vedileş ÜĞ : MKT Te Söeclsls . ei bocdie;, ündertakers' shop is to the east. The bank seems to bave been damaged b the soplosion. İn particular, the roof is missing. alın, çünkü oyunun sonlarına doğ- ru çok işinize yarayacak. Şimdi U ile yukarı çıkıp GET PİPE ile boruyu alalım. Ardından GO TO ENTRAN- CE HALL ile giriş holüne gidelim. Burada yeterli ışık olduğundan TURN LAMP OFF ile lambayı kapa- tabiliriz. Bundan sonra N, E yön komutla- rını vererek ahıra gelelim. Sinek kaynamakta olan bu yerde OPEN JAR ile kavanozu açınca sinekler- den bazıları reçele yapışacaklar. CLOSE JAR ile kavanozu kapatıp sinekleri buraya hapsedelim. Bu noktada, topladığımız değerli eşyaları torbaya doldurup bankada saklayabiliriz. PUT PAINTING AND RUBY AND FOSSIL IN BAG, DROP ALL BUT LAMP AND BAG, W, S, S, S, S, W, W, W, TURN LAMP ON, SE, S, W ile Kerovnia Bankası'na geldikten sonra OPEN SAFE AND PUT FOSSIL İN İT AND CLOSE SAFE, OPEN SAFE AND PUT PAİNTING AND RUBY İN IT AND CLOSE SAFE ile çaldığımız eşyaları kasaya koyalım. Bunları yaptıktan sonra küçük adamın de- ğiştirdiği notu READ NOTİICE ile okuyunca bankanın bu sefer hiçbir iş yerine çok az iş yüzünden kapalı olduğunu öğreneceksiniz. E, N, NW ile Junction Chamber'a gelin. Bura- da demir parmaklıklar güneybatı yo- lunu kapatmaktalar fakat siz yine de bunları BREAK BARS ile kırmayı deneyin. Bunu yaptıktan sonra par- maklıkların demir değil sadece de- mir gibi gözüken elyaf olduğu anla- şılıyor. E, GÖ TO ENTRANCE HALL komutları sizi şatoya geri ge- tirecek. Önce TURN LAMP OFF ile lambayı kapatıp sonra da U, W ile kütüphaneye gidin. Masanın üzerin- de duran kutuyu GET BOX ile alın ve buradaki kitapları 15-20 kez RE- AD BOOKS ile okuyun. Bundan sonra E, E, Nile bilardo odasına ge- lin. GET A CUEİle birıstaka alın ve ÖPEN RED BALL ile kırmızı topu açın. İçinden çıkan elmas yüzüğü GET RING komutuyla aldıktan son- ra E ile müzik odasına girin. Odada piyanonun önünde duran tabureyi OPEN STOOL ile açın. İçinden bir plastik çanta çıkacak. Bu çantayı da GET PLASTIC BAG ile alın ve S, S ile yatak odasına gelin. Yatağın üze- rinde duran dikiş kutusuna GET SE- WING BOX komutuyla alabilirsiniz. Ayrıca, LOOK UNDER BED ile ya- tağın altındaki bir Çin vazosunu açı- ğa çıkaracaksınız. Bunu GET POT ile alın ve GO TO STABLE ile ahıra gidin. Ahıra gelince PUT RING IN CHINA POT ile yüzüğü Çin vazosu- nun içine saklayın. GET TUB ile çantayı alıp W, S, S ile avluya gel- diğinizde dikiş kutusunu OPEN SE- WING BOX ile açıp GET COTTON ile içinden pamuk ipliğini (ve ona bağlı iğneyi) alın. DROP SEWING BOX yapın ve OPEN TUB ile balık çantasını açın. GET MAGGOT ile içindeki kurdu alın. Pamuk ipliğini FIX COTTON TO CUE ile ıstakaya bağlayın ve PUT MAGGOT ON NE- EDLE ile kurdu iğneye yerleştirin. PUT NEEDLE IN MOAT yazarak ol- tayı suya bırakın. Çok geçmeden bir balık vuracak ve onu yakalayacak- sınız. Artık işimize yaramayan çanta ve ıstakayı DROP CUE AND TUB ile burada bırakabiliriz. GO TO STAB- LE ile ahıra gidelim. Buradaki anah- tarı ve zehiri GET KEY AND POl- SON ile alalım. Sonra da GO TO Dl- NING HALL ile yemek odasına gi- delim. Burada RUB FISH WITH RAT POİSON komutunu verip balı- ğı zehirli hale getirdikten sonra ba- lığı GIVE FISH TO BEAR komutuy- la ayıcığa ikram edelim. Ayı trajik bi- çimde zehirlendiğinde UNLOCK CAGE WIİTH KEY, OPEN CAGE, GET CHALICE, CLOSE CAGE AND LOCK CAGE WITH KEY ko- mutlarıyla kadehi alıp kafesi ne olur ne olmaz diyerek tekrar kilitleyin. Bulunduğumuz yerden W ile batı- ya gidip PUT POT AND CHALICE IN SWAG BAG ile vazoyu ve kade- hi torbaya koyup GO TO STABLE vererek ahıra gelin. Ahırda DROP PLASTIC BAĞ vererek plastik çan- tayı bırakın ve W, S, S, S, S ile çalı- lıklara gelip vazoyla kadehi DROP POT AND CHALİCE yapın. Tekrar GO TO STABLE ile ahıra geri dö- nün. PUT PLASTIC BAG IN SWAG BAĞ komutundan sonra W, S, S, S, S ile bir kez daha çalılığa gelin (Bu işlemleri aynen yapmalısınız yoksa nöbetçi sizi yakalıyor). h M REEL TS ON Df your eyes before tbhey are permanently damaged, but not before yot of steps on the öther side of the DF