| B 11.5 935 gA &| YUNLA(/R | *—O ç Deeermem x——__ Y&h —*'Xbuşlıyanl_nı_ı_çırfv_îa İki löve , Başlangıçta iki löve birden larış <€ ctmek, elindeki kâğıt- Mmetge “Bariden çok yüksek kıy- te olduğunu ve hafif bir el- dım edebilece- anlatmak için İçin len deklâre etmek , Yünlar lâzımdır: d;—w_,l,-N Hiç olmazsa bir buçuğu İ>e Türe edilenden başka renkle- ongit Olmak üzere üç buçuk ŞT lövesi, hsç. < Yalnız kendi elile yedi * Yapmak ihtimali, ü Çeşit deklârasyon daha pin Fiymetli renkler için ya- İan? ve arkadaşın hafif bir yar- Ülmil, Ş e manş yapmak kabil olur. €selâ : (Kör: As, rua, 7, 6, 5. Sâro: As, vale, 4, 2; trefl: As, * Pik: 8) şeklindeki bir elle Çalhız bir kör deklâre edilecek y iSa, eğer arkadaşta: (Kör: 10 6 3, 2; karo: 6; trefl: Rua, Önde 7; pik; vale, 9, 6, 5, 2) şek- he © bir el bulunduğu takdirde bi Söylenilen rengi tutmasına ı,'r_ ne de renk değiştirmesine kân yoktur. Fakat ilk söyli- 1i kör birden deklâre eder- e arkadaşı o elle mutlaka üç Lâ'îv'ccck ve dört körde karar kı- fak manş yapılması kabil ola- Pa. — A’!afır kıymetteki renklerde | lövelik bir elin manşa gi- Sikmesi için arkadaşın kuv- ;“—l: bir yardımı lâzımdır. Eğer “kadaşta böyle kuvvetli bir | ’:"J:m varsa, rcasen, iki löve meden o ren- t “den deklâre edil " tutacağı tabildir. Bumun için 31 kıymetteki renklerde 8 arsa, ancak o , arkadaşı konuşturmak Kh iki löve birden deklâre et. Pa | * doğrudur. İki töve birde: söylemek için ftrakt briçte çok kullanılan ha bir usul sardır ve bunu *mek lâzımdır. Bu usul, ancak arr manş yapabilece vvette bir elle iki löve birden tlâre etmekten ibarettir, Bu- h (forsing) icbar deklârasyo- 4 denilir, Bu usul, iki ortak çadcunun şlemi bulamadıkları ka- *dirde, mutlaka manşta h kılımncıya kadar arttırmadan “ğeçmemelerini icap ettiri ırî*fylc bir deklârasyon için K | I-,_CuC renkte beş büçük önör Vesi; e * üç renkte beş onör lövesi By, Ut kâğıtlı kuvvetli bir ko- a Üç tenkte beş onör lövesi Üsavi kuvvette iki rengi; ahut ta üç renkte dört bu- ’:n;%f lövesi ve çok uzun ik * bulunmalıdır. vusi 10975 İ H1b2 F &192 Bâar B e g vı053 i> | t86 ,0 et B *1654 İi | Vis ” Ja | DALIRIL 143 a Ra) CON îhüîld" (S) vermişti Onişen SYon, sırasile şöyle ya a) iki ye(3) bir kör; (O) pas: St (Ö ÖN (E) pas; (8) dört (0 ). (N) ve (E) pas. A R a Pat ve JUna pik damı ile başla üşumi ASile pik valesini - Ve (8) ö Oynamıştır. Ki keser. kozdan ybetmemek şar R Eş üNü yerine getirebi Vati döre p *T, kendisinde eksik karlmaşın ” (O) da ise valenin &e' Bünlar A Mâni olamaz. Fa - ve d de ise, elinde koz a SUzlusunu muhafa- | deN Şişlide oturan bir bayan oku- yucumuz bizden ayakkabı, ayak bakımı ve ayak zerafeti hakkın- da bir yazı istiyor ve şimdiye satır bir yazı bile okumadığın ilâve ediyor. Tuhaf bir tesad eseri olarak “Tan" bu mektubu aldığı gün böyle bir yazı tasarla makta ve hattâ resimlerini de hazırlamakta idi. Sevgili okuyucunun — hakkı var. Ayak zerafeti bizde ihmal olunmayor değil! Güzel ayak, güzel çorap ve güzel bir ayakka «ak şartile bütün kozları alır. Ancak kozun üçüncü elini, ken- disindeki as ve dokuzlu çatalma doğru oynayabilmek için mor da el tutacak bir kâat olmamalıdır. Binaenaleyh (S), karo kaçmak telâşile derhal trefl oynamak hevesine düşmemelidir. Çünkü trefi, eli mora geçirebilmeğe ya rayacaktır. Şu halde murqaşı evvelâ koz damımı ve sonra ulak bir koz oynamalı, (E) nin onlu- sunu rua ile almalıdır. Elinden trefl ruasını oynadıktan sonra trefl damı ile mora geçeıfck trefl asının üstüne elinden bi karo kaçmalı ve nihayet koza empaş yapmalıdır. İ Prensip: Taahhüdü yapanın as, rua, dokuzlusu ken(lıv elxndç. damı ile hiç olmazsa iki ufağı morda olmak üzere dokuz ko.zu varsa; kaide hilâfına olarak ilk elde damı oynamalıdır. Bu su - retle dört koz sağındaki oyuncu da bulunuyorsa, elindeki as, rua, dokuzlu çatalı sayesinde bütün kozları düşürebilir. Ancak ko - zun üçüncü elini, kendısmdçkı as, rua, dokuzlu çatalına doğru oynayabilmek için morda el tu- tacak bir kâat muhafaza etmeli- € İlk elde damı oyna dir. kadar bu hüusüsta bir yerde bir | Ayak Ve iskarpinlerde Zarafet Iskarpinde,zarafet kadar, ayağın rahatlığı da düşünülmelidir ni hoplatacak kadar güzel şey- ler değil midir? Hele güzel, za- rif ve ince bir terlik! Bunu hiç sormayın! Hassas bir erkeği en can evinden avlayan kadın eş sı arasındadır. Fakat ayakkabı ve yahut terlik ne kadar güzel olursa bundan evvel ayağın gü- zel olması şart değil m Ayağımızı güzel saklamak, her şeyden evvel bir arzu ve gay ret meselesidir. Nasırsız, taze ve yumuşak bir ayak sadece Al- lah vergisi değildir. En güzel ayağı bile rahatsız ayakkabılar »t hakikaten hepimizin yüreği - | giyerek, lüzumu olan ihtimamı ihmal etmekle o kadar kolaylık- la bozar ki, bir iki sene zarfında biz de bu tahribin neticesine ba- kar, ağlarız. Ayağı yumuşak ve ( >sırsız saklamak için en iyi us.u gün - de bir defa bol, arm # çok bol sa- bunlu sıcakca suya sokmak lâ - zımdır, Mümkün olursa bunu sa- bah akşam tekrarlamak daha bü yük faydalar temin eder, Sıcak banyodan sonra ayağı soğuk su ile çalkalamal. da çok lüzumlu - dur. Çünkü açılan mesamatın mümkün olduğu kadar az za - manda kapanması lâzımdır. Banyodan sonra ayağı iki hav lu ile kurulamak lâzımdır. Ayak ta ve bilhassa parmak araların- da en hafif bir şekilde bile rütu bet kalmayıncaya kadar — sıkıca kurulamak, kurutmak ayak sih- katinin ve güzelliğinin birinci şartıdır. Tırnaklar ne çok kısa kesil - meli, ne de fazla uzatılmalıdır. Ayağma ihtimam eden her ba- yan bunları haftada bir defa ke- ser, ve her gün aralarında bir şey kalmasın diye, iyice makas- la ve bir aletk temizlerse bun - dan da hiç korkusu olmaz, Yal- nız yine tekrarlayalım; Ayak - lara her gün ayni ihtimamla * bakmak şartile istenilen yumu - şaklık elde edebildiğini ve bir gün bakarak, bir kaç gün ilimal etmekle hiç iyi bir netice altına- mıyacağını unutmamak lâzım - dır. Ayakları güzel ve saklamakta iskar? rapların da öynad yumuşak inle,in ve ço- gı rol mühim dir. Moda sadeliğe ve rahatlık içinde zerafete doğru gitmekte- dir. Bu itibarla artık hepimiz sıkt; nasır yapan iskarpinlerden kurtulmak imkânına malik olu- yoruz demektir. Dikkat edecek olursanız bu sözlerimizin mânasını daha iyi uayacaksınız. Yükarıâxki Üüç ayakkabımın birisi eldiven * yibi yumuşak deriden ve ökçesizdir. Bu terlik ka rahatını tasav- vur etmek gü Ayak parmak | larını istediği gibi büküp rahat ettirmek için ikinci ve üçüncü ayakkabı fevkalâdedir. Bunlar Paris modelleridir. Diğer iskarpinlere bakacak olursak bunların hem zarif hem de çok rahat oldukları derhal gözümüze çarpan iki hususiyet- tir. Açık sandallar ve alelümum | ayağın mühim bir kısmımı a- çık bırakan iskarpinler bu sene Bgeçen seneden daha fazla moda olacaktır, Nevyorkun en şik ka - Cınlarının giydiği bu modelleri a bir | a kolay la yapabilir. Size itina ile seçerek gösterdi- Bimiz bu iskarpin modelleri ay- mu zamanda en zarif ayaklı ad - dolunan en şık kadınların giy - diği ayakkabılardır. Bu itibarla ayak zerafeti hakkında yazı yaz mak lüzumu da ortadan - kalkı yor demektir. Çünkü bu aya'dla- rın en zarif olduğuna Paris ve Nevyork çoktan kararını ver » miştir. Çoraplara gelince; evvelâ, ço- rapsız gezmenin ayakları son derece bozacağını söyliyelim. Bilhassa dar iskârpinlerle sıcak günlerde sokaklarda dolaşmak ayaklara karşı en büyük ihanet- ten başka bir şey değildir. Plâj- da, sayfiyelerde — sandal biçimi ve-çok rahat ayakkabılara bir di yeceğimiz yok, Çorapğarın topukları çift öre gülüleri' en-iyisidir. Çorapların yırtık ve yamah. olması da a - yakları fena halde bozar. Esas ayakta en ufak bir berf ve nası. rın türememesi olduğu için bu- na son derece dikkat etmelhelir. Çok ince çoraplar bizde henüz yapılamıyor. Bunların çok şık olduğuna hiç şüphe olmamakla beraber, biraz daha beklemek lâzımgelecektir. Renklere gelince; gi nım tenine en uygun olanını g meyi umumi bir-kaide olarak kabül edebiliriz. Fakat çorap, a- yakkabr ve ayak bahsr o kadar uzundur ki okuyucumuza bu en- teresan mevzua pek — yakında tekrar avdet edeceğimizi vade - derek bugünlük bu kadarla ik . tifa ediyoruz.