TOGETHER WiTH THE SHİRT ile tırmık ve çapayı gömlekle birbirine bağlayarak bir kaldıraç yapmalısı- nız. Komutların ne kadar karmaşık olduğuna dikkat ettiniz mi? Şimdi ise şu komutu verin: LEVER THE BOULDER WIİTH THE RAKE AND THE HOE. Kocaman kayanın, dağ- dan aşağıya doğru yuvarlanıp gidi- şini zevkle seyredin. Artık kuzeye doğru yolumuza devam edebiliriz. Ancak bundan önce UNTİE THE SHIRT ve PUT ON THE SHİRT ya- paliım, çünkü kuzeydeki dağlarda hava dondurucu biçimde soğuk ol- maktadır. Burada dikkat, kayayı yoldan çek- tik fakat yola devam etmek istediği- mizde diğer kayalar yüzünden ileri gidemiyoruz. Problem değil, CLIMB OVER THE ROCKS yazın. İşte bu kadar. Bu sıralarda bacakları olmayan maceraperest'in gelmesi lazım. Eğer hâlâ gözükmediyse burada, adam gelene kadar WAİT yapın. Maceraperest geldiğinde sandığı adama GİVE THE CHEST TO THE ADVENTURER diyerek verin. Adamcağız sandığı merak edip açınca Kronos'un marifeti olan bir büyüyle ölüyor. GET THE ADVEN- TURER ve PUT THE ADVENTU- RER ON THE HORSE komutlarını verdikten sonra ata bizim binmemi- zin zamanıdır. Bu at, karanlık yerler- de işığımız olacağından bunu yanı- mızdan ayırmamalıyız. Şimdi kuzeybatıya sonra da yuka- rıya (UP) çıkıp platoya gelin. Bura- Ce ; İ f KA K İ V e/ L K *( aa & D f V v DA AA lıf F ğatn?. - : YAY * jr Dü dan güneybatıdaki Buz Kulesini gö- rebilirsiniz. Burayı biraz sonra ziya- ret edeceğiz. Neyse şimdi aşağı iİnelim (DOWN). Burada doğuda bir mağa- ra ağzı bulacaksınız. İki kere doğu- ya giderek mağaranın içine doğru ilerleyin (Dikkat edin atınız olmadan bunu yapmanız imkânsız). Bir kez daha doğuya gidip aşağıya inin. Kendinizi küçük mağarada bulacak- sınız. Burada bir not bulacaksınız. Bunu okumak için GET OFF THE HORSE yazarak attan inin ve RE- AD THE REM STATEMENT ile no- tu okuyun. Sonra ata geri dönün. Aslında bunu yapmasanız da olur, ancak bu oyunun tam çözümü oldu- ğundan burada bahsetmek zorun- dayım. Doğuya gittiğinizde Lav neh- rinin bulunduğu yerde yukarı uza- nan bir boşluk keşfedeceksiniz. At- tan inmeden önce taşıdığınız kırıla- bilecek eşyaları PUT ALL ON THE HORSE yapın. Şimdi GET OFF THE HORSE, U, Uile geldiğiniz yer- de duvarın oldukça ince olduğunu göreceksiniz. Ne yapabiliriz? Elbet- te BREAK THE WALL tabii. Böyle- ce duvardan boşalan sular mağara- yı dolduracak ve sizi de aşağıya sü- rükleyecektir. Şimdi geldiğiniz yer- den doğuya giderseniz atınızı sizi sakin bir şekilde bekler vaziyette bu- lacaksınız. GET ON HORSE yapıp ata binin ve kuzeye gidin. Eğer du- varı kırmayıp nehir sularını boşalt- masaydınız buradan geçemezdiniz. Lav nehrinin bu kıyısında soluk mavi bir heykel var. Attan inip LIFT THE PEDESTAL yapın. Tahmin ettiğiniz gibi burada bir oyuk bulacaksınız. LOOK İN THE NİCHE'den sonra başka bir anahtar, mavi anahtarı bu- lacaksınız. Bu arada sakın kuzeydo- ğuya gitmeyin, yokşa sonsuz labi- rente düşersiniz. Eğer yanlışlıkla bu- raya girerseniz saçınızı başınızı yol- madan önce EXİT MAZE derseniz oyuna baştan başlamanıza gerek kalmaz. Şimdi GET THE BLUE KEY dedikten sonra GET ON THE HOR- SE yapın ve mağaradan çıkın (Gü- ney, iki kere batı, yukarı, üç kere ba- ti Son olarak buradan yukarı çıka- rak alttan inin ve GET THE BOWL yazın. Kabı atın üzerinden aldıktan sonra PUT THE SNOW IN THE BOWL diyerek kaba kar doldurun. Evet, hayat için gerekli gıda buy- muş. Tekrar ata binin ve üç kere aşağıya inerek tepenin eteğine ge- .lin. Sonra da güney, batı ve kuzey- batıyı izleyerek kulübeye gelin. Ön- ce attan inin ve GET IN THE HUT ve GİVE THE BOWL TO THE GÜ- RU yapın. Guru size teşekkür ede- cek ve size ormandaki bir ışık hak- kırıda çok açık bir ipucu verecektir. Şimdi, EXİT THE HUT komutuy- 49