Cilt 1I, VSayı 28 | " ABDURRAHMAN AM'PAŞA Arap Birliği Ürnümi Sekreteri V Geniş mânalı bir k 0 SAV; S z -Kanun ve vicdan. — Lüks hayat v 16 e. — Ulül'e ler ve gorunuşler hüküm için gaye değildi. y kelime, — Ihtıyaç meselesine İşlâmın bakışı. — Acizd. Bundan ileri gelen fakirlik. — Hayatta aslolan çahşmaktır Dirin geniş salâhiyeti. —— Müs: avat Akıde ahlak ve kanundan ibarettir. — Timlere ıyılık — Iyılıgı Islam ehaslarma göre tanzim edelim. Genıs mânalı bir kelıme —— ——————O' Iyılık 've ihsan İslâm dininin' en büyük | ruknud . İçtimat salâha götüren işlek bir 'yoldur. (;Bırrn kelimesi Kur'anı Kerimde bir- çok mânalarda. kullanılmıştır. Bu mânaları siyak ve sibak tâyin eder. Birr, en geniş mâ- nalariyle- doğruluk, hayır, ihsan ve Allaha itaatten ibarettir. Bu bahisteki «Birr» keli- İ mesıyle fakirlere, miskinlere ve aciz, yetim- dik, hastalık, âfat, cehalet gibi sebeplerden dolayı cemiyette bizimle beraber iyi ve zen: - gince bir hayat yaşayamıyan kardeslerımıze ihsan ve yardımı kastediyo: Oruz. - Davet-i Muhammedıye ıyılıgı tahdit ve anzimde ve bu hususta fertlerin, milletlerin ve devletin vazifelerini tâyinde işe yarayan bütün cemiyetleri geçti. Bu bakımdan O, Umu- “ Mi nizamlı olup bütün milletlerin rey ve nâ- 'zar sahıplerı tarafından itina edıhneye ye nmiştir. | okunmaya hak kazanmi . Faşıst komunıst ve: demokrat partileri arasında vukua gelen bu . muharebe Hazreti -Muhammedin kanunlarını ve sünnetlerini be- .yan hususunda acele etmemizi icap ettirmek- tedir. Çünkü halk ihtilâftan kurtulmak için ancak orada bir yol ve bir çare bulabilecek- tır. üslü manlıgm içtimai fesada karşı din” 11e ve rey birliğiyle nasıl savaştığını; tekâfül -ve içtimaf ruhu nasıl dini bir esas ittihaz etti- “ğini yukarıda beyan etmiş bulunuyoruz ki -ancak bu sayede Allaha varılacak ve. ferdin - imani da bununla tamamlanacak, millet, va- - .zifelerini bununla odeyebılecek devlet de bu “esası milletinin kalbine yerlestırmek Ve onu : ) hayat kaidelerine ithal etmek suretiyle ema- ' 3 ; .hetini yerıne getırebılecektır SEBİLÜRARŞAD — S G : S A ğ Hazretı Mulıammedm ebedi risaleti. Çeviren: —— H. HÜSNÜ' ERDEM Diyanet Riyaseti Âzasından den ve vesaıt yoklu-. “Lüks hayatla fakrü zaruretin ecilikle savaş. —— Fakrü zaruretle mücade- —- Şekil- hakkı Allah hakkı kkıdır. — Gayri Müs- İhtiyac meselesine İslamın bakışı , Beşeri cemiyetin en buyuk âfeti olan fak- İslâm dini, fakrü zaruret yüzünden kım- seyi hor görmemiştir. Onun nazarında Alla- ha en yakın kimse, günahlardan en ziyade sa- kmandir. Bir fakir; olanca ihtiyacı ile bera- ber, servet ve sâmanı ne kadar çok olursa ol- sun bir. zengmden Allah katında daha Yük- sek olabilir. İlk defa olarak İslâmda' fakiri görüp gozetmek bu suretle başladı. Fakirin â fakri acizden ve malül olduğundan mı, yoksa .o vesaitsizlik gibi bir sebepten mmi neşet. ettıgı nazarı dikkate alını Acizden ve vesait yoklugundan fakırlık "Çalışmaya gucu yetmedıgınden ileri. ge- len fakirlik için çare yoktur. Bundan dolayı “onlara yardım etmeyi, teberru ve iane olarak değil, belki-ifası vacip bir hak olarak cemiye- te yüklemiştir. Cenabı Hak, «Onlar kı malla- yında, muztar kalıp istiyenlerle j yuz suyu dök- meyip mahrum kalanlar için muayyen bir hak “vardırn (Zâriât suresi: 19) buyurmuş ve bu suretle insanlık şerefini korumuştur. Vesaitin yoklugundan doölayı fakır olan— 'İara gelince, Bunların kazanmaları için vesile bulmayı devlete yükledi. Dilenmeyi takbih ve Müs ümana dilencilik zilletinden kendısını, yuksek tutmasıni ernretti; veren el alan elden hayırhdır Resuli Ekrem Efendımız bir dilen- " çİyeE para verdi ve bu para ile balta ve ip sa- tın alarak odun kesip kazanımsamı ve dilen- cilik zılletıne katlanmamasını emir buyurdu K Hayatta asl olan çalışmaktır: - - İslâmda asl olan çalışıp kazanmak « lâmiyet her suretle buna tesvık etmıştır Hat—