Örneğin: OPEN 1,4, 7 Bu komut bir printer kanalı açar (cihaz 4) ve printer'a büyük ve küçük harfler yazmasını sağlar. Eğer kasede barçlarınızla ilgili bilgi kaydetmek istiyorsanız; OPEN 3, 1, 2 “BORÇLAR” komutu 3 numaralı dosyayı (bu | ile 255 arasında herhangi bir sayı olabi- lir) kasete (ikincil adres olan | sayı- sından dolayı) yazıp sonuna kaset so- nu (EOT) belirteci yerleştirecektir. Bu belirteç programın daha fazla okuma yapmamasını sağlar. FA OOBA 186 Kullanılan cihaz numarası. FNADR 00BB - 00BC 187 - 189 Pointer: Kullanılan dosya adı. ROPRTY 00BD 189 RS-232 Çıkış paritesi. FSBLK 00BE 190 Teyp okuma/yazma blok sayacı. MYCH 00BF 191 Seri çıkış buffer'ı CASI 00C0 ıYZ Teyp motoru koöntrolü, STAL 00C1 - 00C2 193-194 /O başlangıç adresi. MEMUSS 00C3 - 00C4 195 - 196 Kasetten yüklenirken bilginin geçi- ci olarak saklanması için kullanılır. LSTX 00C5 197 En son basılan ve klavye buffer'ı- na en son girilen tuş. Eğer bir tuşa ba- sılmamışsa bu adresin değeri 64 olur. 160-162 adresleriyle ilgili olan prog- ram bir tuşa basılıp basılmadığını an- lamak için bu adresi kullanır. Eğer 1'den fazla tuşa basılmışsa en yüksek öncelikli tuş'un karakteri ekranda gö- rünür. Program 3, bazı tuşların öncelik- lerinin listesini verecektir. (Şekil 2) MDX 00C6 198 Klavye buffer'ında mevcut karak- ter sayısı. Normal değer: 0. Bu adre- si 0 ile POKE ederseniz klavye buf- 58 fer'ını boşaltmış olursunuz. Tuşlara hızlı biçimde basılan oyunlar ve di- Ber uygulamalar için bu çok yararlı- dır. Get komutunu kullanmadan ön- ce daima buffer'ı boşaltmalısınız. (Program 4 ve 5) Birinci program herhangi bir tuşa, ikincisi ise “**C” tuşuna basıldığında devam eder. RVS 00CT7 199 Dişi karaktere (reverse) dönme. Normali: O, Dişi karakterler yazıldı- gında adresin değeri 18 olur. Keza di- şi karakter ile yazmak için 18 ile ad- resi POKE edebilirsiniz, ancak RVS OÖN ve RVS OFF tüşlarını kullanmak daha kolaydır. IMDX 00CB 200 Pointer: İNPUT komutu için man- tıksal dosya sonu. Bu adres INPUT kaydının sonundaki ekran kolonu numarasını verir. Yazı içinde nokta- l virgül veya kursor tuşlarını kullan- madıkça bilgisayar ekranın üçüncü sülununa soru işareti koyacaktır. INPUT'un pozisyonunu değiştir- mek için örnekler: (Program 6) ÖNCELİK / TUŞ TABLOSU TUŞ NO TUŞ NO TUŞ NO TUŞ NO 0 INST BT 05 32 9 48 1 RET T R 33 l 49 * 2 € CRSR iğı p 35 Hİ 50., A 3 (7 19 6 35 O 51 CLR 4 fi BÜ * ati 36 M 52 5 B 21 F 37 K 53 - 6 £ 22 B 38 0 54 t 7AL CRSR 23 5 39 N 55 f 8 a 24 7 40 * 56 1 9 W 25 x 41 P 57 Ve 10 A 26 G 42 L 58 M 4 27 B 43 - 59 2 12 Z 28 B 44 : 60 SPC 13 5 29 H 45 İ 61 14 E 30 U 46 (e 62 O 15 Sl V 47 63 PROGRAM ADI : PRG-3 gal1öf€ GET A$ <a54> BO1186 IF AS$-”"" THEN 188 <033> OBİZ28 PRINT PEEK<197) <i74> ga130 GOTÜ 108 <a58> PROGRAM ADI £ PRG-4A a0100 POKE 198,0 <ana> gö1l1€ PRİNT "DEVAM ETMEK IİCİN BİR TÜUSA BA SIN"” <1la> Bdi20 GET R$£ <Bl1a> A0130 IF R4-"" THEN İ8EA <197)> PROGRAM ADI * PRG -5 paığe POKE 19&a,f <Bas> BOL1O PRIİNT "DEVYAM ETMEK IİCİN 'C' TUSUNA BASIN" <a5d> pol20 GET R4 <R10> p0136 IF R4<>"C”" THEN iBZü8 <BTa> 10 INPUT” ISIM”"ş 1f 20 IİNFPUT" MERHABA, YARDIM GEREKLİ MI";ş 14 30 IİNFUT" ADRES"p 14