değerse, onlara ait bit'ler 1 olur. Ay- nı zamanda 25 numaralı yazmaçın BİT 2'si | durumuna gelir. Eğer ya- nan iki bit tekrar O yapılmazsa, hep 1 olarak kalırlar. Yani, temas bitince kendiliklerinden O olmazlar. AÇILIŞ: O (000000000) YAZMAÇ: 31 (S1F) TANIM: Sprite-ekran çarpışması. AÇIKLAMA: Her bir sprite'ın bir bit'i vardır. Eğer bir sprite bir ekran karakterine değerse, ona ait bit | olur. Aynı zamanda 25 numaralı yazmaçın BİT 1|'i | durumuna gelir. Eğer yanan bit tekrar O yapılmazsa, hep | olarak kalırlar. Yani, temas bitince kendili- ginden O olmaz AÇILIŞ: 0 (000000000) YAZMAÇ: 32 ($20) TANIM: Çerçeve rengi. AÇIKLAMA: Ekranın çerçeve rengi- ni 0-15 sayılarıyla gösterir. Yani sade- ce alt dört bit bir anlam taşımaktadır. 15'den büyük bir sayı bu yazmaça konduğunda, sadece BİT 0-3 arası çer- çeve rengini saptar. AÇILIŞ: 14 (M00001110) YAZMAÇ: 33 ($21) TANIM: 0 numaralı ekran rengi. AÇIKLAMA: Normalde görünen ek- ran rengini bu yazmaçın alt dört bit'i saptar, AÇILIŞ: 6 (9080000110) YAZMAÇ: 34 (522) TANIM: | numaralı ekran rengi. AÇIKLAMA: Extended renk modu- na geçildiğinde kullanılacak arka plan renklerinden biri. AÇILIŞ: 1 (9000000001) YAZMAÇ: 35 (523) TANIM: 2 numaralı ekran rengi. AÇIKLAMA: Extended renk modu- na geçildiğinde kullanılacak arka plan renklerinden biri. AÇILIŞ: 2 (9000000010) YAZMAÇ: 36 ($24) TANIM: 3 numaralı ekran rengi. AÇIKLAMA: Extended renk modu- na geçildiğinde kullanılacak arka plan renklerinden biri. AÇILIŞ: 3 (000000011) YAZMAÇ: 37 (525) TANIM: Sprite için Ü numaralı mul- ticolor. AÇIKLAMA: Multicolor sprite'larda kullanılacak üç renkten biri. AÇILIŞ: 4 (000000100) YAZMAÇ: 38 (526) TANIM: Sprite için 1 numaralı mul- ticolor. AÇIKLAMA: Müulticolor sprite'larda kullanılacak üç renkten biri. AÇILIŞ: 0 (M000000000) YAZMAÇ: 39 (527) TANIM: 0 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: O numaralı sprite'ın normal modda gösterildiği zaman sa- hip olacağı rengi (0-15) gösterir. Sa- dece alt dört bit'in sahip olduğu de- ğer önemlidir. AÇILIŞ: 1 (9000000001) YAZMAÇ: 40 (528) TANIM: 1 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: O numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 2 (9000000010) YAZMAÇ: 41 (S2A) TANIM: 2 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: 0 numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 3 (000000011) YAZMAÇ: 42 (52B) TANIM: 3 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: 0 numaralı sprite gibi. YAZMAÇ: 43 (52B) TANIM: 4 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: O numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 5 (W000000101) YAZMAÇ: 44 (52C) TANIM: 5 numaralı sprite'ın rengi. AÇIKLAMA: O numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 6 (W000000110) YAZMAÇ: 45 (52D) TANIM: TANIM: 6 numaralı sprite'- ın rengi. AÇIKLAMA: O numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 7 (9000000111) YAZMAÇ: 46 ($2E) TANIM: 7 numaralı sprite'ın rengi, AÇIKLAMA: 0 numaralı sprite gibi. AÇILIŞ: 12 (7000001100) Sevgili VİC'in içişleri, işte böyle. Umarız fazla sıkılmamışsınızdır. Ge- lecek sayıda, VIC dışında kalan, ama gene de grafiklerle ilgili yazmaçları gö- rüp, VİC'in kabiliyetlerini ve C64'ün hafıza kullanımını inceleyeceğiz. Şim- dilik hoşçakalın... D concord ELEKTRONİK- PROGRAMLAMA Commodore Bilgisayarları ve Yan Ürünleri Satış Merkezi Commodore 64 Oyun Programları Satış Listemiz * Eğitim Programları « İş Programları e En Son Oyun Programları e Her Marka İthal Joystickler 1 kasette 1 süper oyun 1100 TL. 1 kasette 30 oyun 2000 TL. 1 kasette 40 oyun 2500 TL. 1 kasette 100 oyun 4500 TL. 1 kasette 20 süper, birbirinden yeni oyun 4500 TL. Diskette süper oyun 2500 TL. Concord Elektronik Toplu siparişlerde 9420 indirim uygulanır. İş programları hakkında 20 Aralık 20 Ocak farihleri arasında Amerika'dan gelecek elemanımıza, Ücrefsiz olarak danışabilirsiniz. İstiklal Cad. (Odakule Karşısı) Programlama Beyoğlu İşmerkezi Ortaçarşı 65 Beyoğlu-İSTANBUL Tel: 151 31 23 48