hığın anahtarı.”*' Eğer kursa gitmek istiyorsanız da- ima size uygun özel kurslar ve üniver- siteler bulabilirsiniz. Bu kursların bir kısmı daha pahalı olabilir, fakat ge- nelde hepsi az çok size gerekli olacak kavramları ve işin özünü verecek ni- teliktedirler. Programcılığı öğrenmek için za- man seçme yakın gelecekte bir tartış- ma konusu olarak karşımıza çıkabi- gerekli mek gerekli ki bu da zaten program- lamanın özü.” Kendı.n.ızi bu işe hazırlamadan ön- programcılığın herkese göre olma- dıgım daima aklınızda bulundurun. “Eğer programlama size sıkıntılı ve zor geliyorsa muhtemelen size göre değil demektir”' diyor John Ratcliff. Bunun yanında şunu ekliyor: “Bilgi- sayardan en fazlasını elde edebilmek için mutlaka programcı olmanız ge- rekmez. Paket yazılımlarla grafikler, animasyon ve müzik ve daha fazla- sını yapabilir ve bu arada program- lama yapmayı unutabilirsiniz. ** Nereye giderseniz veya nasıl yapar- sanız yapın programlamayı öğren- mek bilgisayarla yapılabilecek yeni şeyler ortaya çıkaracaktır ve bu sü- reç içinde bilgisayarınızı daha iyi ta- nıyacaksınız. Programcılıktan Para Kazanma pekal.ıı. satabilirsiniz. Programları satarken ortaya çıkan bir problem onları satın alacak insanlar bul- maktır. İyi bir ürüne sahip olmak işin sa- dece bir yarısı. Bu ürünü piyasaya suna- bilmek cınin Bı bir olay. Diğer tarafta, rekabette bır yer kapabilmek için yapabileceğiniz ba- zı şeyler de yok değil. Programınız bir kez hazır olduğunda onu pazarlamanın yolları var. Önu bir ti- cari yayıncıya satabilir veya kendiniz pa- zarlayabilirsiniz. Ticari bir yayıncıya satmak eskiden ol- duğu kadar kolay değil. Sundog'un ya- zarı Bruce Webster şöyle kaydediyor; “Yazılım piyasasında müthiş bir rekabet var, Yeni programcılar rekabet etmekte zorluklar yaşıyorlar. Şirketler ise yazılım- lar için milyonlarca dolar akıtıyorlar."' Fakat Bruce cesaretli olmanızı tavsiye ediyor. “Eğer ciddiyseniz ve ilgi çekecek bir şeyiniz varsa yapılacak en iyi iş onu pazarlayacak bir yazılım evi bulmaktır. Küçük bir yazılım şirketi daha iyidir. Eğer büyük bir şirkete giderseniz orada sizden daha iyi kimseler çıkabilir."" Programlama cevherlerinizi neden sak- Tony Garcla işi nedeniyle Epyx'te her Iıyısımz?E]eryınlıhmzpro;rımhn gün bu tipte yığınla programa bakıyor. baş- otansiyeli ol yazarlarının iyi, aları da beğenebilir. Öyleyse eserinizi — profesyonel prezeni gönderdik- lerini belirtiyor. Burada ürünün bitmiş ol- ması bile gerekli değil. Sadece iyi ayrın- tıları olan bir yazılım olduğunu kanıtla- ması gerekiyor. olanlara şunu tavsiye ediyor, "“Yayıncı- run bunun ilk projeniz olduğunu bilme- sini sağlayın. Pek çok kişi ilk projesini korka korka gönderiyor. Yayıncının özel- likle bunu bilmesi önemli.** Kimin olduğuna bir örnek, 688 Attack Sub simulasyonunu Elecmııııc Arts'a satan John Ratcliff. zılım yazarı adaylarının ürünlerine faz- laca enerji koymı.lı.nnı ııv:iye ediııror “Bunu yazılımın büyük kısmını Iıııu.rln Bı.ı en- düstri için çok şey ifade ediyor.' Yazılımı kendi başınıza pınrlımıl: en zor yol. Ratcliff her yeni tanıtım (ücretsiz olarak dağıtılan ve dı- ha sonra k kaydetme ücreti beklenilen programlar) yazmasını öneri- yor. “Bu deneme yapmak için çok iyi bir yol. Fazla para kızınmıymıl:nmz fakat adınız çevrede dolaşacak.”' Dört Mor- tanıtım işiyle uğraşan gan Davis aynı fikirde, “*Eğer uygun bir ürününüz varsa fakat bu işe kısa zaman ayırabiliyorsanız tanıtım mükemmel bir yol" diyor Davis. “Tanıtımınız bir kez Sımımodııııdıbiıwk ve çok sayıda güzel geçiyor. Kimse bir şey öde- miyor fakat herkes programı duyup zevk- le kullanıyor"” di)mr John Ratcliff. uzmanlar rim, Bu her programcıya yeni ufuklar açı- yor.