SOSYAL HAYAT Dekorasyon Herşey değişti Değişik ufak parçalardan kullanışlı şekilde faydalanmak, ortadaki dö- küntüleri yerli dolaplardaki özel yer. lerine gizlerken duvarları (o dekoratif, değişik el sanatları eşyaları ile özel şekilde süslemek eve bir kişilik ver- mek ve değersiz malzemeyi odeğer- lendirmek, yeni dekorasyon anlayışı- nın özünü teşkil etmektedir. Meselâ pahalı salon takınılan, ağır eşyalar, dükkândan alınıp eve getirilen pırıl pırıl möble gün geçtikçe demode ol- makta, yanyana, birbirine uydurula- rak takını haline sokulmuş (değişik parçaların ayni stili, aynı devri tem. sil etmesi, ayni kumaşlarla kaplı ol- ması da şart değildir. Birbirine çok uymayan iki rengi vie bu her iki de- ğişik renge uyan bir halı, bir du- var kâğıdı ile billeztimek, uyuştur- mak mümkündür. Değersiz eşyanın değerlendirilmesi ancak misallerle anlatılır: o Eski de kullanılmış bir "değersiz eşya"dır Hem aksetirme hassasından iyi şekil- de faydalanılmış, hem de odanın da- ha geniş görünmesini sağlamıştır. Bir evde, bozulmuş bir ayaklı dikiş ma- kinesinin üstü çıkarılmış ve düz bir cilâlı tahta ilâvesiyle makinenin a yakları şık bir masa vazifesi görme- ge başlamıştır. Duvarları süslemek için dekoratif eşya yaratmak başlıbaşına bir sanat- kullanmak mümkündür. büfesi olmıyan bir er kadını, cilâlı sade bir möbleyi büfe gibi kullanmış ve duvar kısmına irilli ufaklı, çeşitli desenli bir düzine tabağı birbirine ya- kın şekilde, gelişigüzel asmıştır. Bu evde testi, bir vazo vazifesi görmek- tedir. önemli olan, yakıştırmaktır! Mutfak eşyalarının bile salona girdi- ği ve buraya güzellik verdiği görül- müştür. Meselâ muhayyilesi geniş bir sallandırıvermiştir. AKİS/26 Kevgir çok deko- ratif şekilde ışıklandığı gibi, (oodaya, istenilen hafif loş ışığı da vermiştir. İç mimarinin de bugün büyük bir önem kazandığı ve evin yerli dolapla- rından başlıyarak birçok teferruatı, nın ev yapılırken veya restore edilir- ken halledildiği ve eve göre döşeme meselesinin önem kazandığı bir ger- çektir. Meselâ bir evi daha geniş gös- termek için, şimdi, eski zamanda ol- duğu gibi, dahili pencereler açma modasına yeniden dönülmüştür. Da. hili pencere bazen yemek yenilen yer den şık bir küçük mutfağa, bazen ye. sülüklerin, yâni saksıların bulunduğu bir antreye, bir aralığa açılmakta, ge- buk değinmemektedir ama, her yılın bir özelliği, getirdiği bir teferruat de- gişikliği vardır. Bunlar toplanır ve birkaç yıl içinde, modanın tümünü değiştirecek şekilde, etkili olur. İşte bunun içindir ki, fazla para sarfetme- den mevsimin havasına girmek, ye- rine göre iyi giyinmek isteyen her ka- dın, ilk serinliklerle beraber, model- leri karıştırmaya başlar Parisli hazır elbisecilerin teşhir et- tikleri ilk mantolar oldukça (değişik tiplerdedir. o Bunların arasında çok spor, kısa otomobil paltoları, Avrupa- da kadınların gün geçtikçe daha faz- la otomobil kullanmaları neticesi, bü- Ayna ile genişletilmiş bir ev Yeni rekirse perdelerle veya özel bir deko- ratif duvar panosu ile kapanmakta- dır. Bu arada, vitraylı dahili pence- reler bazı evlere büyük bir özellik ka- zandınmaktadır. Moda İlk mantolar ve tayyörler Soğuklar hissedilir edilmez, kadın- ları bir derttir alır: kışlık gard- rop meselesi! Moda değişmiş midir? Gecen yılan kıyafetleri ne şekilde bir rötuşa tâbi tutulacaktır? Gerçi moda hiçbir saman korkulduğu kadar ça- dekorasyon yük rağbet görmüştür. Fakat kısa oto- mobil paltoları her zaman klâsik de. vetüyü renginde olmayıp, bazen de si- yahtan yarı spor, n ahiye olarak yapılmakta ve beyaz eldivenlerle, ken- disine birçok giyim yeri bulmaktadır. Abiye ve spor mantoların, bu mev- sim ortak bir tarafları vardır ki o da, vücuda oldukça yakın olarak biçilmiş olmalarıdır. Gerçi bu yakınlık vücuda tam oturan bir yakınlık değildir ve daha ziyade vücuda yakın torba elbi- seleri hatırlatmaktadır ama, bol man- to hemen hemen hiç yoktur, düz hatlı biçilmiş olanlar da tercihen bir ke- merle belde toplanmakta veya trene-