tiyacınız olacak. Bu rutin olmadan kaydırmayı sadece yazı ve klavye ka- rakterleri üzerinde gerçekleştirebilir- siniz (Program 3). BİT 3 - 24/25 SATIR SEÇİMİ Bu bit'i POKE ile kapatırsanız ek- ranınız 24 satır olur. Bu bit kaydır- ma modu için kullanılmakta. Ekra- nın hem üst hem de altından yarım satır alınıyor. Bunu kontrol etmek için İ POKE 53265, PEEK (53265) AND 247 (24 Satır) PROGRAM ADI t PRG-3 81000 1 <214> 61040 DIM C<8,6B)1REM KARAKTER MATRISI <2068)> 81050 1 <86106) 81868 REMİ EKRANI UFALT <109)> B1070 POKE 53265.PEEK(53265) AND 247 <219> 61880 * <840) - 81998 REM KARAKTERİ SAKLA <060)> Bi0 FOR Isi TÜ &8 <858> “Bt118 FOR Js1 TÜ 8 <076> Bl1120 READ C<1.J) <164)> 81138 NEKT J.İ <185)> g1148 1 : <100> 81150 REM EKRANI TEMİZLE/BEYAZ KURSOR <155)> 81168 PRINT CHRS$C147))CHRC5) <125> 01170 1 <130> 01188 REM KURSORU DIBE KOY <875)> 81198 FOR X-i TO 241PRIMNT CHRSCİTİENEKT — <157)> sızoa 1 <160> Bi1218 REMİ IİLK KAYMA IİCİN POZİSYON <B22> Bi220 POKE 53265.CPEEK<53265) AND 2d8)47 <145> 61230 1 : <198) - BiZ2dd REM KARAKTER MATRISI <823> 81250 FOR Ksz1 TO 8 <az4> 81260 FOR Ls1 TO 8 <Ba2> 81278 IF C<K.L)<8 THEN PRINT CHRS$C168)/ <15a)> BiİZ?7S PRINT CHRS<ABSLCCK.L)))) <Bz4> 61288 PRINT CHRSC146)7 <B2a)> 61890 NEKXT L <126)> 81388 PRİNT <1a2) 81310 NEXT K <140)> 813286 PRINT <152) 01330 1 <036) 01340 REM © BIT KAYMA <ıa2e> '01350 FOR Paf TÜ 7 <205> 861360 POKE 53265 .CPEEK<(53265) AND 246)4P -<056)> 01370 * : ' <876) 81388 1 <686> 01398 FOR WHiz8 TO S5GLNEKT W <148)> 81408 NEKXT P <814)> 61410 : <116) 814280 REM TEKRARLA <086)> 01430 GOTO 1228 <196) 61440 1 ; <146)> 814586 REMİ KARAKTER DATA <214> 81460 DATA 32,32,32.-32.-32 .-32 ,32.32 <832) 81478 DATA 32.32.-32,.-32.32.-32.-32.32 <B45> 01480 DATA 32,-932,-32.-32.-32.-32.-32.-32 <036) 01490 DATA 32.32.-32.-32.-32.-30,-32.32 — <005> 01500 DATA 32.32,-32.32,32.3a.-32.32 <B826> 01510 DHTH 32 .2 .-32.32.32.22 ı"32.32 <039> 615208 DATA 32.32.-32 .32.32,32.-32.32 <846)> | 61538 DATA 32.-392.,32.-32.32,-32.32,-32 <B40)> POKE 53265, PEEK (53265) OR 8 (25 Satır) DO12 53266 (V 4 18) Karşılaştırma için raster değerini oku- ma/yazma., Raster sicili iki amaçlıdır. Bu sicil size o anki raster pozisyonunun sağ- dan sekiz bit'ini verecektir. En önem- li bit'in raster pozisyonu 53265'tedir. Raster sicili, yatay ve düşey kaydır- malarda görüntüdeki zamanlama de- ğişikleri için, karışık modlu görüntü (yüksek çözünürlükte karakterler) ve diğer interrupt çeşitleri için kullanılır. Ekrandaki değişiklikler, raster ek- ranın görünebilir kısmında değilken yapılmalıdır. görünebilir kısımlar 51 ve 251 arasındadır. DO13 53267 (V 4 19) Light-pen X pozisyo- nu. DüOl4 53268 (V 4 20) Light-pen V pozisyo- nu. Bu adresler light-pen'in ekranda- ki konumurrtu gösterirler. Kalemden ayrıca interruptlar elde edilebilir. DO15 53269 (V -- 21) Sprite gösterimi Bir sprite'ı görünebilir hale getir- mek istiyorsanız buraya başvurmalı- sınız. Burada her bit bir sprite'ı kontrol eder. Yani sprite O,bit Ü, sprite 1, bit —1 vb. tarafından kontrol edilir. Sprite — 4'ü ekranda görünebilir hale getirmek için: POKE 53269, PEEK (53269) OR 16 POKE 53269, PEEK (53269) AND (255-16) sadece sprite —.4'ü görün- mez hale geti POKE 53269 PEEK (53269) OR 170 Sprite — 1,3, 5've 7'yi ekrana ge- tirir. POKE 53269, PEEK (53269) AND (255-170) hepsini yok eder. VCI kontrol sicili. 7-6 kullanılmıyor 5 kullanılmıyor 4 çök-renklilik mo- du 1-açık 3 39/40 kolon ya- zı: 1—-40 kolon 2-0 X pozisyonuna düz kaydırma Bu adres de çoğunlukla usta gra- DOli6 53270 (V 4 22)