1 Aralık 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 11

1 Aralık 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 11
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

:SEBİLÜRREŞÂD - “Cit1, Sayır 88 O 0 D 0 U ü “Ziya Şakitin 'iftira ve tecavüz SEBİLÜRREŞAT MECMUASINA Mecmuanızın 22-inci nüshasinın 345 inci sa.hıfesınde, dine iftira: ve dini tezyifden dolayı Ziya Şakir hakkında kanunt takibat icrası için Diyanet Riyasetince Ankaıa savcıhgma müras- caat edildiğini okudum * Ziya Şakirin Son Te]gra.f gazetesine teh—ı— ika olarak yazdığı Mezhebler ve Tarikatlar rihinde ehli sünnet mezhebine karsı ku]landı- 1 ağır kelimeler Ve ehli sünnet mezhebinin en buyuk fıkıh kitabı olan Meykufat kıtabmda mevdut olm. tei llık bu' meselenin mevcudıyetım 1ddıaya ka]kması diğer -gazetelerde i üzun tenkıdlere se- bep olmuş: - Dıyanet Rıyasetmm bu meseleyı ehemmı— yetle nazarı dikkate” aldıgı, savcıhga müracaa- *| Saından anlasıhyor .,Zıya Şakir ısmmdekı muharrır, her ne . vakit bir eser, bir makale yazaısa mutlaka tah- tezyif, ehli sünnete tecavüz tarzında yar züarla döldur. Bunun..en bâriz nümüunesi İsİ- atıbulda Maarıf Kutuphanesının' neqrıyatın - İan olan ve Ziya Şakir tarafindan tertip edi- len ((Mezhebler tarihi, Sah İsmail, Şüiilik ve asına imkân olmayan, namusa mü- . leri - Sünnilik - Alevilik ve Kz’ılba.şlık» hamr altın- daki eserde pek acık*u Bu kitâbn 199 uncü sahıfesınde Şah İsmail lisanından Sultan:- Seli- me âcanavar» demldıgmı yazar. 163 üncü sahi- fesinde de güya Şah İsmailin emrile Istanbula geleri Balim Sultanm huzuruna Topkapı sara- yımda giren Sultan Beyazıdı Velinin boynuna ıp takılarak â âyinicem yapıldığı ve orada Şa_h ; İsmailin sınlerı okundugm'ıu yazar Bunları yazınaktakı maksadı pek açıktır; İran şahı Şah Isamıh Safevi nasıl sif mezhe - binde ise Osmanlı Padişahı Sultan Beyazıdı Veli de bu mezheb üzere olduğunu bu .kitabi :okuyanlara ilân - etmek ve bu suretle sünni mez.hebını Küçültmek, Anadoluda bulunan ca- . hil hazı koylulerı kandırmaktır :Geçen gun kıtapcılaıa gitmiştim. -Ziya Sakırın telâşlı telâşlı- Mevkufat kitabı soruş - “ turduğunu “söylediler. Demek ki aleyhınde ya.zdıgı Mevkufat kitabını “henüz gorup oku - yamamış yasetinin teseb'buslerme teşekkürler ederiz... Herkes haddım bilmelidir. ıBlmeyene bildirme- Hidir boyle ıken Tevrat 1le bahsı gecen A_hdı Atık kı-ı taplar arasında bir fark - bul unmadığını ibrani hsanmda büyük bılgısı olan meşhuı' ((Lıyosîen» “itiraf etmekle. hepsmm aynı zamanda yaledıgı ahakkuk eder. 8. -—_Tesmyede (4) «o tasların üstüne bu Tevratın kehmelerınıu butununu yazasın.h Yiz 'ne. Tesnıyede (5) o “taşlar Üstüne'bu Tevratın n kelimelerini sık yazı İle yaz.», Yuşanın kıtabmda (6) «Musanin emrine uyularak .bir: -©. mezbah yapılıp üzerine Tevrat yazılmıştır » Yi- «0 yerde | Musanını Tevratmı o taşlar Üzerine naklet ki onları İs. 'ne Yusanın ıktabmda (7) : raıl oğullarının büyükleri " (YAZSIN,) “Yine Yuşa- T nın Kitabında (8) «0 yeıde taşlar üzerinde olan . Musamn Tevrat nushası ki İsrail oğullarının * o- nünde yazılmıstı, onu sön yaz.» denılmıstı - u. deliNerden Tevratm ahlaşılı ’captan ıba.re(: olsaydı, böyle. © siye l hrdı” Buna 1mkan mı var?. 9. — 1850/ yıhnda Londıada “bir Yer tav- ((Clğs _Dalğm» ancak o hâyvan | kesılecek tâş yermm alabılncegı 'buyuklııkte - ; d Ü r. Eğer Tevrat; anlatıla.n beş ki -:|" 9 z iiydi?. O dar yere nasıl sıgdırılabı— : matbaasmda Ingîhz dı]ıle basılan tarıhte. " «Eski zamanlarda insanlar, demır, tunç, Ka- lemle veya kemikle kuı'şu.n tahta ve balmumu - parçalarile üzerine dıledıklermı işleyerek yazar- lardı.-Misır ahalisi bunların yerine Papiros a - dındaki yaprakları sonradan kullandılar. Mılat— : Ve . tan 800 yıl sonra, pamuktan kâğıt yapıldı.. - 1300 yıl, sonunda paçavradan. k“ıt vücuda ge- tirildi, kalem de Milâttan 700 yıl sonra icat edil- .di.» der. Bu ifadeye nazaran, Mılattan 1500 yıl ön- . be yaşıyan Musaya isnad. olunan Tevrat, acaha nereye ve nasıl bir kâğıda yazılmıştır? Bu ta- ıhı hl dâvanın aslmı çürüğe çıkarmaz mı? ——— — ——— Rahmetullah (D 1912 de basxlan Incılın 491 inei sahıîesme >aınıı (2). 1912 de bası.lan İncilin 493 üncü sahifesine 8. D ineci âyet, sahife 268: : “(7) 1839 da basılan Incıh_n farisi nushasında' 32 inci âyet, sahifi :(8):.1845 de basılan İncil nüshası. - * - (9) 46 incı bölüm, 5 inci Âyet sahife 5T. olduğu anlaşılmaktadır.- Diyanet” Riz sad S ezdi. Sunbulluk

Bu sayıdan diğer sayfalar: