Bu ay C-64'ün ses alanındaki yete- neklerini göreceğiz. Bu konuda diğer bilgisayarlarda pek görülmeyen ma- rifetleri olduğunu belirtmek gerekir. Ses üretebilmek için PEEK ve PO- KE komutlarını kullanmanız gereke- ceğinden önceden onların fonksiyon- larını gözden geçirmeyi ihmal etme- melisiniz. İlk adrese bir değişken adı verildik- ten (S)-sonra, tüm diğer ses adresle- rine uygun bir sayı eklenerek ulaşıla- bilir. 10 LET S-54272 00100 Se54dE77 Bözda FOR 60300 POKE v 841.8 00480 NEXT |I ı - © TÜ 826 <125) <195) <828) <236)> Bütün ses yerlerini sıfıra POKE ederek sesleri temizlemek de iyi bir fi- kirdir. Bu programlarınızda isteme- diğiniz durumların önüne geçecektir. A) SIFIRLAMA (Üstteki tablo) SES 1 KÜTÜKLER (REGISTERS) DA00 54272 (S-54272) Ses 1: frekans kontrolü, düşük bayt 54273 (S-4-1) Ses 1: frekans kontro- lü, yüksek bayt Müzik notaları çıkarabilmek için POKE edilecek değerlerin listesi no- ta tablosunda gösterilmektedir. POKE edilecek değerlerden bir ör- nek vermek gerekirse: 100 POKE 54272,75 200 POKE 54273,34 Yukardaki işlem 5. oktavda bir C notası çıkartır. Duyduğunuz her ses bir nota olacak diye bir kural yoktur. Nota tablosunda bulunmayan bir fre- kansı çıkarabilmek için aşağıdaki programı kullanabilirsiniz. Düşük ve Yüksek baytlarda POKE edilecek sa- yıları verecektir: (Sağ sayfada üstteki tablo) D402 54274 (S 4-2) Ses 1: pulse (kare) dal- ga biçimi genişliği, düşük bayt Dd03 . 54275 (S 4 3) Ses 1: pulse (kare) dal- ga biçimi genişliği 7-4 kullanılmayan 3-0 yüksek-nibble Sesin bir frekansına verilen diğer bir nitelik de sesin maksimum nok- tasının ne kadar belirgin olacağıdır. Vibrato (Sese şarkı tınısı veren ses tit-