Basic 7.0 ile Eklenen Komutlar komutuyla, istenen bellek bankı APPEND Veri eklemek için sıralı bir kütüğü açar. seçilebilir. Bu yolla tabii ki gerçek AUTO Otomatik olarak satır numarası verir. bir Bank-Switching gerçekleşmi:- BACKUP Bir disketin tümünü kopyalar. yor (bir BASIC programı çalışmak- BANK PEEK, POKE ve SYS için bellek bankını (bellek teyken, Basic çeviricinin daimo bölümünü) seçer. - : açık olması gerekiyor), yalnızco BEĞGİN...BEND Bırdeırıı_ fazla Basic satırını tek bir öbek halinde kapsar. BASIC, örneğin hangi bellek ban: ğgşr Sî /â’ğâ :İ gğğîeîeâzg“ef ve başlatır. kmo, bİF POKE degşrının_yeırleşhrılv BSAVE İstenen bellek alanlarını diskete saklar. DSÜY da PEEK için verilerin han- BUMP Yaratık çarpışmalarında Yaratık numarasını verir. gi bankdan kaynaklanması ge- CATALOG Disketin içerik listesini verir. rektiğini farkediyor. CHAR Yüksek çözümlemeli grafiğin içine metin girilmesini - ... sağlar. Makine Dılıyle CIRCLE Daireler, elipsler ve çokgenler çizer,. Ba ğ lantı COLLECT Açık küfükleri siler ve disketi yeniden organize eder. COLLİSİON Yaratık çarpışmasını belirler. ; COLOR Metin ve grafik için renk verir. ö rî“ğ; rğî,'ı'g Jğ'î]ğâ egfğğg notgıfğ CONCAT İki sıralı kütüğü birbiriyle birleştirir. bi e COPY Bir disket kütüğünü kopya eder. ğine POKE veya PEEK yapılabilir. DLEAR Disket ünitesine giden bütün kanalları kapatır. İşletim sistemi ve BASIC 7.0 rutin: DCLOSE Disket ünitesine giden bütün kanalı kapatır. leri, “BANK 15“ten sonra SYS ile EC On altı tabanlı bir sayının en fabonh değeri. çağrılabilir. DELETE Programdan bir satır alanını s Bunun yanısıra, BASİC'ten yana, DIRECTORY Disket içeriğinin listesini verir [aynen CATALOG gibi). Bank 1 (Basic-çalışma belleği) ile OAD Disketten bir program yükler. diğer bellek bankları arasında DOPEN Disket ünitesine kanal açar. z ; oradan oraya yükleme yapabil DO...LOOP Program döngüsü. L_OÇP daima DO'ya geri atlar. mesolanağı da vardır; Bunu sağ DRAW Noktalar koyar ve çizgiler çizer. 9 g DSAVE Bir programı diskette saklar. layan koTuilor FETCH, STÖSH Ve DS Disket sürücüsünün haita durumunu belirtir. SWAP'tır. “Örneğin FETCH “2000, DS$ Floopy'nin hata durumunu açık metin olarak içerir. 5O0000, 4,35000“ şeklinde bir ko: DVERIFY Diskte prorgm saklanmasını denetler, mut, 35000 adresinden itibaren Bir hatanın ortaya çıkması durumunda sahr numarasını . 2000 Byte'i bank 4'ten alır ve bu- içerir. nu 50000 adresinden itibaren BA- ELSE Kcâşui ye;me gelmediği takdirde, IF....THEN'de Si j alternditi ğıgnkç î']l IŞğr?eşşi)rî.leSşrSîl Iğ:cğçl_lıcrfı_ııo ENVELOPE Synthesizer için eğriyi tanımlar. in tersi fonksiyona mhipîi;' Belli bir ER Ortaya çıkmış son hatanın kodunun verir. z eeT ERR$ Hata mesajını açık metin olarak verir. sayıda Byte çalışma belleğinden EXİT Bir DO...LOOP döngüsünün terkedilmesine yarar. alınarak dıger bir bellek bankına FAST İki kah hız başlatır (2 MHz) akfarılır. SWAP komutu, verilen FETCH İstenen bellek bankasından (RAM-Floopy) veri alır. bellek alanlarının iki bank arasın- FILTER SID için ses filtresi parametresini koyar. da değiş tokuşunu sağlar. GETKEY Bir karakterin girilmesini bekler. Bu üç komut, esas olarak bellek GOĞA4A C-ö4 moduna gaçilmesini sağlar. genişletmelerinin (RAM-Floopy) GRAPHİC Grafik modunu seçer eklenmesi için düşünülmüştür. GSHAPE Bir zincirden bir f:guru (shape) alır ve ekrana yazar. ü ş HAEDER Disketlerin formatlanmasında kullanılır. Bu yöntemle, bellekte 64 KByte"- HELP Hata mesajından sonra hatanın bulunduğu satırı ın iki katı kaplayan veri miktarla- ekranda Vğ” 9 ' BİLFooBy e MEDİ zafnörrel HEX$ Ondalık sayıları on altı tabanlı zincirlere dönüştürür. şilemeyecek bir hızla yönetilebil- INSTR Bir zincir içindeki bir zincir parçasının pozisyonunu mektedir. bildirir. JOY Joystick'in pozisyonunu denetler. Monte Ed||m|ş fâ?ATE ğoni;îyçr: fuş!c_ıı;mn dîde:;u!masını sağlar. rafik imlecini komunlandırır. Makine Dili- Mon"or MID$ Zincir parçalarına değer verilmesini de mümkün kılar. BASIC 7.0'ın sağladığı olanak- MONİTOR ğîg:r'îo bulunan makine dili monitör programını :_îÜîu;î;lgg"s'îğî?ğğğâgğgggğş Ş MOVESPR Bir yaratığı ekranda hareket ettirir. ni Si PAİNT Yüksek çözümlemeli grafiğin bir alanını doldurur da bulunan dili monitör progra- PEN Işık kalemini denetler. mına geçebilirler. PLAY Bir zincire yerleştirilmiş bir nota dizisini çalar. C-16-Tedmon'dan yararlanıla- POINTER Bellekteki bir bir değişkenin adresini verir. rak geliştirilmiş olan bu monitör POT Padoale'ı denetler. programı, belleğin dökümü ve PRİNT USING Formatlanmış sayı çıkışını sağlar. açıklanmasına yarayan alışılmış PUDEF PRJN_T USİNG için yönetim karakterlerini ramrr_ıı'ar. fonksiyonların ve bir disassemb- ROCLR Metin ve grafik için seçilen renk kodunu verir. ÇT = commodore EEREEERTEREE NN 64