22 Şubat 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

22 Şubat 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Öteki konuşmacılar emiramis Yazıcıdan sonra sahne ye çıkan Devlet Tiyatrosu artist- lerinden Tijen Par ve Tomris Oğuz Sinekli Bakkaldan, Handandan, Vehbi Dededen pasajlar okudular. o YazarıN bir zamanlar Sultanahmet meydanını fetheden meşhur miting konuşması bu defa Sanatsevenler Kulübündeki dinle- Sanatkarlar böylece anma törenine yeni bir renk ve canlı- lık getirmişlerdi, Yakup Kadri Kara- osmanoğlu ise yazara ait hikayelerin- de onun edebi değerini, ev kadınlığını, mücahit tarafını, ülkücülüğünü, cesa- ret ve azmini, kadınca ve erkekçe hal- lerini, çok eski dostların fikir tartış- maları içinde, samimiyetle canlandır- dı. Dinleyiciler, harap bir, evde kon- forlu ev hayatı yaşayan ve dostlarını misafir ederi, beş çayları tertipleyen, bir yandan ata binip, nişan almasını- öğrenen, cepheye giden, diğer taraftan'- kadınlığın bütün inceliklerini muhafa za eden Halide Edip Adıvarı sahne sahne gözlerinde (o canlandırdılar ve onunla bol bol iftihar ettiler. Güzellik Ruhun aynası gözlerdir G özlerin, göz makyajının, o güzelli- ğin I numaralı kuvwveti olduğu ar- tık kimsenin meçhulü değildir. Modem Bunun için gözleri günün hiçbir saatinde ihmal etmemek, bir yandan onları dinlendirip canlı bir halde tutmak, bir yandan da bo- ya ile onları meydana çıkarmak şart- tır. Kadınlar, göz makyajı konusunda daha cesur olmak zorundadırlar. Bir- çok kadınlar, göze fazlaca batmak en- ime i daha başarılıdır, hem de çok daha ki- bar durur. Meselâ yeşil, geri ve mavi göz makyajları siyahtan daha İçaçı, daha hoş durabilir. Yalnız, göz mak- ajnın mübalâğaya kaçmadan ve çok itinalı, temiz şekilde yapılması, boya- nın üstüste gelmemesi ve birbirine ka- rışmaması şarttır. Meselâ mavi gözlü bir sarışın, gri ve mavi göz makyajı sonuç elde eder. Bu son renkler daha kumrallar içindir. Zaten en iyisi, bu konuda denemeler Yl Kirpik- lerin iyi boyanması ii aynayı masa- nın üstüne koymak ve ona doğru eğil- mek lâzımdır. Bu ameliye sırasında ağzın açık tutulması kirpik hareketle- rini önler ve makyajı (kolaylaştırır. Kirpikleri oOboyamadan önce Onları pudra ile kalınlaştırmak da çok fayda- lıdır. Kozmetik bu ince pudra tabaka- sının üzerine sürülürse sonuç çok gü- zel olur. Tabii bu ameliyenin aşağıdan yukarıya doğru yapılacağını her kadın bilir, fakat bunun iki veya üç ayr darbelermede yapılman gerektiği ve her darbeleme arasında kuruma zama- nının geçmesi zarureti ekseri ounutu- a ur. Güzelliğin düşmanı: Aşırılık! 7 kapaklan Oomakjajı ise, birçok kadın için bir lükstür. Halbuki iyi şekilde yapılmış bir gözkapağı makyajı çok önemlidir ve gözlerin asıl parlaklığını veren de budur. Gene bu makyaj sayesindedir ki gözbebeğinin rengi meydana çıkar Ve. bazı kusur- ları örtmek de mümkün olur. Çeşitti gözkapağı makyaj maddeleri mevcut- Mübalâğaya kaçmadıkça bunlar, tur; SOSYAL HAYAT her saatte güzel bir şekilde tatbik edi- lebilinir. Kaşlar da gözler kadar önemlidir. Çünkü güzel kaş olmadıkça güzel göz! bahis konusu olamaz. Kaşlar daima alt kısımdan alınmalıdır. Gözle kaş arasındaki mesafe geniş oldukça insan daha genç görünür. Kaşlar iyice alın- dıktan sonra, kaş kalemi ile kusurlar düzeltilmeli, fakat bu, hiçbir zaman sert çizgiler, halinde olmamalı, çizgi- ancak, kaşın tabii şeklini taklit edeni küçük darbelerle elde edilmelidir. Bu darbeler de her kaş telini ayrı çizer gibi aşağıdan yukarı olmalıdır. Gözlerin bu kadar makyajı , kal- dırabilmek için itinaya da ihtiyaçları" vardır. Bunun için her gece, yatmadan önce, göz kenarlarını kremlemek, iyi- ce temizlemek, gözün içine boya artık- larının kaçmasına mâni olmak, zaman zaman özel banyolarla gözü dinlendir mek, onlara gözbebeğiniz gibi bakmak şarttır.

Bu sayıdan diğer sayfalar: