir tarih olarak telâkl edemediğimiz içindir ki, başka - delillerle tarihi tesbit etmek zaruretini — histetmiş olduk. Şu küçük notu da nazarı dikkate aldıktan sonradır ki, mühayin zihi görülen noktalar üzerinde çalışabiliriz. Üzeyir Ali Saihe götürdüğü mektuhu kimden ve nasıl almıştır. Bu ciheti Şaban hakkımdaki deliller faslma bırakmakla be- raber şimdilik gu kadarmı: söyleyelim ki, Şabanm mektubu Azize verdiği hakkmda da bizce kanaat meven Üzeyirle Ali arasmdaki mesafenin 18 aaat yaya yürüyüş olduğu münakaşa / edilmeyen — hakikatlerdendir. Üzeyir bu kadar mesafeyi bir gecede ka- tedebilir mi? Üzeyir kendisinin atla git- Söylemesine — nazaran atım € göre 18 gaatlik yaya yürüyüşü J1 ve 12 saatte katedileceği — şüpheden AemAs hi Savfiyettir. Esasen Üzeyir de itirafında bu mesafeyi gece / katetmiş ol duğunu ve gün doğarken çiftliğe vüsıl ol- dağünü hatta kimseye — görünmemek için Ali Saibi bir çukurun içinde — beklediğini Ali Saibin kozalıklara doğru geldiğini gö- rür görmez yanma yaklaşarak — mektubu. verdiğini. beyan etmektedir. Küçük nol İaha temas etmek istiyorun Yahyanın sarih olan ifadesine nazaran ba teşkilâtm Tiderlerinden birisi de Taristir. Üzeyir, Hadesinde hiç tanımadığını söyle miştir Aymi teşkilkta mensup olan Üze- yirin, bu teşkilât liderlerinden birisi olan Tdrisi tanmmaması İmkânı var mardır? Bu- nt hem evet, hem hayır diye cevab vere ceğir. Üzeyirin itirafatta bu hüdiseyi bize ikrar ettiğini iddin etmediğimiz içindir ki, Üzeyirin, Tdrisi hakikaten tanımadığmı da idldin edecek değiliz. Üzeyir zabıtada emaaa dair vermiş / olduğu — ifadeden, — istintak dairesinde tamamen caymış ve İnkâr vü- disine sapmıştır. Binsenaleyh, Taris nayrp tantmadığı humusunda da doğra söyler yip söylemediğini, kati olarak teshite im- kân yoktur. HAdisat bütün bu işlerin bir- ıldığını - gösteriyor. Onnn içindir ki. Üzeyirin. fârisi tanmmamız olması, tdrisin. Üzeyir hakkında malfimatr bulunmaması gibi keyfiyetler hâdiselerin scihlerini Aeğiştirecek değildir kannatin- de hulunmaktayız. Üzeyir hakknda daha fazla mrar et meden diğer maznunlarla meşeul olmaya başlayacağız. - Valnız — Üzeyir hakkımda kansatimizi tevlid eden bir iki nokta üze- zinde daha durmaklığımız. icab etmekte- dir. Yine bir an için Üzeyirin tazyik al- tenda ifade vermiş olduğunu ve uydurarak b masalt ortaya - attığını kabul edelim. Zabitadaki 41 nci sayrfasında meveud ifa- desine ne diyeceğizt Üzeyir, yalnız ma- Sal uydarmakla - kalmıyor, başka hüsüs. Jarda da malümat abibidir. Bilfarz mev. zubahs ettiğimiz 41 uci sayıfadaki ifade- Si çok şayanı dikkattir. Üzeyir, Etem ve arkadaşlarının Ammanda toplanarak Türkiye Hükümetine karşı fenalık yap- mak — teşebbüsünde / olduklarını biliyor. Hatta Sultan Hamidin oğlu Selimin de Ammana gelerek Arabları uyandırmak ve başka / Hükümetlerden yardım temin etmek süretile Hükümetimize fenalık ya- pilmak istendiği, bundan iki sene evvel İngiliz pasaportile Ammandan gelen Ma- hacir ismindeki Çerkesten işittiğini söy- Jüyor. İşin daha garibi, Arifi de alarak Ammana götüren bu Muhacir ismindeki adamdır. Bunları da- polis mi dikte et miştirt Yine bir noktaya - işaret edelim : Üze , AN Saible olan mülükatmı anlatır. ken Ali Ssibe, kendisinin böyle işlere ni- ye giriştiğini sorduğu ve Ali Saibin de, ba Söze karşı cevab olarak (Mebus oldukta bir şey mi olduk, bizi dama taşı gibi oy- natıyorlar) / dediğini ifade — etmektedir. Üzeyir, Ali Saibi, nafiz, sözü geçer, küvretli bir mebus- olarak tanımaktadır. kayif deşik bir surette şa oynanması hakkımdaki malümatı nereden çıkarıyor? Demek ki, bu gün bütün bu sözlerin uy- dürülmasma #klen, mantıkan imkân yok- 'tur. Ali Saibin Üzeyire böyle bir sör söy- lediğini kabul /ettikten sonra da diğer ifadelerini kabul etmememiz için bir se- beb mevcnd değildir. Dahast var : Üzeyir, Ali Saibe götür- müş olduğu —mektubun — meal ve mühte- viyatı hakkmda da malümat - sahibidir. Bu işte nazarr dikkati calib diğer bir 'nokta da, Üzeyirin anlatmış olduğu mek- tub menlile Yahyanm sözleri arasındaki irtibattır. - Yahya, hareket ederken Çer- kes Etemin kendilerine, azimkâr olunuz demiş olduğunu — söylemişti. - Üzeyirin, Ali Saibe verildiği mektubda ayni meal: de bir cümle mevend, bunu nasıl telif etmelit Bir nokta daha: Üzeyir çerkezdir. Açık gözdür. Jandarma / başçavuşluğuna kadar irtika etmiş ve ayni zamanda müendelede Milis yüzbaşılığı yapmıştır. Çerkes Etemi ancak ve ancak Adanada çıkan Türk sözü ismindeki gazeteden — tanmmaktadır. - Buna 'da mr tnanacağız? Şidmi bir parçacık da Üzeyirin Yahya- yı niçin yakalatmış olması meselesine inti. kal edelim. Tik bakışta mademki - Üzeyi Yahya ile beraberdir. -Onu yakalatmış ol makla bütün komployu ele mr diye bir fikir akla gelebili dise hiç de öyle değildir. Snikastetlar geldikten - ve Üzeyirle ko- nuştuktan sonra köyde bir şayin dolaşma. ya başladığını yukarıda isbat etmiş ve bu. aan en böyük delili - olarak da 20 sinde Üzeyirin ortada- hiç bir sebeb ve bahane yökken — Andirin M. U. sine istida verdiğini ileri sürmüştür. Demek ki, Üzeyir aleyhindeki dedikodudan ürkmüş bir vaziyet- te bulunmaktadır. Kaldıki Yahya da iki gün sönra gelecek, gelmemiş, 25 gün tenhhurla T ŞUBAT 1836 CUMA mülükat merkiine gelviştir, — Binmenaleyhi Üzeyirin bu variyet Yahyayı yakalatması en tabii bir hareket olarak te- Yalnız Üzeyir bir nokt O, Yahyanm nihayot ba- dileceğini ve kaçak. delil görülmeyince da uldanmıştır. gakçı olarak tevkif gılığı hakkında biç bir serbost birakılacağını tahımin etmiş ve bü- tün pilânmı buna İstinad ettirmiştir ki eğer Yahya hakikaten - itirafa geçmiyerek inkârmda mrar etmiş olsaydı Üzeyirin böy le düşünmekte haklı olduğunu da isbat et miş olacaktı. Binaenaleyb Üzeyirin Yahyayı yakalat- mış olmasını biz hâdisenin mühim ve eralr delillerin en birisi elarak addetmek meeh. riyetinde kalıyoruz. Üzeyir istintak tahkci disinin köyden çıkmadığmnı söylemiş ve un. cak Yahyanm yakalanmasından - bir hafta 'on gün sonra Zülfikar zadenin düğününe kadar köyden ayrıldı. Şu halde Üzeyir ma- dem ki köyünden hiç bir. sürette çıkma miştar. Çiftliğe aai zitmiştir meselesi de sorulabilir. Üzeyirin çiftliğe —nasıl gittizi hakkında kendisinin sarih ikrar ve itirnfm- /dan başka bir delile malik değiliz. Bumu ancak Ürzeyir kendisi delillerini göster: mek güretile ikrar etmiş ve on sekir snat mesafeyi bir gecede katettim diyerek ta- Tih olarak ta #uikaatçilerin geldiği günden iki gün sonra olduğunu İleri sürmüştür. Şu halde çiftliğe gitmiş olması yukarıda da söylediğimiz ağnstosun 2 veya 4 üne tesadüf etmektedir. Bunu burada söyle- mekten maksadımız, Üzeyirin Zülfikarznda 'nin düğününde balunap - balunmamanmm hâdise ile hiç te alâkast olmadığını tesbi içindir. Zira Yahya yakalandıktan on gün sonra Üzeyirin Ali Saible mülükatı hak kında hiç bir ihbar ve iddin mevend d #ildir Binsenaleyh; 1 - Suikastçiler temmuz — nihayetinde ağustos bidayetinde Üzeyrin yanma gel mişlerdir. 2 - Üzeyir itirafatmı tamamen elle tu- tulmaş tarihlere istinad ettirmektedir. 3 - Üzeyrin Andirin - müddeiumumili- ifine verdiği istida çok calibi dikkat oldu- itu gibi Yahyayı yakalatmış olması da ken- disini bu işin faili gösteren delillerdendir. 4 - Yahyanm ve Arifin ifadelerile Üzey- Tin ifadeleri araamda tam bir mutabakat yardır. 5 - Yabyaya aid fasılda da zikrettiğimir gibi Yahyanm 6 aylık kış müddetini Üze- yirin yanmda geçirmesi boş bir şey değil dir. Netekim, Üzeyirin muhacir isminde'ci ir adamdan bahaetmiş - olması kendisin'ı bu işle daha çok evvelden - ilgili Mdağunu göstermektedir. 6 - Üzeyirin, Ali Saibin çiftliğine git bir bakikattir. 7- Üzeyir mahkemedeki ifadesinde « katı esnasında ken- gitmek icin on gü #i ifade etmiştir. de ba. ifadesi de hakikate mucayinlir Çünkü 2 teşrini evvel — gecesi erlen Pre Fin 4 teşrinievvelde itirafı tesbit &dil. miştir. İtiraf eden bir adamm salüm görmesi mantık hariçinde bir iddiadır. Bütün banlar Üzeyirin - hâdisedeki alâka- ıi elle tatnlacak kadar teshit etmektedir. Üzeyir hakkmdaki mütalenmızı da ça Sretle teshit ettikten sonra Arife geçiyo- rüz. Arif, gerek zabrtn - tahkikatı, gerek sulh hâkimi bazuru ve gerekse ilk tahki. katm sonuna kadar itirafında devam eden yegâne maznundar. - Arif yalnız ve yalnız ilâttan — memnuiyet kararı refedildikten. 've. diğer maznunlarla temasa - geldikten sonra mahkeme huzuruna gelmiş. ornda in- Kâra başlamıştır. Thtilâ” <n memmuiyet ka. rart refedildikten sonra - diğer mazmın. Jarla temasa gelen Arif o kadar güzel ta- lim edilmiştir ki, Yüksek heyetiniz hmzu: Yunda. şifre kelimesini bir işkence aleti olarak anladığını. söyleyecek kadar ileriye Kitmiştir. Beş sene Ammanda - gaz kum- panyasında şoförlük eden Arifin şifre ke- Timesini anlamamasına İmkân yoktur. Ni- tekim, bunu Vüksek huzurunuzda da is- Pat etmiş, şifre kelimesini işkence aleti ola. rak sandığımı söyledikten biraz sonra Yük- sek riyasetin vaki (Şahst malüm mudur?) suntine karşı; hayır, serserinin bir vabını vermiştir. Şifre kelimesini işkence Aleti sanan Arif, şahst malüm tabirine, ser- seridir, cevabınr vermekle - hapishanede ne süretle talim edildiğini vazıh ve sarih ifa- deler ile anlaşılmıştır. Arifin gerek zabıta, gerek sulh hâkimi ve gerekse istintak dairesindeki ifadesi ta- olduğu içindir ki, bir hulâsa ve zübdesi olan is- ifadesini - göz önünde tatmak ve Arif hakkmdaki / tahlillerimize büsüretle devam etmek- istiyoruz. Bivveli, Arif kimdir: fadinnamenin ba- şında Üzeyirin kardeşi olduğunu / söyledi. #imiz — bu adamdan hahsederken kendisi.

Bu sayıdan diğer sayfalar: