dirmek ve o pozu korumalarını sağ- lamak daha zordur. Hadi Başlıyoruz Evet, sahne inşa edilip oyuncular seçildikten sonra asıl işe gelebiliriz. Bu karmaşık bir iş ve sizin total kon- santrasyonunuzu gerektiriyor. Bir ha- reketin ortasında durup da sonradan kolu aşağıya mı yoksa yukarıya mı hareket ettirmekte olduğunuzu hatır- layamamak kadar sinir bozucu bir durum olamaz. Neler yapacağınızı görmek için sa- bırsızlanabilirsiniz. Ama acele etme- yin ve işe basitten başlayın. Örneğin, oyuncunuz kameraya dönüp el salla- sın, Bu hareket onbeş yirmi kareden fazlasını gerektirmeyecektir ve za- manlama, hız gibi üretim rutinlerine alışmanızı sağlayacaktır. İşe yapacaklarınızı planlayarak başlayın. Filminizin önemli sahnele- rini temsil eden çöp figürler çizin. Bu sizin öykünüzü izlemenizi kolaylaştı- racaktır. Bir VCR ve kronometre ile birkaç sekans deneyin ve zamanları- nı ölçün, Kendinizi bir hareketi ya- parken videoya çekin sonra da izle- yin., Başka birşey yoksa deneme se- kanslarınızda ayna kullanibilirsiniz. (Walt Disney bu tekniği yıllarca kul- landı.) Planladığınız hareket iki saniye sü- recekse bir VCR saniyede otuz kare- den altmış kare kaydedecektir. Nes- nenizin ekran görüntüsü çok küçük olmadıkça animasyonunuzda bu te- mpoda görüntü kalitesini koruya- mazsınız. Saniyede 12-15 kare daha uygun olacaktır. Luke Skywalker'ın arkasındaki “force''u bilmiyoruz ama Lucas'ın arkasındaki MzLO )a (oT z T y| Animatörler olduğu kesin “The Empire Strikes Back”' filmindeki modellerden birini görüyorsunuz. Sağ altta filmdeki görüntü, yukarıda da kil model üzerinde çalışan modelci görülüyor.