Şimdi artık programımızı çalıştırabi- liriz. Aşağıdaki program satırlarının ço- ğu artık açıklama gerektirmeyecek kadar açık olmalı. 70-400 satırlar ara- sında cin tasarımımızı 832 noktasın- dan başlayarak belleğe yerleştiriyo- ruz 110 ve 140. satırların ne anlama geldiğini VIC sicilleri tablosunu ince- leyerek anlayabilirsiniz. 150-200 satırlar da, girdiğimiz cinin hareketlerini klavyeden kontrol etme- nizi sağlıyor. 210 ve 220 satırlar ise V4 16 sicilinin işlevini görmenizi sağ- liyor. Hatırlayacağınız gibi herhangi bir sicil en çok 255 değerini alıyor. Eğer cinimiz yatay eksende çok hare- 1D VYs53243 ket eder ve 255'in üzerinde bir x ko- ordinat sayısı gereklirirse o zaman bu değeri gireceğimiz yeni bir yere ge- rek var demektir. İşte V4 16 sicili bu yerdir. 230. satır ise ekranı biraz da- ha iyi tanımanızı sağlamak üzere cin hareket ettikçe bulunduğu yerin x ve y koordinatlarıni veriyor. Kuşkusuz bu programı çalıştırdığınız- da ekranda elde ettiğiniz sonuç çok heyecanlandırıcı değil. Ama bu yazı- nın amacı sizi ZÜLKÜF adını verdiğimiz bu sevimli cinle ve onu kontrol eden VİC'le tanıştırmaktı. ZÜLKÜF'ün nelere kadir olduğunu iİlerki sayılarda göre- ceksiniz. O &0 R-150€: REM YATAY KOORDİINATLAR BA Yz150: REM DIİKEY KOORDIİINATLAR 40 Bsiİ6 ZO RENK-7 &A POKE Sü04A,13 TO FOR SICILsA TÜ E62 8f READ CIN 5 SA POKE 832*4*SICIL,CIN 1808 NEXT SICIL 118 PÜKE Y,X 1206 POKE V*1,Y 120 POÜKEY42İ,1 ĞA PÖÜKE YW4*339,REMNK 150 GET HAREK$ 16â IF HAREK$-"" THEN 156 178 I ü HAREK$-"G" THEN YeY-İ 188 IF HAREK$-"A" THEN Y-Y*İ 1980 IİIF HAREK$4-"P”" THEN Ös-x41 2A0 IF HAREKS-"A" THEN KEK-İ 816 IF XKs-255 THEN POKE V*B,1sx-0 Eeğa IF X<0 ANDB-İS THEN PÜKE V*BE,GiR-255 2306 PRINT X,;Y 300 PÜÖKE V,KX 3Biİf POKE Yti,Y 3220 GÜT0 156E 5oA DATA Ö,ü,A,A,S,A S10 DATA A,283,0,0,28,0A SeA DATA A,28,0,0,8,0 S3A DATA A,62,0,0,127,0 540 DATA A,221,128,0,156,128 550 DATA A,156,128,0,156,128 j N g, P Zülküf başka bir cinle ya da her- hangi bir başka karakterle çarpıştığı takdirde ne olur? Ne olacağını siz ta- yin edebilirsiniz.. Eğer Zülküf başka bir cinle çarpı- şacaksa, şu genel komut kullanılabilir: 560 DATA A,62,8,A,54,6 IF PEEK (V 4 30) AND 570 DATA A,34,A,0,34,0 X—X THEN (durum) 536 DATA 0,34,6,0,34,0 Burada V 4 30 çarpışmaları kontrol 5390 DATA A0,99, B a,a,a eden VIC sicili, (durum) ise gerçekleş- 608 DATA A,Lü, mesini istediğiniz olay, X de çarpışma- READOY. sı istenen cinlerin numaralarıdır. An- cak örneklere geçmeden önce bir ha- tırlatma yapmakta yarar var: HL Kİ Ka K .--.-.-.-.-.crrr cCOMmMoOdore aa 8