Ö Gı$t1 Sayı 93 - SEBİLÜRREŞAD A K S SYN ğere ,.Tevrat,, dıve öne surül'en kitap Musanın Tevat'ı değil, Yahudilerin uydurup /yazdıkları mecmuadır. Bu. en ka ti en vâzih den geçu'erek İlk önce Musanın Tevratını ele maksadımızı sıraya koymak için ıfa— : delerımızı “maddelere -hböletim. * deger Vvermesi doğru du - üpHe goturmez bır hakıkat Pakısta.na 'biz Ki H “ise de buna guvenılm evratın ağızdan ağıza gehşının 'arka- - sı Amu'nu oglu Buşya . zamanından ,önce “ke- . silmiştir. Çunku Buşya'nın hukumdar oluşun- dan 18 yıl sonrâ bir Tevrat nüshası bulunmuş nushanm Buhtunnasar ' hadısesmden önce kay 'te ise de bunl ununla beraber ©o . ilmti, tarihi - delillerle sabıttır. .Mukaddes kitahı (yanı İncili). teşkıl eden - “Âhdi Atik ve GCedit kıtaplarmı birer birer göz- bolmuş olması da kuvvetle tahmin edilebilir. Hele Buhtunasar hâdisesinde Tevrat ve benzer lerı orta.lıktan yok - olmuştur. Hırıstıyanlaıca, bu kayıp olanlarm hepsi- * nin Azranın yazdıkları olduğu iddia edilmek- çmdekı rivayetleriyle bera- ber «<İntokes» vak’asmda kaybolup gıtmışler- dir., Dı orlar. — Semavi k.ıtaplara inananların çoğu: <<ahbarı eyyamdan olan Sifri evvel (tevanhı' evvel) (Sifri sani (Tevaıılu sam) yi Haccı ve ; yetm “durümü üzerinde tesir etmıst : Büunun Üzerine arabulma' heyeti, Pakısta— !'na'ateş kes emrini yermek için müraçaatta bu- unpiuş, Pâkistan, durumu olduğu gibi muha- “faza şartila ateş kesı:'ne emri vermeğe râzi ol- muşsa : da Hmdıstan Pakıstan askerlermm Kiş * emri verılmesını gerekleştiren bir karar vermıs c ve iki hükümi üÜmetin re'yi âmme muracaatı.m ka- bül ettiklerini bildirmelerini ıstemıs ise-de, ıkı_ “taraf da bu kararı kabül etmemışlerdır ve bu- “nun netıcesı olarak muhasomat devam etmek- 4edir, İşte Kışımr meselesu:un ortaya çıkanms edir. “olduğu büyük fesat, bu m: Arabulma Kom.ısy onunun L “muş, Mihrace de Hindü -olmaktan 1stıfade 'ede- rek- Hindistandan yardım- istemiş, H.ındıstan . da ona askerı kuvvetler gondermış . .ç Mıhraceye bu kadar 'bir şey- varsa, bü musluma'ılarm :bü nuhrace 2 hk'ten 'kürtulmak istedikleridir. - O halde bu hâlkın' ısteklermı gozonunde “içinden çıkılmayacak bir da yaptıgı a- | raştırmalardan anlaşılıyor ki, Kişmirde Hindü : Mıhraceye karşı bir halk kalkımnması vukubul tutarak sırf Hindoluk- gayretile müdahale et - memek her halde daha dogı'u ve daha selâmet-. “İ4 olurdu. Asıl mesele, sevıl.meyen ve 1stenmeyen bir mührace yüzünüden işi azıtıp büyütmek ve ona * mahiyet vermektir... Bize kalırsa, en makul hareket tarzı, Hindis - tanın da, Pâkistanın da Kişmirderi çekilmele- ri, sonra Kişmir halkına müracaat edilerek, hangi tarafa iltihak etmek istediklerini sormak - ve alınâcak cevaba göre bir hukum veı'mektıı : : Yoksa Hindistan 'askerlerinin hâkim oldükları ir yerde tarafsızca bir plebısıt yapılacagım : zannedece bir, kimse yol Bu işin azması-ancak en ancak kışkırtır. 'Onun için daha müdebbirane hareket ederek fesadı onlemek en isabetli ha- rekettır j Bu işte Hındıstan hesabına tecavüzi. bıı- mahiyet alan müfrit -bir milliyetçilik hissi- ve taassubu göze ça.rpmakta ır. Bu iki komşu ve Asyamn sulhunda, hayat. ve istikbalinde en mühim rolü oynayac iki büyük ve kıymetli elemanın vakitlerini fesada kapılarak geçirmeleri, zarar ve' felâketten baş- ka bir-netice veremez, Şayet bu âciz sesimiz bu Şarklı ve Müslu— 'man dostlara ve ka.rdeşlere erişirse, bütün'ri- ve tavsiyemizin fesada son vermek için 'en kestmne yoldan hareket. etmelerini temenni --- ettıgımızı soylemek ısterız Ömer Riza Dogm! « ; fena netıcelerı ve- rir ve bugün Asyayı tehdit” eden. tehlikeleri