1 Ekim 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48

1 Ekim 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 48
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

PAWN HOSPETAL HARD a— Oyunun başında, aklınız karışmış, üzerinizde tuhaf elbiseler ve bileği- nizde demir bir kelepçe olduğu hal- de uyanıyorsunuz. Nasıl başlaya- lım? Evet, ilk olarak LOOK AT THE CLOTHES komutunu verin. Böyle- ce bu üzerinde bir bitki resmi olan tuhaf elbisenin bir cebi olduğunu göreceksiniz. LOOK IN THE POC- KET ile cebinizde bir anahtar (daha sonra metal anahtar olarak kullana- cağız) bulabilirsiniz. Şimdi biraz bu tuhaf topraklarda araştırma yapmanın zamanıdiır. Ön- ce doğuya gidin. Şimdi karşınızda taş bir platform'un üzerinde duran büyücü Kronos'u bulacaksınız. SAY TO KRONOS, “GREETİNGS” ile kendisini selamladıktan sonra Kro- nos sizden notunu Kral Eric'e götür- meniz için rica edecektir. TAKE THE NOTE yapıp notu aldıktan son- ra ASK KRONOS ABOUT THE WRISTBAND komutunu vermeyi ih- mal etmeyin. Büyücü size eğer onun için bir şey yaparsanız size ke- lepçenizi çıkaracağı sözünü veriyor. İstediği şey bacakları olmayan bir ata binen bir adamı öldürüp ölü göv- desini Kronos'un kuzeydeki dağlar- da bulunan evine getirmenizdir. Kronos size bu işte yardımı olacak bir sandık verecektir. TAKE THE CHEST ile sandığı alın ama sakın açmayın. İsterseniz LOOK AT THE NOTE veya LOOK AT THE CHEST yapa- 48 bilirsiniz, ancak gerekli değildir. Şimdi iki kere doğuya gidin. Saray bahçelerine geleceksiniz. LOOK UNDER THE MAT ile paspasın al- tında başka bir anahtar bulun ve GET THE KEY (bu da tahta anah- tar) yapın. Ayrıca LOOK IN THE FO- UNTAIN ve GET THE CHİT komut- larını verin. Güneybatıya gidin. Bu- rada bulunan kilitli kapıyı UNLOCK THE DOOR WITH THE WOODEN KEY ile açıp yine güneybatıya gidin. İçeride üç şey göreceksiniz. Bunlar- dan HOE ve RAKE'i alın (WHEEL- BARROW'u red herring olduğun- dan unutun). Bundan sonra LOÖOK AT THE WORKBENCH ve GET THE TROWEL diyerek öbür aleti de alın. Burada başka bir şey yok gibi görünüyorsa da LOOK UNDER THE WORKBENCH yaparsak bir saksı buluyoruz. GET THE POT ile saksıyı alıp LOOK AT THE POT ile incelediğinizde saksıda gömleğimiz- deki bitkiye benzer bir bitki olduğu- nu farkedeceksiniz. Şimdi gerçek- ten burada işimiz kalmadığından İlk olarak 1985'te şimdi piyasa- dan silinmiş bir makine olan ÖOL'de bir text adventure olarak çıkan The Pawn'ın asıl grafikli versiyonu 1986 Mayısında Atari ST'de gözükmüştü. Geçenlerde Commodore Compu- ting International dergisinin yaptığı değerlendirmede The Pawn bütün zamanların en iyi 10 oyunundan bi- ri olarak seçildi. O zamandan beri çok iyi satan ve hâlâ satmaya de- vam eden Magnetic Scerolls'un bu ilk ve güzel adventure şaheserinin tam çözümünü sizlere vermekten zevk duyuyorum. Ancak bu güzel oyunun tam çö- zümünü bir defada vermeye Mace- ra Peşinde'nin sayfaları yetmediği * İçin bu çözümü iki bölüm halinde ve- -Teceğim. önce kuzeydoğuya sonra da doğu- ya, bekçi evine gidebilirsiniz. Bekçiler siz SHOW THE NOTE TO THE GUARDS yapmadıkça geç- menize izin vermeyeceklerdir. Bun- dan sonra Kral'a notu götürebiliyor- sunuz, ancak bu sefer Kral Kronos'- un notuna kızınca ödül olarak kapı- dışarı ediliyorsunuz. Neyse gururu- nuz dışında fazla bir yara almadınız. Uç kere batıya sonra da güneye gi- din. Sonra da iki kere batıya gide- rek patikaya gelin. Patikada beş kez kuzeye gidin. Şimdi kocaman bir ka- yanın önüne gelmiş olmalısınız. Evet, bu kayayı buradan çekmemiz gerekiyor ancak bunu şimdi yapma- yacağız. Önce batıya gidin, sonra da kuzeybatıya doğru gittiğinizde bir kulübeye varacaksınız. GO İN THE HUT diyerek girdiğiniz kulübede Guru karşınıza çıkıyor ve bileğiniz- deki kelepçeye katıla katıla gülmek- tedir. Neden güldüğünü ben de bil- miyorum, ancak bunu gizlemedikçe gülmesi kesilmeyecektir, Öyleyse şöyle yapalım: TAKE OFF THE SHIRT ve COVER THE WRIST- BAND WIİTH THE SHIRT. Şimdi ol- du. Artık gülmesi duran Guru'da si- ze bir görev verecektir. Bir kabı bo- şaltıp size veren Guru bunu hayat için gerekli gıdayla doldurup getir- menizi istemektedir. Görevden ka- çamayız ve kulübeden ayrılmadan önce GET THE RİCE ile burada bu- lunan pirinçlerden biraz alalım. Şimdi, dev kayanın bulunduğu te- penin eteğine gelmenin zamanıdır. Kayanın yanına geldiğinizde önce UNCOVER THE WRISTBAND, sonra da TIE THE RAKE AND HOE

Bu sayıdan diğer sayfalar: