İ dim büyüttüm. Dizlerimin oOüzerinde, (o kucağımda © taşıdım; ipek yastıklara yatırdım, onlara ğ sütlerini içirdim, sonra ciğerlerini kendi ellerimle yedirdim. PBoyunlarına renkli | kKurdelâilar Otakar, sonra geçer muhabbetle yüzlerine bakar, bu suretle içim açılırdı.) © Halbuki bu bin ihtimamla büyüt. p tüğüm sevimli mahlükların hiçbirinde, nede bir parça karşılarına ne bir zerre vefi sadakat gördüm İ Onlar, benim kucağımdan inip, ken» dilerini çağıran bir başka yabancının © kucağına çıktılar; ve © larına yaltaklandılar. p Sahibini kaybeden bir köpek ağlar, i uğlar. Halbuki, başka bana © hediye ettiği nazlı kediler, hiç de eski © sahiplerine vefa göstermediler, bende önun okşayış- dostların Fakat onlar, ufak bir hırçınlıkla hes men ellerimi tırmaladılar, kanatlılar, © Aylarca onları besleyen, seven, okşayan ellerimi... Kediler çok hodbin, * kalsız ve vefasız... ve bilhassa nankör sada- | Kediler hakkında bir sürü fena tec- rübelerim olduğu halde, eğer gelib bana sorsalar ki: “kediler mi daha nan» kördür yoksa erkekler mi?.. , hiç tereddüt etmeden: “erkekler!... derim. Çünki er. kekler yalnız nankör değil, hem de iftiras &ıdırlar. Ve dünya kurulduğundanberi ellerinde esir tuttukları, inlettikleri, çalıştırdıkları. maddi ve manevi suret. te istismar ettikleri kadınlara, mütema: diyen iftira etmektedirler. Onları olduk» > larından daba başka bir türlü görmek ve göstermekte. daha doğrusu görür görünmektedirler. Kadın, beşeriyetin ibtidai devre. lerinden bugüne kadar daima ve dajma, adeleleri kendi adelelerinden daha sert. cüssesi, kindi cüssesinden daha büyük. ve yumrukları kendi yumruklarından daha kuvvetli olan erkek elinde bir oyuncaktır Kına rağmen, tıbkı müstemlekeler» deki lanma iyilik ettiğini isbata çalışan emperyalist bir develet gibi, erkekler bir ağızdan: “biz kadınlarımızı başımıza taç ettik.. kadın bizim sultanı» E m bizim ii arzumu, Bizim a kadın hükmeder... onun elinde aciz ve küçük köle. leriz... O evinde rahat etsin, biz dışarı da onun için çalışırız... Kadın maz naziktir. - yorulur... çalışan erler ve sonra kadın Simi içinde ylıklı bir beslemeden daha fazla ça- sultanı olduğu ni çorba v, küçük a bali evini pişirir, çörap yamar; yatağını temizler, çamaşırını yıkar; ve çocuklarını büyütürken, nazlı kadınına dışarda çalışmak müsaadesini vermeyen erkekler, hariçte her şeyi kendi men- süpürür, faatlerine yontarlar.,, Kanunlar efen. dilerin menfeatine göre yapılır... ahlâk prensipleri efendilerin arzusuna mus vatıktır. En tabii insani haklar: (kadının yüzünün Mi fakat erkeğin elinin kınasıdır ). ükümdar - bazı istisnalar bertaraf. erkektir. Dünyanın kadından bir hükümet hiçbir tarafında reisi gördünüz mü ? Dünyanın daha hiçbir yerinde kadın bir başvekil, bir vekil görülme- miştir. Kadınların saylav Ooseçip bildiği medeni memleketler ise azdır. Daha Fransa gibi Avrupanın en ileri memleketlerinin birinde, kadının vatandaş, oolduğu anlaşılmamıştır, Buna rağmen hatta poletika işlerinde bile, bir yerde bir bozukluk oldu mu: herchez la femmel. derler. kadın parmağı arayınız , diye bir töhmete oğrar. Kadının fesat olduğuna, kadının kurnaz olduğuna, kadının kudretli ol duğuna, kadının entirikacı olduğuna. kadının bir şeytan olduğuna dair müazzam bir edebiyat vardır. Halbuki eğer kadın şeytanlığı öğ- renmişse, onu erkekler esir tutmuşlar. dır da ondan öğrenmiştir. o Esirlerin ahlâkı kuvvetli Oolmaz, zaif insan hilekârdır ve entirikacıdır. Üna, serbestce hayatlarını yaşamağa müsaade edilmiş olsaydı, o tabii istel- lerini bile ve eenlirika ile elde etmeğe Eğer onun zekâsı işlense, beyni ilimle doldurulmuş olsa, bu başta marazi bir kurnazlığa yer kalmazdı Eğer kadının, daha mazilerde çalış» masına ve hayatını şerefile, haysiyetile kazanmasına müsaade edilseydi. erkek. seçilen ek çalışmazdı. ten alacağı para, ekmek ve süsü hak €tmek için olmasaydı, işveyi, yalanı talim etmiş fettan kadınlar da olmazdı. Sukut etmiş ber kadının günahı bugünkü cemiyetin ve ahlâk bugünkü cemiyeti. tarzı hayatını,” kanunlarını telâkkilerini.. yaşama imkânlarını kur. muş olan erkeklerindir. Sger eski darbımeselin söylediği gibi: (kadının fendi erkeği yense) idi, bu kadar ilerlediği!!.. yirminci hâlâ kadın şimdiki vaziyetinde mi olurdu?.. medeniyetin ası rd a Eğer kadın şeytan olsaydı?.. iddea edildiği gibi erkek kadının elinde bir oyuncak olsaydı, bugün hâlâ eski vas ziyetinde olmazdı. Şimdi bugün bili en az ücretle çalışan amele kadındır. En az para eden ses kadın sesidir. En küçük mas aşlı memur Kadın buaz maaşla yalnız on iki saat çalış» bazı ufak istisnalarla, patronunun âkşam davetini kabul etmek.. cu şetile bir gezinti yapmak; erkek memur arkadaşlarile (oo arada gilmek mecburiyetindedir. Hepsinin gönlü hoş olmazsa, ekmek kadındır. memur, mak mecburiyetinde değil, mâ günü hatfa sırada pikniklere elden gider, FHayır,,. büyüktür... kadına edilen iftira çek Kadın şeytan değildir... n insanları evvelâ kanı, sonra çocuk beşikleri üstün. de koruyucu bir melek gibi eğilen... insanlara ilk gülümsemeyi öğreten, ve ilk korkudan kolları arasına iltica dı südüle besleyen.. , edilen anadır... Kadın, erkeğinin bütün işini of demeden gören, erkeğin her derdine ortak olan; her derdini paylas şan hayat arkadaşı can yoldaşıdır. ayır Baylarl,, Kadın bir şeytan değil, bir kurbandır. Baharda açmış bir beyaz zanbak kadar beyaz kalbini size veren. bütün emellerini, rüyalarını sizin kollarınız arasına bırakan kaç ge a kere kokladıktan sonra fırlatıp atmış» sinızdırl.., nci siz, bir kaç en küçük bir bakkını müdafaa için yükselttiği şikâyet sesini, nasırlı parmaklarınız arasında boğan siz değil misiniz?.. OHaşin, duygusuz hakaretlerinizle yaralanan izzeti nefsini korumak istediği vakit, rin vücudunu Ker oni çiğnediğinizi unutuyor musun adın, bin İle a bırslarla ku. duran erkek kitleleri, biribirlerile bo- duştukları zaman, arkalarından sadık bir köpek gibi cebheden cebheye koşan.. yaraları saran, acıları gideren ve şefkat ve teselli sunan bir hemşis redir, Hey baylar... Kadın size soruyor : — Ben bir şeytan mıyım?... İçinizde bana şeytan demeğe cesareti olanlar daha varmı 5 yg Lİ RE