2 no.lu cin herhangi bir karakterle çarpışırsa, yazı ekranını temizle. V--31, cin-zemin çarpışmalarını yö- neten VIC sicilidir. IF PEEK (V431) AND 3-3 THEN POKE V4 29,1 0 veya 1 no.lu cin herhangi bir ka- rakterle çarpışırsa, 0 no.lu cin şişman- lasın (enine büyüsün, V 4 29 için bkz. bir önceki yazıda VIC sicilleri tablo- su). Bütün bu komutlar, cinleri hareket ettiren döngülerin içinde konurlarsa, tanımlı koşul gerçekleştiğinde, verilen komutu yaparlar. Ekran/Görüntü Önceliği Cinler birbirleriyle çarpışmakla kal- maz, birbirlerinin ya da başka bir ka- rakterin önüne ya da arkasına da ge- çebilirler. Böylece 3-D effekti yaratıl- mış olur. Buna öncelik denir. 0 numaralı cin her zaman diğerle- 5 POÖKES328İ,MEPRINT" 4” 10 V-53248 15 POKEY4t*Sİ,İ:POKEY4*23,LiPOKEY429,1İ A FORS5Sİ-İZ28SETİDİZ350iREADGİ:PÜKESİ,GLENE *TSİ 25 FÜR52-1İ82352T012414:READOS I POKESE,GENE #TSsE 320 FORS3-12416T012478:READGE:POKES3,G3:NE 25 POKEY4*İ , 2AR 40 Pslaz2 45 FORKSATOSAT 5A RXSİINTCIK/256) ÜN BA LAŞA-RAKCSEG 65 PÜKEY, LK TO PÜKEYtİS,RK T5 POKESAĞA,P S FÜRTSİTOSGİNEXTTIPOKESASSA , (PEEK 53280 * 1)ANDIS 85 P-Pti SA İFP>İS4ATHKENP-192 95 NEKT 1fğf END ğğ0f DATAZALALISA,GI,A,SSE,127,129,254,12 7 ,129,254,127,199,254,127,255,254 1010 DATAKİ ,255,252,31,187,248,3,187;492, 1,255,128,23;189,192,1,231,128,1,255,;A 1O0za DATASI,255,0,A,124,0,A,254,A,1,1393,3 2,8,131,224,7,1,192,1,192,a,3,192,a t1ağA DATAZA,A,İZA,EI,A,SE2S,IZ?T,1IRA,25A,IR 7,129,254,127,189,P54,127,255,254 104A DATASI,255,252,31,221,248,3,221,192, 1,255,128,3,255,1392,1,1395,128,1,231,3 1050 DATAZ1I,255,255,A,124,A,A,254,A,1,193 sA,F,;1,1298,7,A,204,1,128,124,7,128,56 106f DATAZA,A,İSA,GA,A,PEL,İZ?,İ29,254,12 7 ,;A29,254,127,189,254,127,E55,254 YÖTFA DATAS3,255,252,31,221,248,3,221,1a2, 1,255,134,3,189,204,1,199,152,1,255,48 1082 DATAL,ES5,224,1,252,A,23,254,A 10B0 DATA7F,14,A,204,14,A,248,56,MA,112,112? ;AşA, BAA READY. Haa CCC KY CCC 10 rinden önde görünür. Daha da genel olarak söyleyecek olursak, küçük nu- maralı cin büyük numaralı cinin önünde görünür. Yani 7 no.lu cin bü- tün diğerlerinin arkasında görünür. V * 27 sicili cinlerin karakterlere gö- re önceliğini belirleyen değerleri içe- rir. Bu sicilin baytlarının gıyabi (per default) değeri 0'dır; dolayısıyla nor- mal olarak bütün cinler karakterlerin önünde görünür. Bu adrese hangi cin- lerin toplama temsil no.su yerleştiri- lirse, o cinler karakterlerin arkasına gizlenebilir. Örneğin; POKE V-—427,1 0 no.lu cin karakterlerin arkasına gizlenebilir. POKE V 4 27,255 Bütün cinler karakterlerin arkasına gizlenebilir. Cinlerle Çizgi Film Yapmak Çizgi film yapmanın en kolay yolu yapılması/tekrarlanması istenen hare- ketleri (yürümek, kanat çırpmak vb.) bölümlere ayırmak ve bunlara ait re- simleri arka arkaya göstermektir. Biz de bu ilkeden yararlanacağız. Bi- rinci adım resimleri belirlemek ve bun- ları belleğe kaydetmektir. Örneğin ar- ka arkaya üç farklı resim göstermek hareketi sağlamak için yeterli olsun. Bu üç resim tek veya çok renkli ola- rak çizilir ve belleğin farklı yerlerine (kolaylık olsun diye arka arkaya) kay- dedilir. Biz, örneğimizde 192, 193 ve 194 no.lu blokları kullanalım. İkinci adım, Zülküf'ün tanımlanma- sıdır. Temel ilkenin aynı cini farklı şe- killerde göstermek olduğunu hatırla- yınız. Üçüncü adım bir FOR/NEXT dön- güsü içinde hareketi vermektir. L| u aa