'Cılt1 Sayı 23 SEBİLURREŞAD Ka’b bir Zu.heyr e hânginiz- rastlarsa p öldürsün. Kanı hederdir, buyurdular. Kardeşi telâşa duştu, ona haber 'saldı: di Eğer kendine lğasdin yoksa koşup gel. Pey- gâmberimiz, kendisine sığınıp tövbe ederek İslâmı kabul edeflerden hiç kimseyi reddet- miyor.ve İslâm olmadan evvelki durumların— dan suclu tutmuyor. : azdı. Ka’b 'ne kadar saklansa kur- . - ) na : karşılı'aında diz çokup mubarek ellerıne ya- C pişti (): Hişi edu en Iaılahe ıllallah ve enneke' eden “Resulâllah. El'amân - yâ Resu-:-|- : hammı lallah Kâ’b bin Züheyr, tövbekâr ve Müslim “tm ta E olârak sana gelmek istiyor, ona, emân verır, getırırsem kabul eder misin? Resuli Ekrem Efendımızden uEvetn 'ce- vabını -alınca: yi : — Ey Allahın resulu, der, 1ste o gunah- : - kâr Kâ'h benim! Bu sırada: oradakılerden bırı atılarak: — YÂâ Reğsul, allah bana İzin ver de şu AHah düşmanının boynunu vurayım)! Deyince, Fahr-i Kâi :— 'Ona I]ışme ©, bıze tovbekar olup gel— . mıs ve İslâmı kabul eylemiştir. Buyuruyorlar. Bazi sözler daha ğeciyor. Sonra Ka’b Resuli Ekremden müsaade alarak Fahr-i Kâinatın methinde tertıp eyledıgı ka— sidesini okumaga başlıyor . ((Bımet süğdü fekalbıyel yevme metbulü.» «Sevgilim benden ayrildı; Ondan ayrılışun— dan dolayı bugun yıiregım dertlidir. aşlıyan bu. gazel, 57 beyıttır 37 nçi - darı gazel kalan on üç. beyti önce: bir- girizgâh ile başlarlar. .gazel şeklinde olur, orada sevgilisinden bah- : 'seder sonra munasebet getirerök öveceği za- vsifatına girişir: Kâ'b da böyle yapmıs- . tır, hattâ Resulâllah onu sormus —— Süadın (yani sevgıhn) kımdır" -Kâ'b — Yâ Resulâllah, zevcemdlr, diyör kı şam.n zekâsina, mcehgme ve e'debı mevkıe : çok uygun bir cevaptır : (*) İbni Fesir tarihi, cilt 4, 'sahife 3697 ahr-i Kâinat senin kanını heder kıl- Şaır kaside- arasında dıyor ki: gi «Resülâllahın” benim kânımı heder ettiği ba- ha haber verildiyse de, ben onun aftfın: ı memül ey: | lehiekteyi ım b “«Resul EkIem kinından sıyrılmış bir Allah -. kilıcıdır, kı onuün sıyrılmasıyle butun alem aydın- hga ga.rk olüyo: ü Bü beyti okuyunca Fahr-i Kaınat Efen- iz.0 derece mesrur öldu ki - takdirlerini fiilen de izhar buyu: rdulâr da arkalarından - hırka-i şerıfelermı çıkarıp Kâ'b'a giydirdiler. - «Bürde» nin Türkçesi «hırkan dır. İşte «Ka- side-i Bürde» denilen ve hastalara okumârak- şifa beklenen mubarek kasıde budu Işte bu zat dahı ekabırı Ashaptand.ır İs- la.mı kabulunden evvelki durumundan mua- haze ve bizzat Peygambere dili ile vâki olan 4taa_rruzundan “dolayı öna da dil uzatacak mı- : 1 . S . İslâm, Müslümanlıktan önceki seyyiat vema-. :Âsiyi siler, iman ve tövbe insanı tertemiz ya- par, Allahın Peygamberının kabülüne ve tah- mezuniyet vermemiştir. O b ş . ümmaetini kendinden çok seven üstüülerin üs- * tünü efendimizin yolundan ayrılarak bâtıl dâvaların arkasından koşimak, dalâlete yapış- Mmak, bu çeşit iddiaları hak diye yaymağa uğ- rasmak ise halkı- idlâle cahşmaktır Biz ve elimei Tevhidin camiasındaki her fert; söz soyhyebılen, eli kalem tutan msanlardan, şey- arih şer vasıtası, dalâlet ve zülmetin yapıcısı: ohnayı değil, şeriat ve iyi ahlâk yolunun ay- dınlatıcısı olmalarını beklemek ve ıstemekte : elbette haklıyız.: * . : uLanetn ve .«küfür» bahsine gehnce Önun tarihi mahıyetlnı şer ve iliri görüşiy- le hakikatini de muteakıp yazılarımızda taçık- latmaga çalışacagız aif Ouan Abone bedellerını bu ay. ıçınde herhalde gondermek zahmet ve: * Tütfunda : bulurmalarımı müuhte-- vrem okuyucularımızdan çok vica “ederiz. Kâğıt -almak! için 'lırava mustacel xhtıyacımız vardır.