Cin Numaraları Daha önce cinlerin 0-7 arası rakam- larla gösterildiğini söylemiştik. Ancak hangi cinin ne yapması gerektiği ma- kineye bildirilirken bu rakamlar değil, 2* formülü ile elde edilen sayılar kul- lanılır. Dolayısıyla kendi aramızda, 0, 1, 2 diye adlandıracağımız cinlerden makineye bahsederken şu temsil nu- maralarını (bundan böyle tn. kısalt- masıyla gösterilecek) kullanacağız: Cin no. Temsil no. 0 1 | 2 Z 4 3 8 4 16 5 32 6 64 7 128 Birden çok cinden birden sözetmek istediğimiz zaman ise, o cinlere ait temsil no.ları toplanır. Şimdi artık cinlerin çarpışmasına dair örnek komutlarımıza dönebiliriz: IF PEEK (V 4 30) AND 1—1 THEN GOTO 100 0 no.lu cin başka herhangi bir cin- le çarpışırsa, 100 no.lu program satı- rina git. IF PEEK (V 4 30) AND 6-6 THEN POKE (V 4 21), PEEK (V 4 21) AND (255-2-4) 1 ve 2 no-lu cinler çarpışırsa, her ikisi de ekrandan silinsin. Şimdi bu karmaşıklığı biraz çözmeye çalışalım. 1 ve 2 no.lu cinlerden sözettiğimiz 6'nın 244 olmasından anlaşılıyor. V 421 cinlerin silinmesini sağlayan si- cil. Bütün cinler birden görünüyorsa, değeri 14244484161413246414 128 — 255 olacaktır. Bizim yapmak is- tediğimiz, V 4 21'de mevcut olan de- ğerden, sadece 2 ve 4'ün silinmesini sağlayacak olan değerleri çıkartmak. Bunun için önce mevcut değeri PEEK etmemiz, bunu yalnızca 2 ve 4 no.lu cinlerin silinmesini sağlayacak şekil- de yeniden düzenlememiz (255-2-4) ve sonucu yeniden V 4 21 POKE etme- miz gerekiyor. Eğer çarpışanlar cinler değilse, bir cin başka herhangi bir başka karak- terle çarpışıyorsa, ufak bir değişiklik |yapmamız gerekiyor. Örneğin; IF PEEK (V4-31) AND 4-4 THEN PRINT “CLR” commodore