ten biraz aşağıda, kısa kesilerek ha- zırlanmıştı. va da katlandıkları za- man bu boyda görünüyorlardı. Bu kı- sa kollarla uzun eldiven giymek şart oluyordu onbahar kıyafetleri arasında büyük değişiklik yağmurluklarda ıd. Eskiden yağmur! ln v S- N' 5 £ ” r zan da, ihtiyatlı olmak merakında o- N lan kimseler tarafından lüzumsuz yere elde ve kolda taşınırdı, bir yük olurdu. 957 nbaharı için hazırla nan yağmurıuklar çizgili kadıfehır- yüşle, hiç ıslanmadan, insan yo- luna devam edebılırdı Bunlar klâsik yağmurluk değil empermeablize edil- ç miş spor pardösülerdi. Zarif iki kokteyl elbisesi Birkaç seneden beri moda olan şömizye elbise 957 sonbaharında eğ- lencelj kemerler, eşarplar, değişik bir çehre ile karşımıza çıkmaktaydı. Ye- gayesi, Ankarada ve bazı vilâyetler- — ve kış madellerini teşhir ettiler: Bü- Lek_:laö:ığ: bıçlşn (ıi'ahat elbiseler bil- de satış şubeleri açmak ve Türk ku- yük koleksiyonların modelleri, bası- Ş ile güzel giyim propagarmlasını na verilmeden evvel Parisin meşhur Yaz tatilinden şehir hayatına dö- genişletmekti. Bunun için Ankarada — “butik” lerinde satışa Ççıkarılan ilk necek olan şık kadınları Parisin şık teşebblse geçilmişti. Mükâfatı ise, —sonbahar kıyafetleri moda meraklıla- “butik'lerinde cezbedecek bırçok şxk sokakta ansızın karşısına çıkan TUrk riını kismen tatmin etti. Çünkü bu kumaşı ile giyinmiş şık bir kadındı. modeller de bilyük terzilerin elinden çıktığı için yeni cereyanlar hakkın- da bir fikir veriyordu. Üstelik bu mo- deller geçen mevsimin acaıplıklerım Sonbahar yaprakları atarak, onun pratik ve güzel Üzel günler, bitti bitiyor derken Jarını muhafaza ederek, âdeta a)ak- Parisli büyük terziler Sonbahar İanarak karşımıza çıkıyordu. Bu Kumaşlarda incelme eneyerek “yakışan'”"ı, “güzel'i, “kullanışlı”yı seçmişlerdi. İşte 957 yaz sonunda, Parisin ilk son bahar modellerine hâkım olan şeyıer bunlardı. “Flu” yani dökük ve yu- oynayan, müslinler, saf ipekler, yumuşak yün- lülerdi. “Rahat”lık amk modanın vazgeçilmez bir temel prensibi olmuş- tu. Mantolar, ekserıyetle gemş ve ra- hattı fakat a: “bolluklar”, “ağır- lık”, “kloş” bıcımler tamamıyl yok olmuştu. “Pli kaşeler” hatta “pli”ler birçok şık mantolardu dikkati ceki- yordu, böylece düz hatlı, derli toplu bir bolluk mevzuubahis oluyordu. Birçok mantolarda, bel kısmı yan di- kışlerden çıkıp ar veya önde bağlanan bir yarım kemer]e belli be- lirsiz şekilde gösteriliyor, ve manto- nun bolluğunu bozmayan gevşek ke- merler, böylece. ortaya atılmış olu- lanâğn bu modeller tüy gibi hafif ğ ; kürklerle kaplanmışlardı-.. Enseye ö a İ | Son moda bir tuvalet binmeyen kücük klâsik yakalar, sey- Sonbahar modası pardesü ı rek z düğme bu mantoların husu- ; ; BŞ sdCik siyetini teşkil ediyordu. Kollar bilek- Tn Nni LN 26 , AKİS, ? EYLÜL 1957 V) g ; Te S S e bi ae