'CilîszI,Sayı_ZBkr e. _Y ’,' : etmışlerdır (1) rımızda maddi kuvvetleri kalmamıştır, fakat gizli âyinler, esrarlı tarikatler şeklinde türlü namlarla manevi tahribatımna devam eğyle- mektedir ve ne yazık ki münevver geçinenler de onları desteklemektedirler. Erenköyünün bilmem hang' hucra kosesı.n- de bir tekke eskisinin yıkık cdasına çe zavallı bektaşi; yanmiş munular, postlar, fahir—' “ler yakalanmak sebebile tar ikatçlik yaptıgı ileri s(ırulerek Mahkemeye sevkolunurken, et “Emin gihi kafasını yeni dünyanın müspet ışık- İarile, aydmlatmıs olduğu sanılan bir ünlü ya- zarım geri ve sapık talimatı maneviyeye bağlan- makta ısrar edenlerin -şayet yarsa, olduğunu da " bilmiyoruz ya!- Dini haklarını islâm camiasına * karşı korumağa kalkışmasına nasıl olur da tari- '; katçilik propagandası denzlmez_. benim Âciz ak- hmm ereceği nesne değildi Batıniye; müstakil ve tel_ bir fırka degıldır Çeşitli ko].ları, her asırda ve yerde başkra şekil- ler ve isimler altında görünüşleri vardır. Hepsi de «gulât» tandır. Yani, ne ehli sünnet, ne de hakikt şia <<Bat1nıye» yi mezhep olarak kabul etmezler. B delil göstereyim: ((Sayda» da yalnız şit mecmua ve gitapları basan bir İrfan matbaası vardır. Bunun yayın- İarı arasında (rEsşıatu F ittarih» isminde bir ta: vih vardır. Müellifi, Allâmı e Şeyh Mehmed Hü- seyin Ez-Zeyyindir. Bu zat şİal isna aşeriyye müçtehidir ve sözleri şia hakında senettir. Kita- bmın beşinci faslı şiarım «gultüv» ve «gulât» tan beraeti hakkındadır. Diyor ki: «Bunlar dinde haddi teravüzle gulüv eyle- mışlerdır ve gulât fırkalarımı s_raladıktan, Nu- / sağyriyeyi gulâta ilhak ve ilhad ile suçlandırıp dairei islâmdan ihraç eyledikten sonra. gulâtın kâffesinden şiddetle tebsrr., bunların tenâasütbe itikat ve meharimi ibaha eylediklerini de ilâve eder. Batıniye ve karamıte hakkında da, bünla- rın haddi tecavüzü hepsmden sıddethdıı halka uhterem Profesor Şemseddin Günalta- hakkında en mevsuk tafsilâtı verir. Batmılerın, Karmıtilerin maskelermı düşürerek onlarm esrarlı mezhep ve Reisliğinin . bastırdığı xKeşfü Esrar —ıı-Bâtımyen den daha üstün bir açık- anatu', Ahmet Emine okumasını tavsiye ederim. Bakalım, ler bakkında da ileri geri =oylenmek kudretini - kendinde görecek mi? SEBİLÜRREŞAD .. : . - bu yüksek değerdeki tarihi etüt- * di7 zararları büyük, dunyayı fesada verişleri mü- himdir.» der. Ve y.ne şıanın mutebeı kitaplarm- dan hepsı de «Batıni; a karamıte» yı kâfir sayarlar. Bu gibi delaıh ehhsunnet kıtapların— - dan değil, şia kaynaklar: istenildiği kadar cogaltmak da kabıldıı Şu hal- de, Batıniye ve karamıtenin tarihinden müslü- manları haberdar eylemek ve onların zararla- .rınmdan temiz ve masum Türk milletini korumak diyanet işlerinin öz vazifesi olmüz da, bunun ye rine Yeşil Gece romanını bastırmasi mı icap eyler Fiminin medrese miantığını okuma- diğını elbette bilirim, ama raantık ve-akıl mef- humundan bu derece -. uza—dasabılecegını um- rhazdım. < &- Çıkan netice: Görülüyor ki; iddia eden kim ve neresi olursa olsun «Aleviye» adile bir «din», bir cmez hep», hattâ müstakil bir atarikat» dahi yoktur. Sadece bir «Aleviye» diye kulaktan duymuşluk vardır. Nitekim, «dönmelik» diye yahudilikten azan ve islâm ahlâkını bozan gizli bır tarikat- ten dahi zaman zaman bahsolunur da, hiç kimse çıkıp dönmeliği kendine maleylemek cesareti- ni göstermez. Şu halde tevatür ve rivayetlere ' “bakılarak islâmlar arasında bir dönme Acemaati tasavvuruna ve bunların dint hislerini incitme- meğe dikkatin «lâiklik» iktizasından bulundu-» : guna ınzmınaga imkân var mıdıw? adı.nı taşıyan her ferdi ıslâm ve bagla.ndıgı mezhebı de 400 “milyon islâm âle- mince malüm ve açıkta görülen mezhepleı den , birine mensup biliyöruz. Böyle olduğundan ötürüdür ki, kendileri başka bir şey olduklarını Açıkça ortaya atmadıkça. ne mevhum yektüinlar- dan, ne de hayah ve nıefrv_ız haklardan - bahsi “doğru bulamıyorı öyle olunca; fılan kitabın neşrinden, - ya- hut Batınilere müteallik tarihi ve dini araştır- Tardan ne bir fert ,ne de bir cemaate isabet eyhyecek hakaret yoktuı Tezyif de h Acımak sapmışları aydınlatmak ve kurtar- 'ardır. iç! - mak, sapabılecekleıı korumak v Aydınlatmak; ilmi ve ciddi eserlerın yaym- " lanmasile, tarafsız görüşlerin açıklanmasile, sü- rüp gelen batıl bağlanış ve inanışların mahiye- tini ve hakikatini a.nlatmakıa, irşatla olur. «Ha- yatta en büyük mürşit; ilim» olunca boyle yapı- lı.r Diyanet işleririn yaptığı da bundan ibaret- Oyle olunca, şukıanla kaısılanması lazım