EMAR a mamak EE kik öy İlim tarihinde HAYAT, 6, İlim ve demokrasi İlim, bir tarife göre, hadise- amak- ler arasındaki rabıtal tır. Galiba bundan dolayı olacak” ki, âlimlerden kendi ırasında ımül içtimai ovakıalar betleri de bul- üşlerdir. 1 ile mayı düşünn Acaba bir inkişafı için hükümet usullerin” memlekette ilmin t olmuştur? rlık tarihe bakılınca, demokrasi usu- den hangisi müs Yalnız son bir iki lünde ilim pek çabuk ve evvelki asırlara nispetle pek Ziyad ge- nişlemiş olduğu Fakat bu kadarla mek biraz basit ol derhal göri raât getir- . Zira, şimdi” 1 ki medeniyete tabi olan memle- demok ketlerin hepsinde si amanlardaki müste- vardır. Eski bit hükümdarlar bu me yahut niyetin hiç da yoktur ki, mukayese olsun ve daha kuvvetli sin. bir hüküm verilebi Di ilim cihetten şimdi” ki derecesinde, hükümet şe Mem müstakildir. lerinden de leketler deretei muhal br tasavvur olmak üzete, € zamanların ig tatbik eti mümkün olsu bile, m gene Bütün milletler mak için ittifak ediş lin «Bir milletin demokrat olması zaten fikir itibarile, bir yükselme hadisesidir. Demok- rasinin lüzumunu anlayan bir millet ilmin ve eder,» sâyin lüzumunu takdir kendi kendine terakkı eder cevabını Binaberir 1, o sualin ha EN vereb ilmek içi eski Kere en #Lmalea Vakıa ilm dığını ilme ei yel AV , ilk satir kabul eden ilim eksi Yı ünan- e 7 lılardan etmiş olan şark | evvel kendilerinde pi i için unsurlar ve LE mi ilümati a esk Yunanlılardan evvelki iwmlerde mevcut olan malümat adeta birer ilâhi sırlara olunur ve bu bulunanlar di un yahut şeyta- nın rahipleri addolunurdu. O müteferrik omalümata (o sahip olandan bazı hadiselerin sebeplerini anlamak istedikleri vakit, gene bir mezhep gibi, hikmet e olun maz, mutlak gişmez bir hakikat ol rak elemi zannet” den mana ettikleri izaha kalk kları ahi yesile izahı etmek istot, oObild Bur ı Yunan miş, hayrete manasında Va O halde bu hayrete